Gå til innhold

Spørsmål om selvbygging av pc! (Nybegynner)

Anbefalte innlegg

Nå er det på lang tide å få meg en ny PC. Den skal brukes for det meste til og legget vekt på til GAMING .

Stasjoneren jeg kjøpte for 2 åren siden ( som igrunn ikke var så bra for sin tid heller ) Er nå helt ute å kjører. Det er rett og slett bare å gå og legge seg.

Akkurat nå har jeg omtrent 6k på konto men siden jula kommer nå snart og får en god del mer penger i Januar, tenker jeg at jeg da vil være opp i 10k og kansje mere. ( I januar, altså)

Når jeg først skal kjøpe meg en PC, tenker jeg at jeg skal kjøpe meg en PC som holder! Og utifra det jeg har hørt, skal man ha maksimal performance for penga må man bygge selv.

Problemet er at jeg er ganske svak på datafronten og har null peiling på hvordan man bygger en PC eller om hvordan hver enkelt komponent funker, hva de gjør og hva navnene betyr osv.

Det jeg lurer mest på er hvor vanskelig vil det bli for en som meg å bygge en brand spanking ny PC fra starten av! Er det vanskelig?

Pris er også relevant her. Hvor mye ytelse får jeg for 8k - 10k?

Mest Bang for the buck er det jeg er ute etter her.

Har også hørt at det skal komme noe nytt å revolusjonerende slags serie skjermkort eller noe som skal gjøre gaming ytelsen en god del bedre veldig snart?

Takker så meget!

Endret av Haygon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får en helt grei PC for 8,000 - 10,000 kr. Om du skal gå for ATI sin nye Radeon HD 6000 serie, må du nok spytte i en del mer penger. Det ryktes jo at NDIVIA sitt GTX460 kort kommer til å gå ned ganske bra i pris ved lanseringen av ATI sin nye serie, så kanskje det kunne vært en mulighet?

Det å bygge PC er ekstremt enkelt. Når du bestiller hovedkort får du med en manual der den forklarer hva kontaktene på hovedkortet er. Jeg brukte vel rundt 3 timer første gang, men nå tar det meg ikke lange tiden å sette sammen en PC.

Lykke til med kjøp og bygging av PC :thumbup:

Lenke til kommentar

Du får en helt grei PC for 8,000 - 10,000 kr. Om du skal gå for ATI sin nye Radeon HD 6000 serie, må du nok spytte i en del mer penger. Det ryktes jo at NDIVIA sitt GTX460 kort kommer til å gå ned ganske bra i pris ved lanseringen av ATI sin nye serie, så kanskje det kunne vært en mulighet?

Det å bygge PC er ekstremt enkelt. Når du bestiller hovedkort får du med en manual der den forklarer hva kontaktene på hovedkortet er. Jeg brukte vel rundt 3 timer første gang, men nå tar det meg ikke lange tiden å sette sammen en PC.

Lykke til med kjøp og bygging av PC :thumbup:

Takker så meget for den raske responsen og det klare svaret! Har et par spørsmål til jeg :!: Hvis jeg eventuelt vil ha maximum performance og velger å gå for den nye ATI serien, hvor mye omtrent mere vil det koste? Også, hva heter det og bruke to skjermkort i en PC? Er det like greitt / Bedre? Og hvilke kort ville passet med det? Hvil hest at PCen skal vare en god stund og kjøre de nyeste spillene på høystere grafikk helst så lenge som mulig! Og for det er jeg villig til å spare litt :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...