Frutiger Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg jobber som nattvakt på et hotell og lurer på om noen kan hjelpe meg med følgende problemstilling. En del av jobben går ut på å gå runder for å sjekke at dører er låst, at gjester oppfører seg og sist men ikke minst for å avverge branntilløp. Disse rundene blir registrert elektronisk og kan avleses på dataen etter endt runde. Det er forsikringsselskapet som forlanger dette. Spørsmål mitt er: Kan arbeidsgiver gå inn å kontrollere at jeg har gått rundene uten at det ligger forsikringsmessig grunn til å sjekke? Vil ikke dette være ulovlig overvåking eller tar jeg feil? Hilsen nattvakt. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Klart så de kan det. Er ikke noe ulovlig i å kontrollere at du har gjort jobben din, særlig når jobben din har et såpass høy ansvars plikt. Lenke til kommentar
Skummel_Fyr Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Vil ikke dette være ulovlig overvåking eller tar jeg feil? Hilsen nattvakt. Du tar feil! Jobben omfatter sikkerhetskritiske funksjoner, der det kan oppstå fare for liv, helse og eiendom dersom de ikke blir utført. Selvfølgelig kan arbeidsgiver sjekke det. Lenke til kommentar
Frutiger Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg har også vært av den oppfatning i de 15 årene jeg har jobbet her, men blei litt i stussen på dette spørsmålet etter at en kamerat mente det måtte være ulovlig overvåking. Han grunnet dette med at når han fikk opplæring for å jobbe for Securitas, var noe av det første de fikk vite at de (Securitas) ikke under normale omstendigheter hadde lov til å gå inn på systemet "bare" for å sjekke om de virkelig hadde gjort jobben. Men jeg tror også som dere at de kan etterse jobben min. Noe jeg heller ikke har noe imot så misforstå meg rett, var et retorisk spørsmål grunnet en uenighet med kompisen min Men takk for svara. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå