Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter med kjærestens fortid

Gjest homerunner

Anbefalte innlegg

Gjest homerunner

Hei.

Jeg og min nåværende kjæreste har nå vært sammen i to måneder, og jeg har aldri hatt det så flott sammen med en fyr før. Har endelig funnet en som er voksen nok og som har litt vett i hodet med tanke på sjalusi, etc. Jeg er 19 år og han er 21.

Det som er problemet, er at jeg tar meg selv altfor ofte i å sitte å tenke på fortiden hans. Han har hatt en god del sexpartnere (15), tatt i betraktning at han har hatt et langtidsforhold på 2 år som han kom ut av for et halvt års tid siden. Jeg har fått hørt mye av det han og tidligere sexpartnere har gjort av seksuelle ting og fantasier, mye er ganske på kanten, og det er ikke bare lite.

Blir ganske deprimert og lei meg når jeg blir sittende å tenke på sånt, jeg har blitt veldig glad i han og har det flott med han ellers. Men det plager meg at jeg sitter å tenker på det.

Hva skal jeg gjøre? Er dette normalt?

Jeg vil hvertfall ikke bli sittende å tenke på det der resten av livet, da det sliter veldig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor vet du så mye om hans fortid? Er det han som forteller deg skrytehistorier eller er det du som spør?

...eller er det rykter?

Kan du ikke fortelle hva disse greiene er? Blir lettere å forstå situasjonen om vi skjønner alvoret i den.

Ville uansett bare ha glemt det eller kjørt på og gjort det samme med han. Tipper du blir smålig "sjalu" når han har gjort såpass med andre jenter og du føler at han ikke kan elske deg så høyt som de andre fordi han er mer erfaren enn deg?

Lenke til kommentar
Gjest homerunner

Jeg fikk vite det på alle de tre forskjellige måtene. Jeg fikk først høre noen rykter, om utroskap osv. Da ble det til at jeg spurte, for jeg vil heller ha ting klart, enn å sitte å lure på det hele forholdet. Ellers har det liksom blitt at vi prater om ting, åsså dukker ting opp som hvor mange vi har hatt sex med, osv. Er ikke direkte spørring fra noen sider.

Og så var vi med på den "berømte" drikkeleken, noe som jeg vet ikke akkurat er noe sjakktrekk, da fikk jeg vite endel.

Ja, som "hestekølle" sier, jeg blir smålig sjalu, tenker på om jeg er bare en av dem. Og om vi ikke gjør noe som de har gjort før, så vil jeg bli dødskjedelig i forhold til det han er "vant til". Det er nok det som plager meg. Og han virker ikke å ta initiativ på den slik måte at jeg kan forestille meg at han har gjort slike ting heller, vil han ikke gjøre slike ting med meg eller hva er grunnen..? Det er det jeg sitter å tenker på..

Lenke til kommentar

vet hvordan du har det. Og det jeg fant ut for min del var at, man må rett og slett bare drite i det. Ikke heng deg opp i det eller klag mye på det, dette kan veldig lett og fort ødelegge veldig mye.

Uansett hva du vet og hva han har sagt osv så er det beste og bare komme over det. Alle har en fortid, ikke alle liker det men sånn er det bare.

Tenk heller sånn: Hans fortid har gjort han til hvem han er i dag og det er han du liker er det ikke ??

Lenke til kommentar

Jeg sliter med det samme problemet med min kjæreste.... Tror dette er veldig normalt, jeg har det likt som deg. Blir deprimert når jeg tenker på det.

Lenke til kommentar

Om det er problemer som bare TS har så er det kanskje nyttig med en slik kategori på forumet. Men når det er et slikt problem som blir framstilt her, så ser jeg det best at hun tar det med andreparten, og ikke tredjeparten. Om hun forteller ham at hun føler seg usikker i forholdet pga fortiden ahns (som vi ikke kan noe om), så kan hun få høre fra ham, hva han synest. Hva kan vi gjøre? Vi vet da ingenting.

Endret av AnonymousSuit
Lenke til kommentar

Om det er problemer som bare TS har så er det kanskje nyttig med en slik kategori på forumet. Men når det er et slikt problem som blir framstilt her, så ser jeg det best at hun tar det med andreparten, og ikke tredjeparten. Om hun forteller ham at hun føler seg usikker i forholdet pga fortiden ahns (som vi ikke kan noe om), så kan hun få høre fra ham, hva han synest. Hva kan vi gjøre? Vi vet da ingenting.

Vi kan svare på generelt grunnlag og få henne på "riktige" tanker. Men enig i at hun burde snakke med han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...