nordboy Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg sliter som mange andre med taushet. Når jeg fester og treffer nye folk, har jeg store problemer med å videreføre samtaler. Hjernen min er ikke kreativ nok til å komme på nye passende samtaleemner, så det ender vanligvis opp i tause pinlige øyeblikk, og jeg får ikke vedkommende til å interessere seg i meg. Samtalene mine med nye folk starter vanligvis sånn her: Navn-skole/jobb-trivsel-fremtid-STOPP, så er 3-4 min dialog slutt og byebye. Jeg ser bra ut, har god selvtillitt, føler meg utadvent og hilser på folk med et smil. Men så var jeg heller ikke skravlebøtta i klassen, og er desperat til å bli bedre å snakke med folk. Jeg føler jeg går glipp av et mye lykkeligere liv uten denne egenskapen, ved å skape større trivsel blant folk og et bredere nettverk av venner. Noen som kjenner seg igjen, har tips og/eller kan lære meg noen teknikker til å utbedre dette? Takk:))) Lenke til kommentar
robin740 Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Dette er vel et ganske så normalt problem for mange, tror ikke du er alene. Men gjelder dette med jenter? eller er det både jenter og guttter? Har en kompis som er veldig lik din beskrivelse, men det gjelder kun jenter, han blir helt unormal når det er jenter tilstede under en fest eller lignende. Tror nok det har med selvsikkerheten å gjøre. Har prøvd flere ganger å pratet litt med han, om jeg har lykkes kan vel diskuteres. Men jeg prøver ihvertfall å forklare at han må prøve å slappe litt av, ikke anstrenge seg så mye, ta det rolig og kose seg. Jeg tror at det eneste som hjelper når man har litt angst eller lignende er det beste å møte den. Hopp i det, så blir det nok bedre og bedre! Tause øyeblikk er jo alltids litt ekkelt, men bare finn din stil på å komme seg ut av det på, slå til med en spøk kanskje. Ganske enkelt å føre en samtale, trenger jo ikke fortelle så mye om deg selv, spør heller spørsmål og vis at du er interessert. Håper det kanskje hjalp! Mvh Robin Endret 18. oktober 2010 av robin740 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå