Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan sette opp start.no epost i outlook express ?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg får bare mottatt men ikke sendt epost i outlook express, når jeg bruker min start.no epost adresse.

Jeg får følgende feilmelding ?

Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er [email protected]. Emne 'test', Konto: 'pop.start.no', Server: 'smtp.start.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '554 <[email protected]>: Recipient address rejected: Relay access denied', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 554, Feilkode: 0x800CCC79

Hva er det som er satt opp feil når jeg kun kan motta epost ?

ps! Jeg vet at adresssen jeg sendte til er gyldig.

Mvh,

mrmattis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du satt POP3 (Incoming mail) -serveren til "pop.start.no" da? Den skal ikke være smtp.start.no!!

Edit: Jeg tøysa visst litt... :oops:

Rettelse: I Outlook, der det står "Outgoing mail (SMTP)" må du ikke skrive pop.start.no, men smtp.start.no .

Og naturligvis må du bruke den smtp-serveren som ISP'en din gir deg. Om du f.eks. har Chello som ISP, så er det smtp.chello.no du skal bruke.

Lenke til kommentar

http://www.start.no/hjelp/2001/01/27-2502.html

Jeg får fremdeles ikke sendt mail. Hva er feil?

Av sikkerhetshensyn må du ha oppkobling med start.no for å kunne sende "start-post" fra e-postprogrammet. Innstillingene til start-oppkoblingen finner du på din kontoadminstrasjon. Du kan derimot sette din oppkoblingsleverandørs SMTP-server til utgående mail hvis du ikke ønsker å være koblet opp med vårt gratis internett-abonnement.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...