mrmattis Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Hei Jeg får bare mottatt men ikke sendt epost i outlook express, når jeg bruker min start.no epost adresse. Jeg får følgende feilmelding ? Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er [email protected]. Emne 'test', Konto: 'pop.start.no', Server: 'smtp.start.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '554 <[email protected]>: Recipient address rejected: Relay access denied', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 554, Feilkode: 0x800CCC79 Hva er det som er satt opp feil når jeg kun kan motta epost ? ps! Jeg vet at adresssen jeg sendte til er gyldig. Mvh, mrmattis Lenke til kommentar
atrax Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Har du satt POP3 (Incoming mail) -serveren til "pop.start.no" da? Den skal ikke være smtp.start.no!! Edit: Jeg tøysa visst litt... :oops: Rettelse: I Outlook, der det står "Outgoing mail (SMTP)" må du ikke skrive pop.start.no, men smtp.start.no . Og naturligvis må du bruke den smtp-serveren som ISP'en din gir deg. Om du f.eks. har Chello som ISP, så er det smtp.chello.no du skal bruke. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Du må bruke isp'en din sin utgående mailserver. Start.no tillater ikke sending via andre isp'er.... Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Som atrax sa, du må velge en annen smtp-server. Tele2 har f.eks. mail.c2i.net, hvis det er det du har... Lenke til kommentar
Pingle Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 http://www.start.no/hjelp/2001/01/27-2502.html Jeg får fremdeles ikke sendt mail. Hva er feil? Av sikkerhetshensyn må du ha oppkobling med start.no for å kunne sende "start-post" fra e-postprogrammet. Innstillingene til start-oppkoblingen finner du på din kontoadminstrasjon. Du kan derimot sette din oppkoblingsleverandørs SMTP-server til utgående mail hvis du ikke ønsker å være koblet opp med vårt gratis internett-abonnement. Lenke til kommentar
mrmattis Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Takk for hjelpen. Det var smtp.chello.no som var løsningen. Mvh, mrmattis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå