8086 Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Har en pc med DVI utgang og flere muligheter for å sende lyd ut; coax, minijack, toslink. Problemet er at jeg ønsker å spille av film på tv-en, men siden den bare godtar HDMI (ikke DVI+lyd) lurer jeg litt på hva jeg kan gjøre for at tv-en også skal spille av lyden fra filmene. Kjenner dere til en eller annen gadget som kan motta analog eller digital lyd + DVI signal og sender det ut på en HDMI utgang? Eventuelle andre løsninger mottas med takk For ordens skyld kan jeg bare nevne at å sende lyden til et eksternt stereoanlegg ikke er en aktuell løsning i dette tilfellet. Endret 17. oktober 2010 av 8086 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Kva TV har du som kun tar inn lyd via HDMI? Finnes sikkert omformere som konverterer analog til digital og samler, men det koster nok litt. Kva PC har du? Ein god del skjermkort har muligheten til å sende lyd gjennom DVI. Lenke til kommentar
8086 Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Kva TV har du som kun tar inn lyd via HDMI? Det har jeg da ikke skrevet Men siden HDMI tar både lyd og bilde er det jo naturlig at det ikke foreligger en mulighet for å sende et ekstra lydsignal. Dessverre er det akkurat det jeg gjerne kunne tenkt meg når jeg gir tv-en DVI->HDMI ... Har ikke funnet noen konverteringsboks på nettet som kan mikse lyd+dvi til hdmi, men det er jo derfor jeg har diskusjon.no Pc-en er en bærbar med ekstern dac (usb inn, digital coax + minijack ut) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå