AudunXetrov Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 @spn85: Det er sant, det. Du har rett i at jeg ikke egentlig trenger slots til tre skjermkort, men det hadde vært greit med mulighet for to skjermkort på full hastighet. I tillegg mener jeg at jeg leste noe om at det billigste ville være dårligere med tanke på kjøling, på grunn av det integrerte skjermkortet, som distribuerer varme rundt om kring på hovedkortet. @elscorpio: For all del, du må gjerne sette sammen en, så kan jeg vurdere det Lenke til kommentar
elscorpio Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 @spn85: Det er sant, det. Du har rett i at jeg ikke egentlig trenger slots til tre skjermkort, men det hadde vært greit med mulighet for to skjermkort på full hastighet. I tillegg mener jeg at jeg leste noe om at det billigste ville være dårligere med tanke på kjøling, på grunn av det integrerte skjermkortet, som distribuerer varme rundt om kring på hovedkortet. @elscorpio: For all del, du må gjerne sette sammen en, så kan jeg vurdere det Komplett.no har veldig fine pc-er både til lave høye summer. her er det jeg vil absolutt anbefale deg: god pc til lav pris Klikk på "konfigurer selv" og velg dette: i parantes satt jeg om det vil koste mer eller mindre. Klikk på konfigurer selv og velg dette: Kabinett: CM Storm Scout Midi Tower (- 325kr) Strømforsyning: Corsair TX 650W PSU ATX (+ 121kr) Hovedkort: Gigabyte GA-P55-USB3 (+ 231kr) Prosessor: Intel Core™ i5 Quad Processor i5-760 Quad Core (+564 kr) Skjermkort: Sapphire Radeon HD 5770 1GB GDDR5 (+ 71kr) DDR3 minneDDR3 minne: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB (+ 252kr) Velger å ikke ha med tastatur, mus og høytaler om du har det fra før. Resten kan stå slik det er. Hvorfor valgte jeg de nye komponentene? Jo... Prosessoren var for svak og jeg vil absolutt gå for en god prosessor. Skjermkortet som jeg valgte koster 71 kr mer, men er mye bedre. Hovedkortet må du også oppgradere som sagt, siden det ikke hjelper med god prosessor og skjermkort dersom hovedkortet er dårlig. Da vil den bremse opp for prosessorens og skjermkortets kapasitet (hastighet), og vil funke som flaskehals. Strømforsyningen må være høyere enn 500W, da dette ligger på grensen til at de valgte komonentene skal funke fint ved maksimal ytelse. Kabinetten som jeg valgte koster 320 kr mindre men er en kanonkabinett!! Lover deg, siden jeg har den selv. Prisen blir 7500 kr og du får en meget god pc. kan kjøre cod black ops på max settings no problemo! Håper dette hjalp. Hva synnes du? Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Å kjøpe en ferdigbygget på komplett er greit nok det, men ikke akkurat tingen for TS. Du sparer en del på å velge en billigere nettbutikk + bygge selv. Du sparer kanskje ikke så mye om du hadde kjøpt en pc til 12 tusen, men her er det jo snakk om en budsjettmaskin til en student, da blir det fort penger spart Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Hva i alle dager, når gikk det an og kjøre 2 Nvidia kort i crossfire? Sett bortifra et kort med støtte for SLi-hovedkort som har AM3, så er SLi forbeholdt Intel slik markedet er idag! Skal du ha nvidia er det ingen grunn til og kjøpe et hovedkort med støtte for mer enn et skjermkort, siden du vil ikke ha muligheten for og utvide med enda et nvidia kort. Synd at så mange som absolutt har null peiling anbefaler bygg på dette forumet Lenke til kommentar
UaeX Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg fatter ikke at så mange skal ha sli/crossfire eller 3x16... Hallo, dette skal være en pc til 5-6 tusen maks. Mainboard S-1366 X58 ATX 3xPCI-E Audio7.1 GbLAN 1394 SATA-II Raid DDR3 Retail På lager: 51 1112.00 1112.00 VGA-Card nVidia GTX460 1024MB PCI-E 2xDVI HDMI HDCP PhysX CUDA DDR5 På lager: 42 1196.00 1196.00 PSU 750W ATX 12C 2.2/EPS-12V 14cm Fan PFC Cable Management Retail På lager: 19 612.00 612.00 Memory Retail 6GB DDR3 PC3-10666 1333MHz Triple Channel Kit(3x2048MB) 1.5V På lager: 13 655.56 655.56 CPU Intel Quad Core i7 860 (2.80GHz) S-1156 1333MHz 8MB Cache 64bit 95W Lynnfield B1 Boxed På lager: 31 1720.00 1720.00 Totalpris 6,6k Men tar forebehold om jeg prøvde å se hvor bra en pc kan bli til den prisen. Alle delene er funnet på kampanje på www.ps.no unntatt psuen. Mvh. meg Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 (endret) En i7 med en GTX 460 1GB ? Overkill på CPU kontra GPU spør du meg. Får se om jeg kan lage et oppsett senere. Endret 5. november 2010 av Slaps'ærn Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Mitt forslag: Cpu: Intel Core i5 650 Pris 1353,- Hovedkort: Gigabyte GA-H55-UD3H (rev. 1.0) Pris 788,- Skjermkort: Gainward GTX 460 Pris 1215,- RAM: Kingston Blu DDR3 1600MHz 4GB KIT Pris 514,- Strømforsyning: Corsair TX650W Pris 629,- Totalt: 4499 + frakt. Alt er i skrivende stund på lager hos Amentio Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 Hva i alle dager, når gikk det an og kjøre 2 Nvidia kort i crossfire? Sett bortifra et kort med støtte for SLi-hovedkort som har AM3, så er SLi forbeholdt Intel slik markedet er idag! Skal du ha nvidia er det ingen grunn til og kjøpe et hovedkort med støtte for mer enn et skjermkort, siden du vil ikke ha muligheten for og utvide med enda et nvidia kort. Synd at så mange som absolutt har null peiling anbefaler bygg på dette forumet Hvem har sagt noe om å kjøre 2 nVidia-kort i Crossfire? Om jeg hadde hatt planer om å kjøpe fler nVidia-kort, ville jeg da også valgt hovedkort deretter. Radeon HD 6850 er som kjent ikke nVidia, men AMD, og fungerer derfor fint i Crossfire. Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Nå har jeg stort sett bestemt meg for dette Intel-oppsettet. Det gir meg noe bedre ytelse enn AMD-oppsettet, for ikke veldig mye mer. Burde dette funke? Tenker å bestille i dag eller i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå