ostepopp1 Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 hei, har nettop vert på lan hos en kompis, og da kjørte jeg kabel nett(bruker vanligvis jensen airlink). Da jeg kom hjem fikk jeg opp at maskinen ikke finner nettverk sertifikater... etter litt googling, så fant jeg ut hvordan jeg kunne slå av sertifikater og det gjorde jeg. nå kommer det opp at jeg har begrenset eller ingen forbindelse og når jeg kjører repair så får jeg bare opp at jeg ikke kan fornye ip... hjelp please!! Lenke til kommentar
ostepopp1 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 har og prøvd ipconfig /release og renew btw... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hva er problemet du er tilkoblet Internett? prøv å restarte PC'en. Etter det så trykker du på en knapp på ruteren og holder denne inne i 30 sek. Hvis ikke knappen finnes så kutter du strømforsyningen. Etter dette burde alt være i orden igjen. Lenke til kommentar
ostepopp1 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 funker fortsatt ikke.... bare begrenset forbindelse Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Men hva er problemet med begrenset forbindelse? du har jo full tilgang til Internett? Prøv å slå av og på nettverkskortet i PC'en. Funker ikke den da må du tilkalle profesjonell support hjelp via telefon iløpet av morgendagen. Endret 17. oktober 2010 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
ostepopp1 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 problemet er at jeg har tilkobling, men kommer meg ikke inn på nett med den ene maskinen, det står bare begrenset forbindelse... kommer fint på nett med andre pc'er. har ikke nettverkskort, så bruker en jensen airlink usb pin. jeg har prøvd og reparere nettet, men problemet der er at jeg ikke får fornyet ip Lenke til kommentar
ostepopp1 Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 ingen som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Slå router av, og på igjen.. Trolig problemer med tilkobling til den Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Jeg har gitt deg tre alternativer: 1) slå av og på PC'en + ruteren ved hjelp av resetknapp 2) slå av og på PC'en nettverkskort + utfør alternativ 1 3) tilkalle PC'en sitt support eller kundestøtte Ut over dette kan jeg dessverre ikke hjelpe deg siden jeg ikke har PC'en rett foran meg. Men jeg kan kanskje tilby en spesial løsning det er å avinstallere driveren for nettverkskortet, så reinstallerer du den på nytt. (Husk å ta backup av driveren). En annen ting som kanskje vil fungere er om du kobler PC'en til ruteren direkte ved hjelp av nettverks kabel, for da kan du feilsøke PC'en med Internett. Edit: funker ingen av alternativene kast PC'en i bosset... Endret 18. oktober 2010 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå