Gå til innhold

Begrenset eller ingen forbinnelse...

Anbefalte innlegg

hei, har nettop vert på lan hos en kompis, og da kjørte jeg kabel nett(bruker vanligvis jensen airlink). Da jeg kom hjem fikk jeg opp at maskinen ikke finner nettverk sertifikater... etter litt googling, så fant jeg ut hvordan jeg kunne slå av sertifikater og det gjorde jeg. nå kommer det opp at jeg har begrenset eller ingen forbindelse og når jeg kjører repair så får jeg bare opp at jeg ikke kan fornye ip... hjelp please!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Hva er problemet du er tilkoblet Internett? prøv å restarte PC'en. Etter det så trykker du på en knapp på ruteren og holder denne inne i 30 sek. Hvis ikke knappen finnes så kutter du strømforsyningen. Etter dette burde alt være i orden igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Men hva er problemet med begrenset forbindelse? du har jo full tilgang til Internett? Prøv å slå av og på nettverkskortet i PC'en. Funker ikke den da må du tilkalle profesjonell support hjelp via telefon iløpet av morgendagen.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

problemet er at jeg har tilkobling, men kommer meg ikke inn på nett med den ene maskinen, det står bare begrenset forbindelse... kommer fint på nett med andre pc'er. har ikke nettverkskort, så bruker en jensen airlink usb pin. jeg har prøvd og reparere nettet, men problemet der er at jeg ikke får fornyet ip

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg har gitt deg tre alternativer:

1) slå av og på PC'en + ruteren ved hjelp av resetknapp

2) slå av og på PC'en nettverkskort + utfør alternativ 1

3) tilkalle PC'en sitt support eller kundestøtte

Ut over dette kan jeg dessverre ikke hjelpe deg siden jeg ikke har PC'en rett foran meg.

Men jeg kan kanskje tilby en spesial løsning det er å avinstallere driveren for nettverkskortet, så reinstallerer du den på nytt. (Husk å ta backup av driveren).

En annen ting som kanskje vil fungere er om du kobler PC'en til ruteren direkte ved hjelp av nettverks kabel, for da kan du feilsøke PC'en med Internett.

Edit: funker ingen av alternativene kast PC'en i bosset...

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...