Nerdrage Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Er altså i BC2. glemte skrive det i emne overskrifta. jeg sliter med lav fps når ting eksploderer ved meg, feks når tanks,c4 og mcom eksploderer. har som regel fps fra ca 45-75 alt etter hvor jeg befinner meg,med rundt 55 fps jevnt over. ved en eksplosjon faller fps ned til 15-20 sånn ca på det laveste.kjører alt på high 4x aa, 16af og hbao på. lurer på om det er spillet, gpu eller cpu sin feil. slik er pc'n min for øyeblikket: Windows 7 64 xfx radeon 5870 klokka til 900/1300 intel q9400 @ 2.66Ghz, Klokka til 3.2Ghz(stock vifte) MSI P35 Neo-F MOBO Corsair TX 650W PSU Corsair TWIN2X PC6400C4DHX DDR2 4GB RAM har prøvd mye for å finne en løsning som forskjellige clocks på gpu og cpu og instillinger i spillet. eneste som funker på en måte er å stille alt på low i spillet, slå av aa,af og hbao. da får jeg en mye høyere fps og når ting eksploderer faller fps'n fremdeles en god del, men ikke ned til det uspillabre. men slik vil jeg jo ikke spille da fps'n er bra ellers. Endret 17. oktober 2010 av Nerdrage Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Sjekk om du kan kjøre spillet perfekt på www.canyourunit.com Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 Sjekk om du kan kjøre spillet perfekt på www.canyourunit.com ja...det kan jeg i følge den siden du linka til Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Sjekk om du kan kjøre spillet perfekt på www.canyourunit.com ja...det kan jeg i følge den siden du linka til Kan du kjøre på recommended? Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 jepp. som sagt har bra fps over alt i spillet med alt på hihg settings. untatt når noe eksploderer i nærheten. da faller fps'n veldig. blir bra igjen når røyken og alt har lagt seg etter noen sekunder. men det er nok til å drive meg fra vettet. sliter også til tider med å kjøre tanks pga dette. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Drivere er oppdater? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 lurer på om det er spillet, gpu eller cpu sin feil. Det er vel egentlig ingen sin feil. At belastningen på systemet varierer baser på hva som skjer i spillet er vel ikke noe nytt. En eksplosjon krever litt mer av CPU for fysikk beregninger og GPU'en får litt mer å gjøre fordi den plutselig har masse lys og røyk effekter å rendre i tillegg til resten. Resultatet er at FPS dropper. Den logiske konklusjonen vil være å skru litt ned på innstillingene så belastningen ikke har så stor effekt. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Eg fikk Lagg med et 5870, men det var bare i en sluttscene når det sto "You have lost!" og en bygning ble bomba av fly, det ble røyk og lagga, men vanligvis faller ikke fps i det hele tatt ved andre explosjoner, ikke i det hele tatt, men slik at det ikke er merkbart (1-6 fps drop) Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Det er nok CPU som sviktar. Eg har 5850 + i7, aldri under 35, kanskje 40 fps uansett, alt på max. Endret 21. oktober 2010 av svelemoe Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Når eg snakker om lagg, da snakker eg om 20-30FPS Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Eksplosjoner, flammer og røyk er vanskeligere og mer krevende å rendre og bruker derfor mer kraft. Husker i BF2 at vi testet FPS ved å kaste en røykgranat og løp inn i den. Sjekket om PC'en din blir varm eller ? Er jeg ikke sikker på om BC2 har noe nytte av PhysX, ellrs kan du jo pørve å installere. Eller prøve spørre her Selv kjører jeg på en rigg som er dårligere enn deg og har aldri lagt merke til noe av det du beskriver, men jeg støvsuger jevnlig og sjekker at jeg har nok luft til kjøling osv. Endret 21. oktober 2010 av Cri Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 tror selv at cpu'n min ikke er good nok så det blir nok til at jeg kjøper meg nytt hk,cpu og ram etterhvert. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) AA krever veldig mye i eksplosjoner, Ta bort AA og heller sett oppløsning høyere. AA kan drepe fps. I battlefield BC2 er 1 stk 5870 for lite, men det er fordi jeg HATER tegn til det minste lag mens jeg spiller onlinespill. Alt under 80 fps i bc2 online er lag for meg. Ta bort skygge og HBAO eller hva det heter. Det hjelper en god del. Kjedelig å spille online når det "lagger" Endret 25. oktober 2010 av Nizzen Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) satte ned aa og af til x1 og det hjalp litt. men er ikke fornøyd med det kan man si. har oppe i 100 fps ved starten av port valdez mapen og når jeg detonerer c4 på ett tre faller det ned til 20 fps..eller under det med x4 AA. kan lik så godt bare kjøre aa og af på max og ha fin fps på rundt 40 og opp til 60(har vsync på siden jeg har en del tearing uten) så lenge jeg holder meg unna eksplosjoner.litt vanskelig til tider da... ser folk med samme kortet som ikke har dette problemet....er litt skuff. kommer nok til å bli nytt hovedkort,cpu og ram til desember lønna eller etter nytt år en gang. funker ikke det har jeg da i hvertfall muligheten til å kjøre crossfire og forhåpentligvis bli kvitt fps problemer ett par år...hater lav fps. Endret 25. oktober 2010 av Nerdrage Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 AA krever veldig mye i eksplosjoner, Ta bort AA og heller sett oppløsning høyere. AA kan drepe fps. I battlefield BC2 er 1 stk 5870 for lite, men det er fordi jeg HATER tegn til det minste lag mens jeg spiller onlinespill. Alt under 80 fps i bc2 online er lag for meg. Ta bort skygge og HBAO eller hva det heter. Det hjelper en god del. Kjedelig å spille online når det "lagger" Kan du se forskjell på 40 og 80 fps!?!? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 AA krever veldig mye i eksplosjoner, Ta bort AA og heller sett oppløsning høyere. AA kan drepe fps. I battlefield BC2 er 1 stk 5870 for lite, men det er fordi jeg HATER tegn til det minste lag mens jeg spiller onlinespill. Alt under 80 fps i bc2 online er lag for meg. Ta bort skygge og HBAO eller hva det heter. Det hjelper en god del. Kjedelig å spille online når det "lagger" Kan du se forskjell på 40 og 80 fps!?!? Hvis ikkje du merker forskjell på 40 og 80 fps i bc2, så er det noe galt. Men folk er jo forskjellige. Noe diskusjon videre om fps tar vi ikkje, siden det har vi hatt her på forumet litt for mange ganger før . I noen spill er 60fps smooth, og andre spill må man ha 80+fps for at det skal føles smooth. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå