Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg til bil. Hva mer trenger jeg?

reppygull

Anbefalte innlegg

Hei. Har fått meg en Volvo 240 GL 87 mod. Er amatør når det kommer til bilstereo. Trenger heller ikke noe dyrt.

Dette er hva jeg har fra før:

Spiller: Pioneer DEH-2220UB

Høytalere: Kenwood KFCS6983

Pluss 4 orginal høytalere i dørene (vet ikke om de funker)

Sub\forsterker pakke: Mutant MTEN12SE+NW280SP

Har forstått det sånn at den Mutant forsterkeren er bare til den subben eller?

Hva mer trenger jeg? Kanskje 2 høytalere til? Og en til forsterker til høytalerne? Kabelsett?

Endret av reppygull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par ting:

De orginale høytalerne i gamle volvoer er noe bannade drit, så hvis du vil ha grei lyd kan du bare investere i noen nye med en gang.

Når du skal koble spillern i bilen bare reiser du til nærmeste bilradio forhandler og kjøper en overgang. Sparer deg for veldig mye arbeid.

Phono & signalkabler går fra spilleren og bak i forsterkeren langs ene siden av bilen. Letteste er vel faktisk å dra de gjennom midtkonsollen og inn under teppet bak

Strømkabelen (du trenger kun 1) går fra batteriet bak til forsterkeren, andre siden av bilen. Jord til forsterkeren henter du fra en eller annen plass i nærheten som er bart metall. Tror jeg fant noe under baksetene i sin tid.

Du har vel bare en 2-kanalers forsterker, så tror ikke du klarer å drive 2 hattehøytalere + subben. (Uten at jeg skal si 100% sikkert)

edit:

Du trenger ikke jorde subben =)

Endret av cozmos
Lenke til kommentar

Har ett til spørsmål. Nå har jeg koblet til 4 høytalere.

Phono & signalkabler går fra spilleren og bak i forsterkeren langs ene siden av bilen.

Skal de kablene kobles til der høytalerne er ment å være koblet til? For jeg har brukt opp alle de høytaler klemmene på de 4 høytalerene mine. Og den forsterkeren jeg har er kun til subben tror jeg som du over meg sa så jeg kan ikke koble noen høytalere på den.

Håper dere skjønner hva jeg mener :p

Endret av reppygull
Lenke til kommentar

Du er så langt ute, at du burde få hjelp før dette går galt...

Vet du hva signalkabler er?? Hvis du vet det, så vet du også hvordan de ser ut, og da skjønner du at de ikke skal kobles der høyttalerene er koblet, sier seg selv det. En forsterker har den funksjonen at den forsterker lyden den får inn, og sender den ut til høyttalerene, så en forsterker har INNGANGER, og UTGANGER.... Signal fra spilleren skal INN til forsterkeren, via signalkabler/rca-kabler.

Forsterkeren du har, er omtrent ubrukelig, men det er meningen at den skal brokobles og brukes kun til suben (sikkert gresk for deg dette også, så jeg anbefaler sterkt at du får hjelp)

Hvor i landet bor du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...