fsx v1.1 Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hei jeg har en packard bell og siden produckt keyen er ut av dato så tenkte jeg og lage en vitruel hardisk for og lagre all de viktige filer men da jeg prøver og lage en vitruel hardisk gjenom datamaskinbehandling så står det "ingen tilgang" så veit du hva som er feil? Lenke til kommentar
kehax Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Produktnøkkelen kan vell ikke gå ut på dato? Bruk Microsoft telefonaktivering hvis den protesterer på aktivere seg via internett. ps: hvis du skal ompartisjonere må du bruke tredjeparts partisjoneringsprogram slik som Partition Magic eventuelt et av de mange gratis programmene du finner på download.com Endret 17. oktober 2010 av kehax Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Jeg rynker også på nesen når jeg hører om en windows lisens som har gått ut på dato. Det skal vel ikke forekomme på annet enn test/beta/trial versjoner. Ihvertfall er det ingen privatlisenser som jeg kjenner til som kan gå ut på dato (dog jeg påberoper meg ingen tittel som ekspert på microsoft lisensiering vel og merke). Jeg vile som kehax sier dobbeltsjekket at det faktisk stemmer at den skal expire før du gjør noe videre. Dumt å reinstallere dersom du ikke trenger det tross alt, ved mindre du har andre grunner for å ville gjøre det. Og - om du faktisk har en utgått key så er det metoder for å kunne bytte lisensnøkkelen uten å måtte reinstallere windows også - gitt at det er en lisens av samme type som du har installert vel og merke. Og til sist - om du insisterer på reinstall - hvorfor ta bryet med å legge opp en virtuell disk egentlig? Du kan bare krympe parisjonen og lage en ny en, overføre filene der, resintallere, overføre filene tilbake, slette den ekstra partisjonen, og ekspandere OS parisjonen slik at den tar tilbake plassen igjen. Eller var det kanskje det du mente da du sa virtuell disk? For den saks skyld kan du bare legge alle backup filene i en egen katalog og slette alle andre kataloger, fra DOS eller ubuntu live CD eller lignende, og så installere på nytt. Trenger tross alt ikke å reformatere hele disken. -Stigma Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 Og til sist - om du insisterer på reinstall - hvorfor ta bryet med å legge opp en virtuell disk egentlig? Du kan bare krympe parisjonen og lage en ny en, overføre filene der, resintallere, overføre filene tilbake, slette den ekstra partisjonen, og ekspandere OS parisjonen slik at den tar tilbake plassen igjen. Eller var det kanskje det du mente da du sa virtuell disk? For den saks skyld kan du bare legge alle backup filene i en egen katalog og slette alle andre kataloger, fra DOS eller ubuntu live CD eller lignende, og så installere på nytt. Trenger tross alt ikke å reformatere hele disken. -Stigma Jeg har byttet ut hovedkortet for jeg klarte og ødilegge CPU og ja krympe det er det jeg gjordemen får feilmelding Lenke til kommentar
kehax Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Da er det bare å reaktivere Windows med Windows telefonaktivering.. ring opp å snakk med "Microsoft Sam" roboten. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 Da er det bare å reaktivere Windows med Windows telefonaktivering.. ring opp å snakk med "Microsoft Sam" roboten. Ja det funker jo når det ikke står noe om det da jeg prøver og aktivere eller noen plass der Lenke til kommentar
kehax Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Windows XP aktivering: XP Windows Vista aktivering: Vista Windows 7 aktivering: Windows 7 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Ah, byttet hovedkort gjør nok at du må reaktivere ja, og i og med at det hovedkortet du byttet så ville jeg nok reinstallert, ved mindre det er samme chipsett som brukes på nye hovedkortet også - da går det som regel greit om f.eks. bare reaktiverte uten reinstall. Hvorofr du får feilmeldingen kan jeg ikke svare på - men somm sagt kan du egentlig bare ta vare på filene i en mappe og slette resten som nevnt over. Via partisjoner er ikke eneste måten du kan gjøre det på. -Stigma Lenke til kommentar
kehax Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Ettersom det er en Packard Bell så er det nok et recoverysystem. Da kan han ikke kjøre vanlig reinstallasjon hvor han kan velge partisjoenene. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Ettersom det er en Packard Bell så er det nok et recoverysystem. Da kan han ikke kjøre vanlig reinstallasjon hvor han kan velge partisjoenene. Det er pacard bell og recoverysystemet finnes ikke når jeg byttet hovedkort grunn for jeg byttet hovedkort er fordi jeg klarte og bøye CPU nålene så måtte bytte hovedkort og PSU og minne for gammle CPU og den gammle HK er AM2 socket Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Ah, byttet hovedkort gjør nok at du må reaktivere ja, og i og med at det hovedkortet du byttet så ville jeg nok reinstallert, ved mindre det er samme chipsett som brukes på nye hovedkortet også - da går det som regel greit om f.eks. bare reaktiverte uten reinstall. Hvorofr du får feilmeldingen kan jeg ikke svare på - men somm sagt kan du egentlig bare ta vare på filene i en mappe og slette resten som nevnt over. Via partisjoner er ikke eneste måten du kan gjøre det på. -Stigma det er jo litt vanskelig og deaktivere produckt koden på den gamle pc for da må jeg ha en am2 cpu og minne for jeg solgte mitt men kan jo fjerne wat som dereter fjerner aictivation koden helt fra pc og dereter har jeg windows vista men han uansett planer med windows 7 home preimium 64 bit fordi skal sette 8 gb ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå