Gå til innhold

Kjøpe ny PC til rundt 8-10K

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

IKKE BESTILL.

12 GB minne i en gaming rig er latterlig, dessuten passer ikke hovedkort og CPU.

Forsåvidt har han også glemt strømforsyning.

Skal få lagt opp et bygg til deg.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Prosessoren som robin740 foreslår er god, men tviler på det er godt kjøp til prisen.

Jeg mistenker Core i7-950 er ennå bedre prosessor, på ytelse, riktignok med ca 130 watt effektforbruk, men man får nok mere ytelse til pengene.

12 GB ram, til spilling, er nok mere en vanlig, 8 GB holder bra ennå.

Men det gjør jo ikke noe å handle slik man har maskinen i noen år, og er likevel bra.

Men på den andre siden, går jo det ann å kjøpe 2 ram brikker i dag, å handle de andre ram brikkene senere.

Husk harddisk, dvd brenner/blueray brenner operativsystem også?

Tror ikke man bør satse på ubuntu på et slik system.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg kjøpte 12 GB til min :) Gjør ingenting å ha litt ekstra ;) Ble feil hovedkort, var ment det kortet men av typen som støtter i7.

Kan ikke se at det oppsettet skal være så tragisk å spille med..

Mvh

Robin :)

Det er selvfølgelig ikke helt tragisk, men det gir ikke så veldig mye gaming ytelse i forhold til en pc for 7000-8000, og det er tragisk.

Dette sett bort ifra at komponentene ikke passer sammen.

En gjennomsnitt gamer trenger ikke mer enn 4 GB minne, da snakke vi spill, musikkavspiller/film, nettleser og chatprogram på likt.

Dessuten vist du mente og velge et annet hovedkort har du også valgt feil minne, ettersom minne du har valgt er 3-kanals og totalt 6 brikker, de fleste lga1156 hovedkort støtter ikke mer enn 4 brikker og 2-kanals minne.

Skjerpings, ikke anbefall noen om hvordan de skal bruke sin 10 000 vist du absolutt ikke har peiling.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ville sett på noe sånn som dette:

68f0oi.jpg

Kan jeg få spør hvilket kabientt du har? En del av skjermkortene idag passer ikke uten videre inn i de litt eldre kabinettetene, så det er viktig å vite at du har plass og forsåvidt, god nok kjøling.

Vil du nærmere 8000, uten noe spesielt tap i gaming ytelse, må du nesten være åpen for et AMD bygg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er desverre en del forskjellige Cooler Master Centurion kabinett.

Vist du ikke trenger os, hdd og dvd blir det 1500 spart, det kan du bruke på f.eks. en kjøligere og roligere cpu-kjøler: http://www.dustinhome.no/pd_5010333878.aspx

Jeg ville også vurdert et bedre og større kabinett: http://www.dustinhome.no/pd_5010375743.aspx

Men dette kan vi undersøke når vi får oppklart hvilke Centurion du har.

Lenke til kommentar

Da blir det nok nytt kabinett gitt, tenkte jeg kanskje skulle vente til ATI 6xxx series kommer ut, men må nok ha nytt kabinett anyway. Vært fint vis dere kunne ha linket noen gode gaming kabinetter som ikke er så altfor dyre :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...