Gå til innhold

Får ikke ned hele Prozyme, bytte proteintilskudd?

Anbefalte innlegg

Fra tn.no:

Våre proteinbaserte produkter ProZyme, MealTech, SPREK, FastGain og Pro-90 Isolate har fått ny proteinråvare. Proteinråvaren har selvsagt samme høye kvalitet, samme spesifikasjon og samme smak som tidligere, men vi ønsker å informere om at konsistensen i pulverform er litt mer kompakt. Dere vil derfor oppdage at når dere doserer pulveret, så ser og føles det litt annerledes ut, men i væske skal produktet oppføre seg som tidligere. Det er altså ikke noe galt med produktene og de er fortsatt av samme høye kvalitet.

Jeg har brukt Prozyme i over 1 år, og vært veldig fornøyd, helt til nå. De sier at i væske skal produktet oppføre seg som tidligere. Dette stemmer ikke. Det skummer mye mer enn før, og det er helt umulig å få ned alt. Det blir liggende igjen en tykk grøt som er helt umulig å få ned. Dette går rett i vasken, og det er synd. Jeg blander produktet med vann. Det er mulig det oppfører seg bedre i melk, men det tåler ikke jeg. Jeg lurer på om noen andre her har samme erfaring? Jeg vurderer å bytte proteintilskudd, men er noe usikker på hva som er bra, da jeg har hørt at Prozyme er det beste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske enig, ja.

De påstår at det er uendret, men pulveret oppfører seg annerledes. Det sier seg selv at når det tørre pulveret er mer kompakt, så klumper det seg lettere, så den påstanden om at pulveret skal være likt som det gamle blandet i væske er bare tull.

Nå opplever ikke jeg det nye pulveret så ille som du, men jeg er enig i at det skummer mer, klumper seg lettere og smaker ikke like godt. Jeg mener det fremdeles løser seg lett opp, men langt fra så bra som det forrige. Vurderer å bestille inn 3 kg sjoko siden det er tilbud for å se hvordan den er, men det spørs bare om ikke jeg heller må spytte ut pengene og begynne med MyRevolution sitt i stedet, som visstnok skal smake sykt bra. Noe billig juggeltilskudd gidder hvert fall ikke å stappe i meg :)

Lenke til kommentar

Har en bøtte med Nutrisport 90+ (bringebærsmak). Bruker heller den nå, den skummer ikke, og blander seg lettere ut og jeg klarer å drikke opp alt. Men er usikker på kvaliteten. Proteininnholdet er ikke like høyt som i Prozyme, og den er mye billigere.

Dette sier de selv:

Et proteinpulver som inneholder kun råvarer av beste kvalitet. Nutrisport 90+ er en blanding bestående av:

- 65% CFM-filtrert Whey Protein Isolate, og

- 33% Micellar Casein Isolated, udenaturert.

Blandingen av den hurtig opptakelige, anabole CFM whey'en, og den antikatabole, tregere fordøyelige micellar kasein'en gjør Nutrisport 90+ til et "must" for seriøse atleter og andre på høy-protein diett. Du vil opnå en frigjøring av aminosyrer som overgår whey eller kasein alene.

Fagfolk sier: "Velg et proteinpulver som inneholder micellar casein"

Næringsinnhold pr 100g:

376 kcal

Protein 86,0 g

Karbohydrater 6,8 g

Fett 2,8 g

Lenke til kommentar

Tåler du ikke melk pga laktose? I så fall vil ikke 90+ være noe godt alternativ med sitt høye laktoseinnhold :p

Ettiketten lyver også. Den inneholder bare 70-75 % protein (tatt fra en lab-analyse)

Prøv MyoProtein fra MyRevolution. Minst like god kvalitet som ProZyme, og blander seg greit ut synes jeg. Smaken er også upåklagelig :)

Lenke til kommentar

Har lyst til å prøve MyoProtein. Har sendt mail og spørsmål via kontaktformular til Myrevolution om smaksprøver, men får ikke noe svar. Det er litt dårlig, alle andre jeg har kontaktet har sendt meg smaksprøver.

Noen som har erfaringer med Activate elite gold http://www.norkost.no/elite_gold_3kilo_isolat/P_186

Den har jeg fått smaksprøve på, men vet ikke noe om kvaliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...