Gå til innhold

Spørsmål om RAM?

$ig

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg trenger 400MHz eller 333MHz på rammen jeg skal kjøpe, har det noe med hvilken CPU jeg har(skal kjøpe XP 2500+ 333MHz buss)? Jeg har et hovedkort som støtter 333MHZ fsb har dette noe med saken å gjøre? Og hva er forskjellen mellom PC3200 og PC3700?

Lurer også på hva winbond er for noe og kan noen gi meg en link til en TwinMOS brikke 512 med CL2 som bruker winbond?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på om jeg trenger 400MHz eller 333MHz på rammen jeg skal kjøpe, har det noe med hvilken CPU jeg har(skal kjøpe XP 2500+ 333MHz buss)? Jeg har et hovedkort som støtter 333MHZ fsb har dette noe med saken å gjøre? Og hva er forskjellen mellom PC3200 og PC3700?

Lurer også på hva winbond er for noe og kan noen gi meg en link til en TwinMOS brikke 512 med CL2 som bruker winbond?

På det oppsettet må du ha min 333 ram for å få full utnyttelse av systemet, det er ingenting i veien for å kjøre med tregere ram men da får du ikke den effekten av systemet som beskrevet, om du kjøper raskere ram får du heller ikke økt effekt utenom vist du klokker da.

Lenke til kommentar

jeg ville ha gått for en PC3200 brikke for da har du noe å gå på i fremtiden. viss du ikke skal overklokke verken cpu eller ram, går det fint med en PC2700 brikke på et oppsett som går på 333mhz. men som sagt vil jeg anbefale en PC3200. da har du noe du kan bruke viss du skulle oppgradere senere også.

PC3200 - DDR400 - 200mhz

PC3700 - DDR466 - 233mhz

winbond er en produsent som produserer chippene på minnebrikkene. disse har vist seg å vere svært overklokkingsvennlige.

her er det du spurte etter. denne har CL2.5, men du kan fint stille den ned til CL2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...