aaad Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Hei! Jeg bruker mobilen min til å koble laptopen til Internett via NetCom GPRS. NetCom har et støtteprogram som filtrerer informasjon, slik at surfingen blir raskere. Jeg har etter gjentatte samtaler med NetCom Support ikke lykkes i å få til en løsning på et problem med NetCom Data Akselerator. De i andre enden pleier være minst like grønne som meg selv..! Akseleratoren er tilkoblet (Grått ikon), men vil ikke aktiveres! Innstillinger Bilder: Lav Blokkeringer: Alle, unntatt bilder Epost: POP3 "online.no / port 110" SMTP "smtp.netcom.no / port 25" Nettverk: NetCom GPRS PC Problemets kjerne tror jeg ligger i konflikt ved valg av forbindelse: Når NetCom GPRS PC velges, hakes automatisk boksen for "Bruk proxy-server for denne tilkoblingen" av. Da greier jeg ikke navigere med Explorer 6. Krysser jeg vekk proxy-instillingen i instillinger for NetCom GPRS PC fungerer navigeringen som den skal, men da forsvinner haken for valgt forbindelse i Akseleratoren. Dette skulle vel tyde på at det skal velges proxy-tilkobling? Bruker NetCom proxy-server for GPRS/GSM forbindelsene? Hva skal i så fall stå i avanserte innstillinger? Proxy-adresse som skal brukes: ? (Nåværende verdi: localhost) Port: ? (Nåværende verdi 9090) Eventuelle andre innstillinger for forbindelsen NetCom GPRS PC: ? I veiledningen for Akseleratoren står også oppgitt at proxy-instillingen og "Identifiser innstillinger automatisk" skal hakes bort etter avinstallasjon av programmet. Dette skulle vel tyde på at disse innstillingene skal brukes? Jeg bruker: WinXP Pro med komplette oppdateringer. Explorer 6 Nummeret jeg ringer opp for NetCom GPRS er: *99# (Kan forresten dette nummeret brukes fra utlandet, f.eks Danmark?) Jeg har prøvd alle feilsøkingsprosedyrene i veiledningen for NetCom Data Akselerator! Jeg håper jeg kan få gang på akselerator-filtreringen innen jeg reiser til Danmark til uka. Bruk av GPRS vil da sannsynligvis vil bli vesentlig raskere/rimeligere. Vennlig hilsen Arne Å. Drangeid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå