Gå til innhold

Problem med NetCom Data Akselerator

aaad

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bruker mobilen min til å koble laptopen til Internett via NetCom GPRS. NetCom har et støtteprogram som filtrerer informasjon, slik at surfingen blir raskere.

Jeg har etter gjentatte samtaler med NetCom Support ikke lykkes i å få til en løsning på et problem med NetCom Data Akselerator. De i andre enden pleier være minst like grønne som meg selv..!

Akseleratoren er tilkoblet (Grått ikon), men vil ikke aktiveres!

Innstillinger

Bilder: Lav

Blokkeringer: Alle, unntatt bilder

Epost: POP3 "online.no / port 110" SMTP "smtp.netcom.no / port 25"

Nettverk: NetCom GPRS PC

Problemets kjerne tror jeg ligger i konflikt ved valg av forbindelse: Når NetCom GPRS PC velges, hakes automatisk boksen for "Bruk proxy-server for denne tilkoblingen" av. Da greier jeg ikke navigere med Explorer 6. Krysser jeg vekk proxy-instillingen i instillinger for NetCom GPRS PC fungerer navigeringen som den skal, men da forsvinner haken for valgt forbindelse i Akseleratoren.

Dette skulle vel tyde på at det skal velges proxy-tilkobling? Bruker NetCom proxy-server for GPRS/GSM forbindelsene? Hva skal i så fall stå i avanserte innstillinger?

Proxy-adresse som skal brukes: ? (Nåværende verdi: localhost)

Port: ? (Nåværende verdi 9090)

Eventuelle andre innstillinger for forbindelsen NetCom GPRS PC: ?

I veiledningen for Akseleratoren står også oppgitt at proxy-instillingen og "Identifiser innstillinger automatisk" skal hakes bort etter avinstallasjon av programmet. Dette skulle vel tyde på at disse innstillingene skal brukes?

Jeg bruker:

WinXP Pro med komplette oppdateringer.

Explorer 6

Nummeret jeg ringer opp for NetCom GPRS er: *99#

(Kan forresten dette nummeret brukes fra utlandet, f.eks Danmark?)

Jeg har prøvd alle feilsøkingsprosedyrene i veiledningen for NetCom Data Akselerator!

Jeg håper jeg kan få gang på akselerator-filtreringen innen jeg reiser til Danmark til uka. Bruk av GPRS vil da sannsynligvis vil bli vesentlig raskere/rimeligere.

Vennlig hilsen

Arne Å. Drangeid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...