Gå til innhold

59% av på asus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg var på mpx på søndag å da var ikke den på salg (var ganske sent da)

men du skulle ha kjøpt hele lageret :thumbup:

let rund på siden om dem har noen regler om annonse feil...

har dem ikke det så skal du ha varen om dem vil det eller ikke!!!!

Det har de så er ikke så mye å lure på.

◦Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra MPXs side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan MPX.no ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Lenke til kommentar

Jeg synes alle skal ta saken videre. Selv om det blir satt på spissen, er det lov å tro at prisen er sann og ikke feil-pris. Det skjer at priser blir dumpet, noen gang er får butikken en utrolig gunstig avtale med importør som gjør at de kan gjøre slike knalltilbud. Det finnes ting som brukes også for å lokke til seg kunder, dette ville absolutt gjort MPX interessant.

Det at det "stod i et diskusjonsforum at feilen trolig var feil" er bare unnskyldning. Jeg synes MPX håndterte dette UTROLIG dårlig!

Lenke til kommentar

lite overraskende var det en feil etc...

Kjære kunde

Vi må desverre informere om at det i helgen forekom en feilprising på et av våre produkter, nærmere bestemt ASUS G73JH 17.3" Full HD + Star Craft 2 med varenummer 606666. Tilbudsprisen skulle ha vært er 13 990,- ink moms, ikke 5990,- ink moms som lå ute på nett noen timer.

På bakgrunn av MPX.no kjøpsbetingelser under Infosenter på www.mpx.no med følgende tekst vil ordren din bli slettet:

• Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra MPXs side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan MPX.no ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Ordren din som altså er knyttet til denne feilprisen vil derfor bli slettet iløpet av dagen. Vi beklager på det sterkeste det som har inntruffet, og vi vil selvsagt innvilge deg den riktige tilbudsprisen, som var 13 990,- ut uken. Denne prisen kan du få ved å kontakte [email protected] og henvise til feilprising av 606666.

Med vennlig hilsen,

Kundesenteret

mpx.no

Si at du har lånt penger.

Lenke til kommentar

Dere skjønte selvfølgelig at denne prisen var riv ruskende gal. Det var spekulativt å bestille, og det slo ikke til.

må si meg helt enig med denne mannen

Må si meg enig her også.

For all del er det lov å prøve seg - men man må ikke bli sint når de retter opp i en tabbe som man tross alt regnet med at VAR en tabbe også når man bestillte.

Joda, man kan sikkert ha en sak her om man virkelig presser på via forbrukertvist osv. men da synes jeg det er litt i overkant slemt rett og slett. Det blir som å sparke noen som ligger nede.

Det sagt så hadde det vært fint med en liten "sorry - vi tabbet oss, her er plaster på såret" type ting. Trenger ikke være mye. Gratis frakt om du fremdeles vil ha varen f.eks. Et lite ekstra insentiv for dem selv å ikke gjøre samme tabbene igjen i fremtiden, og et lite tegn å godvilje mot kundene.

Å forvente dem å svelge et rent tap på mange ti-tusenvis av kroner er værken realistisk eller rimelig. Dette var klart ikke noe "stunt" for å trekke kunder, men ren og skjeær mennesklig feil - og folk må huske på at feil gjør vi alle. Hadde du likt om andre hoppet på deg som en sulten tiger og utnyttet situasjonen maks hver gang du gjorde en ærlig tabbe? Jeg har ikke mye godt å si om religion til vanlig, men her gjelder kanskje "den gyldne regelen".

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Var ikke bare mange 10-tusen. over 100stk bestillte maskinen. 100*8700=870000kr. Altså de ville tapt nesten 900 tusen i inntekter om de hadde gått igjennom med tilbudet, så jeg skjønner at de ikke lot det gå. Nå syns jeg midlertidig at det plastre på såret kunne vært noe annet enn "Kjøp maskinen for den egentelig tilbudsprisen ut uka" Som var latterlige 700kr på en allerede veldig dyr maskin.

Et gavekort på 100kr eller noe hadde vært greit, altså ikke noe bundet til maskinen som var på tilbud. Syns også det er noe rart at de ikke har noen som kontrollsjekker at tilbudene som blir lagt ut 00:00 ikke er feil. Ok det blir oppdatert automatisk fra en datamaskin, men en kontroll av et slagt hadde jo vært en ide så slipper man dette med at så mange bestiller noe som egentelig ikke er på tilbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...