Gå til innhold

Hva synes du om Moods blazer?


Anbefalte innlegg

Tenkt å kjøpe Moods blazer til fest og sånn. Vet at mange har hat forhold til Moods, men du kan ikke si noe imot at blazerene deres er morsomme og fete + det er tross alt et NORSK merke som er et stort pluss!

 

Kjøper det ikke som et seriøst plagg men som et morsomt plagg for å få folk til å smile:)

 

Tenker noe som det her:moods-of-norway-13077-rune-tonning-sky-linen.jpg

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Det er ikke en blazer, det er en dressjakke.

2: Jeg hater Moods, men hvis du vil se ut som en taper-klovn-idiot er det jo greit.

3: Hvorfor er det et pluss at det er et norsk merke?

 

1. Det er en dressjakke ja, men om man bruker den uten buksene er det som en blezer (per definisjon)

 

2. Enig i at mange av jakkene til Moods er stygge, men denne er ikke i nærheten av de værste.

 

3. Vet ikke jeg.. Men vanligvis heier jeg på Norge i EM, vet ikke hvorfor, må føle en eller annen forbindelse til dette landet..

 

_______

 

Til alle dere andre så er ikke DENNE jakken så sykt ille, man må tørre å kle seg i litt annerledes farver, og denne jakken er langt i fra det villeste man får tak i..

Lenke til kommentar
1. Det er en dressjakke ja, men om man bruker den uten buksene er det som en blezer (per definisjon)

 

2. Enig i at mange av jakkene til Moods er stygge, men denne er ikke i nærheten av de værste.

 

1: Nei, det er helt feil. En dressjakke er en dressjakke selv om den brukes uten buksen. En blazer er noe helt annet. Før du driter deg ut mer foreslår jeg at du sjekker wikipedia.

 

2: Det får du mene hva du vil om, men faktum er at snittet på den jakken er helt forferdelig dårlig.

Lenke til kommentar
1. Det er en dressjakke ja, men om man bruker den uten buksene er det som en blezer (per definisjon)

 

2. Enig i at mange av jakkene til Moods er stygge, men denne er ikke i nærheten av de værste.

 

1: Nei, det er helt feil. En dressjakke er en dressjakke selv om den brukes uten buksen. En blazer er noe helt annet. Før du driter deg ut mer foreslår jeg at du sjekker wikipedia.

 

2: Det får du mene hva du vil om, men faktum er at snittet på den jakken er helt forferdelig dårlig.

 

Linjen mellom dressjakke og blazer idag er gnaske tynn, men om man skal definere en blazer er det en jakke med dressjakke snitt (tradisjonlet sett dobbeltspente knapper). De fleste morderne har som oftes italiensk snitt ( to knapper og to spiller bak(. Hvilket denne jakken har. En blazer kan ikke ha forskjellig farve på stoffet, altså ingen striper eller ruter, hvilket denne jakken ikke har.

 

Det eneste som KAN separere denne jakken fra en blazer må eventuelt være at knappene ikke bryter fra stoff farven, men slik jeg ser det er det ikke et kriterium for blazer, selvom de tradisjonelt sett har harr det (marineblå med gull knapper).

 

Kan også legge til at blazere tradisjonelt har et emblem av noe slag (opprinnelig det britiske sjøforsvaret sitt våpenskjold) og det har faktisk denne jakken i form av en traktor :)

Endret av Casper0
Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt ungdom, men kler meg vanligvis hakke over mengden. Kan også si at jeg bor i Bærum så det er kanskje hakke mer akseptert enn andre steder..

_____

 

Til dere andre, jeg skal absolutt ikke ha buksene!

 

Den er stygg og harry, end of discussion. Hvor du er fra har veldig lite med saken å gjøre. Jeg er selv fra Bærum og har ikke akkurat sett mange sprade rundt i så harry ting her.

Lenke til kommentar
1. Det er en dressjakke ja, men om man bruker den uten buksene er det som en blezer (per definisjon)

 

2. Enig i at mange av jakkene til Moods er stygge, men denne er ikke i nærheten av de værste.

 

1: Nei, det er helt feil. En dressjakke er en dressjakke selv om den brukes uten buksen. En blazer er noe helt annet. Før du driter deg ut mer foreslår jeg at du sjekker wikipedia.

 

2: Det får du mene hva du vil om, men faktum er at snittet på den jakken er helt forferdelig dårlig.

 

Linjen mellom dressjakke og blazer idag er gnaske tynn, men om man skal definere en blazer er det en jakke med dressjakke snitt (tradisjonlet sett dobbeltspente knapper). De fleste morderne har som oftes italiensk snitt ( to knapper og to spiller bak(. Hvilket denne jakken har. En blazer kan ikke ha forskjellig farve på stoffet, altså ingen striper eller ruter, hvilket denne jakken ikke har.

 

Det eneste som KAN separere denne jakken fra en blazer må eventuelt være at knappene ikke bryter fra stoff farven, men slik jeg ser det er det ikke et kriterium for blazer, selvom de tradisjonelt sett har harr det (marineblå med gull knapper).

 

Kan også legge til at blazere tradisjonelt har et emblem av noe slag (opprinnelig det britiske sjøforsvaret sitt våpenskjold) og det har faktisk denne jakken i form av en traktor :)

 

Et av hovedpoengene med en blazer (og sportcoats, som denne ville gått under) er at den skal brukes og selges på egenhånd. Den skal ikke være en del av en dress.

 

Forøvrig kan jeg nevne at hvor mange knapper og splitter en jakke har er helt uinteressant for om det er en blazer eller ikke.

 

Jeg gidder ikke gå nærmere inn på det, ettersom det sto mer enn nok i artikkelen jeg linket til på wikipedia.

Lenke til kommentar

_______

 

 

Til alle dere andre så er ikke DENNE jakken så sykt ille, man må tørre å kle seg i litt annerledes farver, og denne jakken er langt i fra det villeste man får tak i..

 

Hva har dette med saken å gjøre? Tror du at vi ikke tørr å kle oss som vi vil fordi vi ikke likte dressjakken? Og at en blazer kun kan være ensfarget er bullshit -_-

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...