Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2005 Passat 3BG TDI 4M og EGR ventil. Motorkode AVF


larseer83

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har fjernet EGR ventil på alle mine VAG biler + endel kompiser sine biler uten særlige problemer.

 

Nå har jeg kjøpt meg en 2005 Passat 3BG 4Motion TDI som lugger litt ved helt normal kjøring (kommer et nykk nå og da). Lest litt rundt og noen mener det kan være EGR ventilen som er skyld i dette.

 

Nå har jeg forstått det slik at hvis jeg struper vakumslangen på klokka får jeg feilmelding i dasjbordet, samme gjelder om jeg blender under selve ventilen og likens om jeg fjerner ventilen helt og erstatter med et rør.

 

Så er det noen som sier man kan "fjerne" EGR ventilen med VAG-COM? Går dette på f.eks 409 versjonen ala type billigkabel? Isåfall hvorhen i programmet er det jeg utfører dette? Jeg har også VAG K+CAN Commander som er noe mer avansert enn 409 der jeg kan stille km stand etc etc etc. Kan denne brukes til å bli "kvitt" EGR?

 

Hva har folket der ute som har 3BG med AVF motor gjort med EGR ventilen sin?

 

Er det sånn å forstå at man bare må ta av hele driten, rense innsug + ventil en gang i året og bare la den være??

 

Har tåelig peil på dette med EGR og diesel men ønsker jo ikke å kjøre rundt med varsellampe i dasjen... ønsker jo heller ikke at bilen skal lugge og sotes igjen . Dette blir nesten som å velge mellom pest eller kolera... :thumbdown:

 

Noen som har tips så taes det imot med STOOOR takk!! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...