Christiαno Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) God dagen Nå har det seg sånn at jeg skal skrive særemne i norsk om norske komediefilmer opp igjennom årene, men jeg har problemer med å finne noen gode fra 80-tallet. Olsenbanden har jeg i bakhodet, men jeg skulle gjerne ha hatt noen flere komediefilmer, og som helst er lette å få tak i. Noen som har noen anbefalinger? Takk på forhånd! Endret 17. oktober 2010 av Chris9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8rOh9Y6a Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Brødrene Dal har noen fra 80-tallet Og Selskapsreisen-filmene. Er vel egentlig en svensk film med Jon Skolmen som skuespiller. Så har man Fleksnes. Endret 17. oktober 2010 av Slettet-8rOh9Y6a Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Wam & Vennerøds Bryllupsfesten WIKI må vel nevnes her. Denne komedien fra 1989 var blant de siste Wam & Vennerød lagde sammen og brøt en del med deres tidligere sosialrealistiske skildringer. Filmen er både frivillig og ufrivillig morsom, og inneholder et fantastisk ensemble av store norske skuespillere fra flere generasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå