Gå til innhold

"Palladium" høster mer kritikk


Anbefalte innlegg

Hmm....dette er skummelt.

Vi ender nok opp med to eller flere maskiner hele gjengen. En P3/P4/K7 maskin med alle de ulovlige programmene (cuteFTP osv), og en Paladium infisert HP maskin med 245 Fritz brikker i med 6GB harddisk. (Vi vil jo aldri trenge mer plass dersom vi ikke kan "lage backup" av CD/DVD osv)

 

*humre* Det skal du ikke se bort fra nei :lol:

 

Men seriøst, jeg tror nok det er minst en produsent som blir fristet

av det enorme markedet for palladium frie chip'r og da er løpet kjørt :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm....dette er skummelt.

Vi ender nok opp med to eller flere maskiner hele gjengen. En P3/P4/K7 maskin med alle de ulovlige programmene (cuteFTP osv), og en Paladium infisert HP maskin med 245 Fritz brikker i med 6GB harddisk. (Vi vil jo aldri trenge mer plass dersom vi ikke kan "lage backup" av CD/DVD osv)

 

*humre* Det skal du ikke se bort fra nei :lol:

 

Men seriøst, jeg tror nok det er minst en produsent som blir fristet

av det enorme markedet for palladium frie chip'r og da er løpet kjørt :wink:

 

Er nok redd for at markedet blir mindre enn man skulle ønske. Hvis man ut i fra de dystre spådommene kvitter seg med TCP/IP og innfører en "sikker" TCP/MS så vil man få et enormt problem. Personlig tror jeg at internett vil være noe som man bare _må_ ha til det ene og det andre, og hvis det er sperret for alt annet enn maskiner med palladium aktivert har man et problem.

 

Eneste måten å få stoppet dette på er å få med de store multinasjonale firmaene til å si at dette er totalt uaktuelt. Hadde jeg vært en bedriftsleder for Oracle e.l. så tviler jeg sterkt på at jeg hadde latt Palladium-maskiner infisere nettverket mitt slik at jeg visste at til syvende og sist var det Microsoft og andre stygge selskaper som styrte filene.

 

Ellers må jeg bare få si noe om vår kjære Bills utsagtsagn om at 1984 ikke kom til å bli virkelighet fordi man kunne bruke den samme teknologien til å forhindre at man ble overvåket. Ærlig talt: Jeg vil slippe å måtte hindre andre i å ha kontroll over mine filer, de har ingenting med mine filer å gjøre. Jeg vil ikke bli pålagt en ekstra oppgave med å sikre maskinen mot "The Evil Empire", de burde aldri få muligheten til å få tilgang.

Lenke til kommentar
Nei, søren ta Microsofts store planer. What goes around, comes around! Mange vil nok gå over til Linux mens jeg og enda flere andre vil sitte på gamle maskiner og Win2k eller XP. Så alt i alt kan jeg ikke se noen annen utvei på dette enn at de som støtter palladium (hvis det blir noen...) vil bli de store taperene. I alle fall økonomisk.

Dette er vel ganske naivt?

 

I en liten stund kan det nok hende folk "protesterer" på denne måten, men vil du virkelig sitte med Win2k/XP og en totalt utdatert PC om 10 år??

Lenke til kommentar

for å ta et eksempel. MS får ikke lov å logge hvilke programmer kundene sine bruker, og hva gjør de? jo, de sender heller en kode som blir genereres på grunnlag av hva man har installert på maskinen. snakk om sleipinger! og dette foregår nå, IDAG :evil:

 

ms kommer til å innføre palladium i det stille. det er de allerede godt igang med. windows er fullt av byll og pest. de har riktignok brent seg etpar ganger. f.eks med "lisens-aktiveringen" av windowsxp som man nå kan velge vekk pga klager om jeg har forstått riktig? noe sier meg likevel at de ikke gir seg fordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...