Gå til innhold

"Palladium" høster mer kritikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Måtte programerene av "Next-generation secure computing base" lide en smertefull død. Måtte alle verdens demoner suge seg fast i disse svake menneskesinn.

 

Men æsj, jeg hadde ikke likt om plutselig grafikkortet mitt ble sperret og destruerte seg selv fordi jeg klokket det litt, eller hadde noe snusk på pc'n min :(

Lenke til kommentar

Tja, men tipper at microsoft greier å få alle sammen til å bruke longhord : markedsføringshyppo : Større, bedre og sikkrere...

 

Grrrrrrrrrrr :evil:

 

Har xp nå, tipper jeg kommer til å migrere til linux etter vært.

 

INGEN skal få lov til å kontrollere dataen min, untatt meg selv da...

 

Blir vel snart slutt på at vi får lage egen programvare på pcen også da tipper jeg...

Lenke til kommentar
De kommer aldri gjennom med det.

Skulle de komme gjennom slutter jeg samme dagen med å bruke alt som har med MS å gjøre. Går over på Linux, finner meg f**n ikke i at dem skal kontrollere min pc! :grumpy:

 

Naivitet. Palladium kommer til å bli en virkelighet. Det er alt for mange store firmaer som står bak, som f.eks. Microsoft, Intel, AMD etc. Palladium vil bli innført litt etter litt. WinXP har allerede noen små saker, Longhorn kommer til å ha en god del mer og Blackcomb kommer til å være full av det.

 

Dessuten så vil jo de grusomme sensurchippene være integrert på hovedkortene og snakke direkte med prosessoren. I starten skrudd av som default, etter hvert på for å "øke sikkerheten". Palladium kommer enten du vil eller ikke, og trolig må Linux bli kompatiblet med det også.

Lenke til kommentar

Naivitet. Palladium kommer til å bli en virkelighet. Det er alt for mange store firmaer som står bak, som f.eks. Microsoft, Intel, AMD etc. Palladium vil bli innført litt etter litt. WinXP har allerede noen små saker, Longhorn kommer til å ha en god del mer og Blackcomb kommer til å være full av det.

 

De Høye Herrer gir seg ikke så lett, desverre. I det store og hele, er det menigmanns FRIHET de prøver å fjerne. De HATER frihet!! Det må nok noe annet til enn bare å boikotte Microsoft, er jeg redd. Hva med å fjerne de jævlene som sitter høyt oppe i det Amerikanske systemet? Hører jeg menigmann rasle med Musketerer i skapene? Jeg frykter vet værste!

 

Det vil bli en hard kamp!!

Lenke til kommentar

Da har jeg 1 løsning. Lage vår egen hardware, egen software og egen internett forbindelse som ikke har noe med Palladium å gjøre!

 

Får ringe Macgyver. :p

 

Men uansett. Hva taper man egentlig på dette? Bare det at man må betale for softwaren sin? Det skal vel gå ant å dele filmer og slik?

Lenke til kommentar
Da har jeg 1 løsning. Lage vår egen hardware, egen software og egen internett forbindelse som ikke har noe med Palladium å gjøre!

 

Får ringe Macgyver. :p

 

Men uansett. Hva taper man egentlig på dette? Bare det at man må betale for softwaren sin? Det skal vel gå ant å dele filmer og slik?

 

Nei, man kan ikke dele filmer og slikt. Man kan ikke spille av musikk på annet enn den maskinen man har lisensiert for å gjøre det. Man kan ikke låne en CCD/DVD fra en kamerat og høre/se den på sin egen maskin. Man kan ikke kjøpe programvaren, men må betale lisens pr. år (mulig å gjøre det i hvert fall), Hvis man slutter å bruke et program (ikke betaler lisens) vil man ikke kunne se dataene sine etc...

Nei - Palladium gir FULL kontroll til leverandørene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...