henrikm Skrevet 17. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2010 Jeg har en NAD 218 THX effektforsterker den ene utgangen har tatt kvelden på. Har skrudd opp og sjekket sikringer, men ingen av disse har gått. Hvordan begynner jeg å feilsøke noe slikt? Har koblingsskjemaer og er lærevillig, men redd det kanskje er et litt tøft nybegynnerprosjekt Er det evt. noen som kan ta på seg å kikke på noe sånt? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2010 Om du har tegningene og et ociloskop ville jeg startet med å lete etter signal på inngangen og fulgt det fra komponent til komponent til det blei borte. Nei jeg ikke så mye kjennskap til elektronikk men er mere en logisk slutning med tanke på at en forstarker tar et signal og forsterker det opp analogt med transistorer og eventuelt MOS FET. Lenke til kommentar
festen Skrevet 17. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2010 http://avforum.no/forum/diy-do-yourself/68146-nad-218-thx-reparasjon.html#post857744 Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 18. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2010 Hallo. Om du bor i Bergen eller omegn kan jeg gjerne kikke litt på den om du vil... Lenge siden jeg har fikset forsterkere nå, men jobber da med elektronikk til daglig og har tidligere bl.a. fikset noen Denon forsterkere. Lenke til kommentar
henrikm Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Har tegninger og skal investere i et 'skop så får man se om man kan lære seg litt om dette faget Bergen er dessverre litt langt unna. Har lest tråden på avforum, men de kom vel ikke stort nærmere en løsning der. Lenke til kommentar
festen Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Lykke til. Jeg tror ut fra det lille jeg undersøkte at beskyttelseskretsløpet på den forsterkeren er lagd slik at utgangen kan være defekt samtidig som sikringene er hele. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå