romankovich Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Hei. Jeg slår på maskinen min om morgenen, og kun 1 av mine 2 disker dukker opp når jeg starter utforskeren. OS disken kommer frem, men den andre på sec slave, kommer ikke opp før jeg tar en omstart. Begge diskene kommer opp i BIOS. specs: OS disk - WD 120 GB SE den andre disken - WD 100 GB OS - XP med SP1 strømforsyning 360W Totalt 4 enheter i maskinen: brenner, DVD-rom og de 2 tidligere nevnte diskene. Noen som vet hvordan jeg kan ordne dette? Litt kjedelig å måtte starte maskinen 2 ganger hver morgen. mvh rk Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Kanskje BIOS'en ikke venter lenge nok på info fra disken, eller disken ikke spinner opp raskt nok. På noen bios'er kan du stille på hvor lenge den venter på info ved kaldstart. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Har du prøvd F5 i utforskeren (samme som View - Refresh)? Har sett dette problemet ganske ofte, men vet ikke hva det kommer av. Lenke til kommentar
romankovich Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Takk for svar. Skal prøve å sjekke tipset om sen spinning på disken. Får sjekke i manualen til hovedkortet. Jeg har prøvd med refresh i utforskeren uten hell dessverre... rk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå