tienng Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Hei folkens! Har ett lite BIOS probl. med dette HK: ABIT NF7-S v2.0, da jeg skulle inn i biosen, som vanlig ved å trykke på DEL-knappen. Men det gikk ikke så bra denne gangen. Etter at jeg trykte DEL-knappen da kom det bare en markør, den bare blinker og blinker og nederste i skjermen var det en sånn liten blålinje.....???? har prøvd å reset CMOS, mange ganger! Dette er PC.en min: HK: ABIT NF7-Sv2.0 CPU: AMD Athlon XP 2500+ (barton) Minne: 1*512 twinmos m/winbond HDD: Maxtor 120 gb, Seagate 60 gb Skjermkort: ATI Connect Radeon 9500 pro, m/128 DDR RAM Har prøvde å lete etter nyere BIOSEN til dette HK, men har ikke linken! Fint om dere gidder å svare Mvh TTN Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Link til ny BIOS: http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...ODEL_NAME=NF7-S Håper det lar seg ordne. Lenke til kommentar
Combat33 Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg har hatt samme problem men det var Abit ST6-raid. Oppdaterte biosen så var alt i orden. Mvh Combat33 Lenke til kommentar
tienng Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Hei på dere! Takk så langt til alle sammen! Men hva med å "oppdatere" biosen til en tidligere versjon, så å oppgradere nok en gang, men med den siste versjonen! Er dette en god løsning? TTN Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Har opplevd det samme selv, med Abit KR7A-kortet jeg hadde før. Det skyldtes et vifteproblem. Jeg har Enermax-vifter, og chassis-vifta sto på laveste turtall (under 2000 rpm), noe som forårsaket problemet. Dersom dette er tilfelle også hos deg: Skru opp hastigheten på viftene, eller koble de rett til powersupply istedenfor via hovedkortet, så skulle problemet løse seg. Ellers er selvsagt bios-oppdatering et must med NF7-S 2.0 også. Lenke til kommentar
Combat33 Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Hvorfor vil du gjøre det? Du oppdaterer jo bare med den siste bios versjonen fra abit. trenger ikke å oppdatere alle utgivelser av biosen, bare den siste Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Men hva med å "oppdatere" biosen til en tidligere versjon, så å oppgradere nok en gang, men med den siste versjonen! Er dette en god løsning? Enten er en BIOS-oppdatering vellykket, ellers er den det ikke - så det skulle være unødvendig. Prøv tipset i min forrige post. Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Problemer med vifter er noe alle abit kort har ser det ut som, har hatt dette med to abit kort hittil, og det høres ut som det du har beskrevet er det samme. Bios oppdatering hjelper da ikke på noen måte. Lenke til kommentar
tienng Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Hei igjen! Takk til alle sammen, jeg hadde en Enermax kab. vifter og den er koblet til selve Hk...men med kobling til PSU, da var maskinen OK! Takk nok en gang til dere! Mvh TTN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå