Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg hater livet mitt

Gjest Jeg hater livet mitt

Anbefalte innlegg

Kommer vel til å gjenta det mange andre allerede har sagt. Men lek deg med interessene dine, engasjer deg, utfordre deg selv og prøv å være åpen og så lite selvhøytidelig som mulig. Nå vet ikke jeg helt hvor du studerer; Ås, Oslo eller Trondheim ("samfunnet"). Men en idè om du sliter sosialt kan være å flytte litt på seg geografisk til et mindre sted og et mindre miljø. Det gjør det vanskeligere å forsvinne i mengden, hvilket er svært enkelt i f.eks. Oslo. Et år på folkehøyskole der du utelukkende er endel av noe (og dermed også miljø) og får drive med din(e) interesse® er kanskje en mulighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er full, men det får så være. Jeg hater livet mitt, folk gidder ikke å snakke til meg, og spesielt ikke jenter. Jeg mener at jeg er mer enn kjekk nok, jeg er mer enn smart nok, jeg er morsom og jeg kler meg bedre enn gjennomsnittet.

Et lite problem er at jeg ser minst 5 år yngre ut enn det jeg er, men jeg synes ikke at det er noen grunn til at jevnaldrende, f.eks. medstudenter, skal sky meg som pesten. Jeg har så godt som ingen venner, bare noen jeg snakker med på msn som bor langt vekk. Ellers er det bare ytterst få bekjente som jeg veksler noen ord med på skolen, men som jeg aldri finner på noe med utenom skolen.

Jeg var på konsert på samfunnet i kveld, og utenom en fyr på dassen var det INGEN jeg snakket med. Jeg er fullstendig uinteressant, og det er mangelen på interessen fra jenter som plager meg mest. Siden jeg ikke har venner, og dro på konserten alene, så har jeg jo svært lav "sosial verdi". Jeg kommmer ikke til å grine meg i søvn, jeg er sterkere enn det, men faen som jeg hater livet mitt.

Så der har du problemet, du gjør deg ikke interesang nok! Jeg var på fest igår og der møtte jeg på en fyr som satt i sofaen og så pent ut på de fulle jentene. Jeg merket det var noe med han, så jeg slo meg ned, intrudsterte meg og prøvde å føre en samtale. Men fordi han var så innestengt i sin egen boble av frykt var det ikke bare uintersangt (de får ordene vi veklset) og faktisk ganske vanseklig. Jeg merket det selv, noen jenter kom bort til han og så ut som han skjalv ræven av. Men synes det er er strålende ting at han tar og går på fest og jeg merket utover kvelden at han løste seg opp.

Uansett så problemet er at du faktisk gjør deg uinteresang. Du føler ikke at du har nok verdi til å føre samtalene interesange. Alt du skal si, av de smarteste tingene og hvordan du skal oppføre deg ligger langt bak i hjernen, i et låst rom. Eneste du må gjøre er å låse det opp, ta ut stoffet og si det. Andre tingen du må være bevist over er at det spiller ingen rolle hva du egentlig sier (haha, jeg som er en idiot i fylla) men heller hvordan du sier det. Jeg kan si det mest vissvastingenge som hvor mye jeg hater skole og hvorfor læreren vår er en milf, og tiltrekke de mest akktraive jentene. Tenk etter, hvor mange år har du levd? Jeg er et par år yngre enn deg, og må da faen meg klare å prate i minst 10 minutter. Om du ikke sitter hjemme og kaster livet ditt bort, så skal du ha et interesangt liv..

Og en annen ting, ikke tro at samfunnet eller verden skylder deg noe som helst og ikke tro at omgilvesene kan få deg mot. Det er ingen andre enn deg selv som kan styre interesen fra jentene, hvor interesert dem er, VELGER DU.

Finn den forbanna nøkkelen gutt!

Endret av Knife
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er litt kritisk til at du kun fokuserer på selvfølelse og verdi når det kommer til å klare og holde en interessant samtale. Det hjelper en selvfølgelig å virkelig - føre - samtalen, da en med selvtillit vet at en stort sett kan si absolutt alt som faller en inn, rett og slett fordi man ikke er redd for å drite seg ut, og fremstår deretter.

Manglende engasjement og interesser og kunnskap og historier, vil i vel så stor grad gjøre en person uinteressant.

[Forresten. Interessant. Ikke Interesang og interesangt].

Lenke til kommentar

Tror det største problemet her er dårlig innstilling. Jeg har i kanskje 2 år nå følt meg ensom, lite verdsatt, at livet er meningsløst (ikke i suisidal-gaten), og at "alt suger". For en stund siden kan man si at jeg sluttet å bry meg, hva enn det betyr. Jeg forandret helt synet mitt på ting fra "Dette suger/dette klarer jeg ikke/andre er bedre enn meg/jeg kan ikke snakke med hun der, hun er alt for pen" etc. til "Det er ingen grunn til at jeg ikke skal prøve/jeg har ingenting å tape/jeg er mer enn god nok/Hvorfor skulle h*n ikke like meg?/La gå, jeg kaster meg i det/Det går som det går".

Dette er en holdning som har hjulpet meg veldig. Bare noe så enkelt som å si "Hvorfor skal jeg være trist og lei, når jeg kan være glad?" gir utrolig mye mening om du tenker over det. Ting er ikke så ille som man skal ha det til, og nesten enhver situasjon kan gjøres bedre med litt "humør-kontroll" tror jeg. Det er så mye som ligger i hodet. Ting som gjenspeiles i hvordan du er, oppfører deg. Om man "gir faen" (kan også kalles god selvtillit) vil dette gjenspeiles i en "løs"og selvsikker måte å bevege seg på, snakke, opptre blant andre. Det er jo kun når man har respet for seg selv og ingen frykt for hvordan du selv ser ut for andre at du faktisk kan være deg selv blant folk.

Det er nok mange som har problemer med å finne noe å snakke om, f.eks. en de liker. Men de har ingen problemer med å snakke med vennene sine. Så hvor er forskjellen? Med vennene sine er man ikke redd for å si noe som kan få den andre til å gi avslag på stedet, å stenge en ute, å uglese en. Med en jente (om man er gutt) som man ikke kjenner, men vil bli bedre kjent med, er man redd for å feile. Jeg tror det er her mange går på en smell, de føler de holder på med et sjansespill som kan gå galt når som helst, og de må selv sørge for at i alle fall deres innsats ikke kunne vært bedre. Det høres naturlig ut, men jeg tror det fører til at man blir ekstremt nervøs, livredd for å si det mildt i noen tilfeller, osv. Om man ser på personen som et medmenneske, kanskje som en venn, og bare "tar ting som de kommer", tror jeg man vil få det mye bedre i samtalen og også på mirakuløst vis ha langt flere (interessante) ting å snakke om.

• Liker 2
Lenke til kommentar

livet er ikke bare positivt, men det er jo et aspekt med mennesker, sålenge en selv har det bra trenger man ikke bry seg om noen andre, og det er jo det alle gjør.

Og hva betyr å ha en tvers igjennom positiv instilling? folk klarer aldri å se verden fra en annens perspektiv, er vel det som gjør menneskerasen til patetiske egoister som gjemmer seg i flokker, dog de ikke annerkjenner hvor ekstremt avhengige de er av disse.

minner meg jævlig om ode til lykke teksten.

May he who has had the fortune

To gain a true friend

And he who has won a noble wife

Join in our jubilation!

...

But he who has failed in this

Must steal away alone and in tears.

Lenke til kommentar

Enkelte ganger må man bare innse at livet ikke bare kan være på opptur. Fokuser på de gangene du har det moro og drøm deg bort når det er på vei ned.

Alkohol + depresjon er ingen god ting, så anbefaler at du legger fra deg flaska og prøver å utforske livet litt. :)

Jeg har det akkurat som deg, men jeg biter tennene sammen og prøver å gjøre det beste ut av det! Livet er ikke lett, og ikke alltid i sus og dus på blomsterenger.

Lenke til kommentar

Det er ingen andre enn deg selv som kan styre interesen fra jentene, hvor interesert dem er, VELGER DU.

Nok å ha ei stor pengbok, så kommer de strømmende. Horer er de, alle sammen.

tydlig at du har penger og bruker dette trikset. men da trur jeg du aldri har opplevd den virkelig gode følelsen av jenter/kvinner/damer i ett tett nærvær.

Alkohol + depresjon er ingen god ting, så anbefaler at du legger fra deg flaska og prøver å utforske livet litt. :)

Alkohol løser ingen problemer.... men det gjør fae* ikke melk heller!!

måtte bare, broren min hadde det på russekortet.

Endret av Erav
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...