Essem87 Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hei! Tenkte jeg skulle prøve meg på å overklokke litt. Speccs: Gigabyte GA-X58A-UD3R Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 Corsair TX 850W PSU Hvordan går jeg frem? CPU'n kjører på 3.06ghz har på "turboen" så den kjører på 3.2ghz. Har ikke lyst til å pushe det, men 3.6ghz er vel det jeg sikter på. Stock CPU kjøler, alt er stock. Har kabinett med masse vifter og god luftstrøm. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Start fra bunnen av. Skru av turbo, sett minneprofilen på standard. fikle litt med baseclocken, Fikle litt med multiplieren. Pass på minnefrekvensen ikke overstige for mye for rambrikkenes specs, som i ditt tilfelle er 1333 mHz. Når du først har gjort det, kan du kanskje begynne å fikle litt med spenningene. Men først av alt bytt stock CPU kjøleren til noe bedre. Anbefaler tårn eller vannkjøling alt etter hva du har fra før mtp. kabinettet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå