Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkjøp: Audi A6 (C5) eller BMW 5serie (e39)?

Cektop

Hva hadde du kjøpt?  

38 stemmer

1. 1. Hva hadde du kjøpt? (lik ytelse)

• Audi A6
      12
    • BMW 5serie
      17
    • Hadde holdt meg unna disse bilene
      9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For det førsteee, "quatro?" Lær deg og skriv navnet, sånn at det hvertfall ser ut som du vet hva du snakker om..

men har da også hørt om mercer og forder og kier og suzukier osv som også feiler ditten og datten!

Kaste stein i glasshus, drite i eget reir, pot calling the kettle back. Hørt om noen av disse også, kanskje?

Lenke til kommentar

Vel, med C5 så burde du holde deg unna 2.5TDI pga sliting av kamaksler. Ville også holdt meg unna bensin 2.4L med Quatto med tanke på olje og lekkasjer. Ellers ruster disse bilene som andre med mindre du vasker dem.

Foreldrene mine har to A6 C5. En FWD 2.4L og en 2.4L Q.

'98 2.4L FWD går og går og går, god å kjøre. Men som nevnt, hjuloppheng på disse audiene er noe som blir kalt multiknirk med tanke på foringer (Grunnen til dette er at det er mange armer og stag på hver side). Ruster ikke da den blir vasket jevnlig.

'97 2.4L Q har hatt enorme motorproblemer. Den har lekket olje som en sil gjennom topplokk og simringer, dette er visstnok et "vanlig" problem på denne motorserien. Ellers det vanlige med foringer.

Det med foringene har også litt med kjørestil å gjøre. Tror man at man kjører panser og bare fosser over hull i veien så sier det seg selv hva som skjer med foringene.

2.5TDI har jeg ikke kjørt selv så hvordan kjørekomforten er med denne vet jeg ikke, men det jeg vet er at denne har en del kamakselproblemer hvor kamakslene sliper ned "festene" sine.

BMW har jeg ikke så mye erfaring med enn at svigers har en ~2005 3.0L X3 og en ~2003 325 cab, ingen av disse startet i vinter da det var kaldt (rundt -18). Men de er herlige biler å kjøre!

Selv har jeg en 97' Audi A4 1.8T Quattro. Den har gitt meg lite hodebry.

Quattro er permanent firehjulsdrift. Er vel regnet som et av de beste systemene ennå siden det understyrer lite i forhold til andre permanente firehjulsdriftssystemer.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar
For det førsteee, "quatro?" Lær deg og skriv navnet, sånn at det hvertfall ser ut som du vet hva du snakker om..

men har da også hørt om mercer og forder og kier og suzukier osv som også feiler ditten og datten!

Kaste stein i glasshus, drite i eget reir, pot calling the kettle back. Hørt om noen av disse også, kanskje?

Hæ? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...