RulleRimfrost Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Installerte RH 9 ved siden av XP i går. Gikk helt etter boka. Deretter rota jeg det til. Da jeg skulle legge til kernel-modul med støtte for ntfs henta jeg pakken tilpasset Athlon (har XP2700+ T-bred på VIA kt400). Nå nekter den å loade Nvidia-driveren med den nye kernel'n. Har jeg kanskje i686, og ikke Athlon ?? Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 det spørs vel hvilken cpu du har, når du lasta ned Red Hat så lasta du ned en versjon som heter Red Hat 9 i386 kan jeg tenke meg, men du kan prøve å legge filene dine til mappen 686 i stede, hvis ikke det funker så kan du jo bare reinstallere linux. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Nuja.. Prøvde å installere den i686-tilpassede modulen etterpå, men fikk beskjed om at den modulen allerede er installert. Får se om jeg får "avinstallert" den. Legger sikkert inn SuSe uansett, siden jeg ikke får til å installere Mplayer i RH (ring-dependency...) Lenke til kommentar
Truman Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 du må installere source-rpm'en til kjernen, og så reinstallere NVIDIA-driverne (slik at de kompileres til den nye kjernen).. så skal det funke fint.. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Legger sikkert inn SuSe uansett, siden jeg ikke får til å installere Mplayer i RH (ring-dependency...) Uansett så kan du som sagt legge inn kildekoden til kjerna (kernel-source) fra en rpm (finnes på en av cd'ene) og la NVidia-installasjonen kompilere en egen modul MarcelSB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå