Yunalesca Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Beklager om dette er på feil forum, jeg vet liksom ikke hvor jeg skal legge den. Skal til USA nå neste uke, og lurte på om jeg skulle kjøpe IPAD 64, 3g med wifi med meg til Norge og selge den med fortjeneste (selge den til f.eks 7000 kr) på Finn f.eks? Eller er det helt bortkastet i og med at IPAD egentlig skal komme til Norge nå i november? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Med tanke på at en EU-modell koster under 8k hos netshop, er det vel ikke særlig å tjene på dette lenger. Den koster 829 USD + tax der borte, og dersom du blir stoppet i tollen på vei hjem, får du 25 % moms på toppen. Nå kan det se ut som om iPad 1. gen ikke blir lansert offisielt i Norge i det hele tatt, det snakkes om at 2. gen skal være tilgjengelig før jul i år, og da kommer den første offisielle iPad i Norgen til å være 2. gen. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Sjansen for å bli stoppet i tollen er ikke akkurat stor, men å kjøpe en iPad kun for å selge hadde jeg ikke giddi da iPad ikke er spesielt hot lenger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) iPad er vel fortsatt ganske "hot", på BestBuy (USAs "Elkjøp") har salget av bærbare PCer gått ned med 50% etter at iPad ble lansert i april. Se her: http://www.businessinsider.com/best-buy-ceo-ipad-is-cannibalizing-laptop-sales-2010-9 Endret 19. oktober 2010 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Sikker på at $829 ikke er inkludert tax? Uansett så virker det som tax på det meste her borte er bare 6.5%. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 829 er uten tax. Lokal sales tax varierer fra 0 til godt over 10, avhengig av hvilken stat/county du handler i. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Med tanke på at en EU-modell koster under 8k hos netshop, er det vel ikke særlig å tjene på dette lenger. Den koster 829 USD + tax der borte, og dersom du blir stoppet i tollen på vei hjem, får du 25 % moms på toppen. Nå kan det se ut som om iPad 1. gen ikke blir lansert offisielt i Norge i det hele tatt, det snakkes om at 2. gen skal være tilgjengelig før jul i år, og da kommer den første offisielle iPad i Norgen til å være 2. gen. finnes ingen eu modell. alle er like Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 finnes ingen eu modell. alle er like Klag til NetShop, det er de som kaller den EU-modell: http://www.netshop.no/Search.aspx?q=ipad Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 de kaller det EU modell fordi den har norsk plugg:P men modelelne er identiske:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå