Gå til innhold

2meter og SVAK! hjelp trengs!

Anbefalte innlegg

Hei og hopp! er 16 veier 77-78 kg og er 199cm er en skinny hore uten noe muskler noe jeg er drit lei av har trent litt før men fikk ikke noe framgang men det var vel fordet treningsprogrammet mitt var noe hjemme mekka shit og jeg kostholdet sugde balle!

Har lest litt om at folk som er så høye som meg må trene litt annerledes en andre for og få resultater? kan godt hende alt var bullshit men det er der dere som kan noe om detta kommer inn! Det jeg har lyst på er størrelse, store muskler (ikke bowlingkuler på 30 kg) men ikke fyrstikk armer som jeg har nå, og brystet mitt går vell mer inn en det går ut! har også lyst på en breiere rygg og nakkemuskler!

Kort oppsumert hva jeg trenger er:

Kostholds plan som kan fungere for en 16 åring.

Treningsprogram som legger vekt på og øke størrelse.

Takker kjempe mye for dere som svarer og hjelper meg! setter pris på det ganger 1000!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Dette med at høye folk må trene annerledes enn lave er bare tull. Det kan være at du har lang løftevei i baseøvelsene, men det handler igrunn mest om proporsjoner og ikke høyde i seg selv. Så lenge du ikke får vondt av å trene baseøvelser/har problemer med rygg eller andre ting, ville jeg satset på det. Knebøy, benkpress, markløft, og støtteøvelser.

Her inne er det en nærmest religiøs tro på Stronglifts 5x5 som det ultimate treningsopplegget, og det er absolutt ikke dumt til nybegynnere, styrkeløftrettede programmer som Dietmar / 5/3/1 og liknende opplegg er også gull. Klassiske bygger-splitter har jeg egentlig ikke noe særlig sansen for, siden enkelte muskelgrupper (spesielt beina) blir voldsomt undertrent, i tillegg er det ingen logikk eller vitenskap som tilsier at det er lurt å trene en muskelgruppe en gang i uken.

I tillegg må du spise MYE mat. Du er 16 år og proppfull av testosteron (jeg antar at du er en gutt) og vil mest sannsynlig få fremgang uansett hvordan du trener, bare du får i deg nok mat og nok protein. 1,5-2 gram protein per kg kroppsvekt (spis maten til mor, og drikk noen proteinshaker innimellom, så har du sikret deg greit)

Lenke til kommentar

Jeg er noen centimeter høyere enn deg og har også slitt med vekten. For 10 måneder siden veide jeg 81-82 kg, nå ligger jeg rett under 100 kg. Jeg tok meg selv i nakken og ga jernet. Jeg fikk i meg mellom 4000-4500kcal om dagen i ukedagene, og rundt 3000-3500 i helgene. Veide meg hele tiden underveis for å se om vekten gikk opp. Drakk mye bulkeshakes, kuttet litt ned på det nå, men det viktigste er å få i seg nok mat og rikelig med proteiner. Er du vant til å spise lite, så blir det tungt. Men du må presse i deg mat, forbi det som er behagelig.

Frokosten var ett av mitt store problem. Ofte vanskelig å få i seg noe særlig da, men jeg kan dele min frokost med deg, som jeg har gjort noen ganger før. Denne inneholder ca 1000 kcal og 50g proteiner:

Min frokost:

100g Havremel

50g Proteinpulver

45g Maltodextrin ("karbopulver")

5dl Melk

Ta det i en shaker og rist. Havremel selges i enkelte butikker, bare å leite.

Når det gjelder treningen er det sikksert lurt å få hjelp av en som har erfaring om du selv ikke har det. Det viktigste er at du faktisk blir sterkere. Hver gang jeg trener en muskel så prøver jeg å enten ta flere reps enn sist, eller høyere vekt. Det skjer ikke mye om du trener med samme motstand hele tiden.

Siden du er så høy: Ha tålmodighet! Du er høy og muskelmassen skal fordeles på et stort område, så det skal mer muskler til for at du skal se muskuløs ut. Men fordelen er at du kan blir svær! Om du er dedikert!

Lykke til!

Lenke til kommentar

Dette med at høye folk må trene annerledes enn lave er bare tull. Det kan være at du har lang løftevei i baseøvelsene, men det handler igrunn mest om proporsjoner og ikke høyde i seg selv. Så lenge du ikke får vondt av å trene baseøvelser/har problemer med rygg eller andre ting, ville jeg satset på det. Knebøy, benkpress, markløft, og støtteøvelser.

Her inne er det en nærmest religiøs tro på Stronglifts 5x5 som det ultimate treningsopplegget, og det er absolutt ikke dumt til nybegynnere, styrkeløftrettede programmer som Dietmar / 5/3/1 og liknende opplegg er også gull. Klassiske bygger-splitter har jeg egentlig ikke noe særlig sansen for, siden enkelte muskelgrupper (spesielt beina) blir voldsomt undertrent, i tillegg er det ingen logikk eller vitenskap som tilsier at det er lurt å trene en muskelgruppe en gang i uken.

I tillegg må du spise MYE mat. Du er 16 år og proppfull av testosteron (jeg antar at du er en gutt) og vil mest sannsynlig få fremgang uansett hvordan du trener, bare du får i deg nok mat og nok protein. 1,5-2 gram protein per kg kroppsvekt (spis maten til mor, og drikk noen proteinshaker innimellom, så har du sikret deg greit)

Tusen takk for svar 5x5 SL høres ut som et greit og fint program har sett på det og det er helt og holdent gjennomførbart, hvor lenge burde jeg holde på med det?

Jeg er noen centimeter høyere enn deg og har også slitt med vekten. For 10 måneder siden veide jeg 81-82 kg, nå ligger jeg rett under 100 kg. Jeg tok meg selv i nakken og ga jernet. Jeg fikk i meg mellom 4000-4500kcal om dagen i ukedagene, og rundt 3000-3500 i helgene. Veide meg hele tiden underveis for å se om vekten gikk opp. Drakk mye bulkeshakes, kuttet litt ned på det nå, men det viktigste er å få i seg nok mat og rikelig med proteiner. Er du vant til å spise lite, så blir det tungt. Men du må presse i deg mat, forbi det som er behagelig.

Frokosten var ett av mitt store problem. Ofte vanskelig å få i seg noe særlig da, men jeg kan dele min frokost med deg, som jeg har gjort noen ganger før. Denne inneholder ca 1000 kcal og 50g proteiner:

Min frokost:

100g Havremel

50g Proteinpulver

45g Maltodextrin ("karbopulver")

5dl Melk

Ta det i en shaker og rist. Havremel selges i enkelte butikker, bare å leite.

Når det gjelder treningen er det sikksert lurt å få hjelp av en som har erfaring om du selv ikke har det. Det viktigste er at du faktisk blir sterkere. Hver gang jeg trener en muskel så prøver jeg å enten ta flere reps enn sist, eller høyere vekt. Det skjer ikke mye om du trener med samme motstand hele tiden.

Siden du er så høy: Ha tålmodighet! Du er høy og muskelmassen skal fordeles på et stort område, så det skal mer muskler til for at du skal se muskuløs ut. Men fordelen er at du kan blir svær! Om du er dedikert!

Lykke til!

Vil anta at du er den personen jeg har lyst til og være haha, Ja 2 meter og 78kg = beinrangel og noe må gjøres, frokost er mitt værste mareritt jeg sliter med og få i meg 2 brødskiver og ingenting virker fristende, mat generelt spiser jeg for lite av, har målt hvor mange kalorier jeg trenger per dag og ligger vel i underskudd med 500-600 kalorier. men er du seriøs? 5000kcal virker sykt mye men hvis dette har funket for deg så skal jeg prøve!

Og til alle sammen, tusen takk for svar det hjelper syyykt mye! jeg har ikke lyst til og være en gutt på 2 meter som er skinn og bein! jeg har tatt bilde av hele kroppen min nå og lager nok en topic til med før og etter bilder etter en 6 måneders eller 12!

Takk!

Lenke til kommentar

Jeg trodde jeg ville være rimelig stor når jeg nærmet meg 100 kg, men jeg har vel egentlig gått fra tynn til slank :p Skal en del masse til for å dekke. Men som sagt, jeg har kommet langt på ganske kort tid. Jeg har trent en del før, men aldri seriøst, og kostholdet mitt var det som ødela.

Lenke til kommentar

Hei og hopp! er 16 veier 77-78 kg og er 199cm er en skinny hore uten noe muskler noe jeg er drit lei av har trent litt før men fikk ikke noe framgang men det var vel fordet treningsprogrammet mitt var noe hjemme mekka shit og jeg kostholdet sugde balle!

Har lest litt om at folk som er så høye som meg må trene litt annerledes en andre for og få resultater? kan godt hende alt var bullshit men det er der dere som kan noe om detta kommer inn! Det jeg har lyst på er størrelse, store muskler (ikke bowlingkuler på 30 kg) men ikke fyrstikk armer som jeg har nå, og brystet mitt går vell mer inn en det går ut! har også lyst på en breiere rygg og nakkemuskler!

Kort oppsumert hva jeg trenger er:

Kostholds plan som kan fungere for en 16 åring.

Treningsprogram som legger vekt på og øke størrelse.

Takker kjempe mye for dere som svarer og hjelper meg! setter pris på det ganger 1000!

hey! har ikke hørt noe om at de som er høye må ha en annen type trening enn de som ikke er 190 +, jeg er 186 og trener forsåvidt normalt! Jeg har tatt med et vedlegg som jeg har hatt veldig god framgang med, ganske basic og ikke noen vansklige øvelser. Ta 10 reps og 3 set av hver øvelse. Ben programmet er kanksje litt spinkelt, grunnen er at jeg har en veldig følsom kneskade så med litt feil trening sliter jeg en god stund :cry:

Når det gjelder kostholdet er jeg selv på din alder, anbefaler jeg bare å få i deg masse proteiner, rundt 2 shaker hver dag, der du tar den ene under treningen. Kre-alkalyn hjelper også, men ville ikke begynt med dette. Hovedsaklig bygger du mer muskler jo fler kalorier du inntar.

Lykke til! :thumbup:

2.doc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...