Paroxysm Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Hei! Jeg har satt sammen et oppsett for en kompis som trenger en pc til tv'en, kanskje litt LAN-ing og som holder flere år fremover. Har forsterker med digital inngang, så trenger ikke eksternt lydkort. Så jeg satte opp dette oppsettet. Så trenger jeg et kabinett med noe støysvakt og lyssvakt, altså bedre på støy enn ventilasjon. Fractal R3 er jo perfekt, men ingen har den! Corsair VX 550W - valgte jeg fordi den har 2x 6pin og forholdsvis billig. Samsung Spinpoint F3 1 TB - systemharddisk og lagring, rask og billig Corsair XMS3 DDR3-1600 CL9 4 GB ( 2x2 GB ) - tja, riktig pris, frekvens og størrelse?? Intel Core i3 530 - god på tester, trenger ikke veldig multitasking, lite varme Gigabyte GA-P55-USB3 - usb3, 1156 socket p55 chipset, testet bra Corsair A70 - stille på 50% og effektiv Samsung SH-S223C - totalt random billig dvd-brenner Gigabyte GeForce GTX 460 OC 768 MB - effektiv, billig, støysvak, osvosv.... Kabinett jeg vurderer: Cooler Master 690 II Advanced Fractal Design Define R2 Black Pearl Håper noen som er flinkere enn meg kan tipse meg på kabinett og bryte inn om evntuellt store feil på lista Endret 16. oktober 2010 av Paroxysm Lenke til kommentar
Paroxysm Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Kanskje ville det være en idé å bytte ut den GTX460'en med denne vifteløse HD 5750? Ville det gjøre noe særlig forskjell på støyfronten? Den 460'en skal jo visstnok være ganske lydløs! Kan umulig være verdt det i forhold til tapet i performance? Endret 16. oktober 2010 av Paroxysm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå