Rudde Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Jeg tenkte jeg skulle kjøpe med meg en CPU hjem fra USA til servern jeg skal bygge når jeg kommer hjem Pr dags dato har jeg sett på i7 950 og AMD X6 1090T og lurer på hvilken av de som er best. Jeg er ikke sikker på om jeg skal kjøre linux eller om jeg skal kjøre windows server enda.. Og jeg kunne trengt et PCI express skjermkort med VGA, HDMI og DVI out som takler 1080p++ på high bitrate Og lurer på en ting til, når det kommer til video redigering, hva er det som kreves da? er det CPU kraft eller GPU kraft? Endret 16. oktober 2010 av Rudde93 Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Skal du bruke CPUen til en server ville jeg uten tvil gått for en Intel. Tåler mer varme og gjører virtualisering på en super måte. Intel CPU for servere og store oppgaver, mens AMD er for gaming. (Grovt sett) Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 Skal du bruke CPUen til en server ville jeg uten tvil gått for en Intel. Tåler mer varme og gjører virtualisering på en super måte. Intel CPU for servere og store oppgaver, mens AMD er for gaming. (Grovt sett) Aha, takker for svar Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 ..... AMD cpu funker like bra så server. AMD CPU støtter ECC minne gjør ikke Intel uten kjøper Xeon cpu. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Avhengig av hvilken type server du skal bygge, så er AMD sin 6'er det beste alternativet om du vil ha flere kjerner. I tilegg er brikkesettet mer fleksibelt med tanke på SATA og valg etter lommeboken, du kan velge en brikkesett konfig med samme CPU som matcher dine krav. Altså enten integrert grafikk eller mye PCI-E lanes. Hos Intel betyr dette at skal du ha billig HK med billig brikkesett så MÅ du kjøpe billig CPU også. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Dere kan lese litt om bruk osv i denne tråden. hva egner seg best her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå