Gå til innhold

Manchester United: For mye baklengs og hvordan vi kan forhindre det.

Limbeck

Anbefalte innlegg

Vi ligger an til å slippe inn dobbelt så mye mål denne sesongen enn den forrige. Dette til tross for at vi har sett godt spill fra spesielt Vidic.

Jeg tror problemet er lengre frem på banen. Rooney har kanskje vert verdens beste defensive spiss. Han brukte å være overalt for oss og hindre ballføreren.

Den sentrale midtbanen har også vert veik synes jeg. De er for offensive og angrep slipper for lett igjennom. Fletcher sa vel at han skulle pørve å komme seg i flere scåringposisjoner. Lurer på om det er så lurt, og vi savner en velplasert Carrick.

Forsvaret er jeg egentlig fornøyd med. Jeg tror ikke det er der feilen ligger.

En annen viktig ting er selvtilliten. Vi er aventende når motstanderen har ballen. Jeg synes ikke jeg har sett den bestemte, selvsikre "får jeg ikke ballen så tar jeg mannen" inngrepene i motstanderenes angrep. Dette er en ond sirkel som er vanskelig å snu. Dårlig selvtillit gir dårlige resultater, dårlige resultater gir dårlig selvtillit.

Så hva kan vi gjøre?

Rooney sin form er en vanskelig nøtt. Jeg synes han rett og slett trenger en ferie bort fra alt press andre og ikke minst han selv legger på seg.

Angripere må ta større defensivt forsvar. Motstanderene får sette i gang altfor lett.

Midtbanen må holde seg i skinnet og konsentrere seg mye mere på det defensive. Ta et par ekstra kort og spark litt legger.

Som sagt så tror jeg ikke forsvaret er problemet.

Vi må få spillere som Carrck (som jeg synes har vert bra), Anderson og Park i god form. Dette er spillere som kan stabilisere midtbanen og ta mye press fra forsvaret

Endret av Limbeck
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere ting som er gjør det. I dag er det rett og slett tilfeldigheter og uflaks. Sar gjør en slik brøler hvor ofte? Kan ikke huske sist i hvert fall. Det første målet deres var ping-pong. Men ... vi burde ledet med fire-fem mål til pause.

Uansett, Rooney var mer defensiv/aggressiv før, det er korrekt, men nå spilte han i en utpreget spissrolle sist sesong, og gjorde således ikke like mye defensiv jobbing da som han har gjort tidligere. Likevel slapp vi ikke inn noe urovekkende antall baklengsmål.

Vanskelig å peke på noe konkret, men formsvikt i viktige spillere som Fletcher, Evra og Evans har nok en del å si. Samt at laget rett og slett ikke ser ut til å ha den samme vinnerviljen som før.

Lenke til kommentar

Rooney gjorde haugevis av defensive løp i fjor også.

Jeg tror ikke det ligger på innsats eller vilje. Den er den samme som den alltid har vert. Da tror jeg heller det er selvtilliten som mangler litt. Hadde mange av spillerene våre blitt lei av fotball så hadde de sluttet. De går ut og gjør sitt beste i hver kamp.

Men selvtillit er en vanskelig ting å forandre på. Det beste er å vinne kamper.

Og jeg tenkte heller ikke spesielt på kampen i dag. Resultatet står helt i stil med de andre resultatene denne sesongen.

Lenke til kommentar

Rooney gjorde haugevis av defensive løp i fjor også.

Bla bla bla. Rooney spilte langt mer offensivt i fjor enn tidligere og hadde ikke i nærheten den samme aggressiviteten i det defensive arbeidet som tidligere. Han gjorde defensivt arbeid, ja, men ikke på langt nær så mye som tidligere. Det er jo også mye av grunnen til at han scorte så mye.

Jeg tror ikke det ligger på innsats eller vilje. Den er den samme som den alltid har vert. Da tror jeg heller det er selvtilliten som mangler litt. Hadde mange av spillerene våre blitt lei av fotball så hadde de sluttet. De går ut og gjør sitt beste i hver kamp.

Men selvtillit er en vanskelig ting å forandre på. Det beste er å vinne kamper.

Vi meide over Chelsea i CS, og eide Newcastle i serieåpningen. Selvfølgelig hadde spillerne mye selvtillit etter de kampene.

Lenke til kommentar

Her:

Samt at laget rett og slett ikke ser ut til å ha den samme vinnerviljen som før.

Haha, du er ikke sann. Får du virkelig det sitatet til å bli til at jeg liksom skulle mene at spillerne "ikke har lyst til å vinne kampene"? Kødder du med meg? Det er en ting å lese mellom linjene, men det får da være måte på å tolke ting akkurat som det passer seg.

Vi hadde en ekstrem vinnervilje i laget tidligere, denne er nå svekket betraktelig. Hvor var den velkjente Man Utd innspurten de siste 10-5 minuttene i dag? Vi gjorde jo ikke en dritt, kjørte ikke på i det hele tatt, det er gjennomgangsmelodien i alle uavgjortkampene.

Endret av Alt-Ctrl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bla bla bla, var det ikke det du sa?

For å få en slik bestemthet i spillet så krever det en veldig tro på hva man gjør. Vi har for lite selvtillit til å ha den troen for øyeblikket. Sånne ting kommer ikke av seg selv vet du.

Og hvordan kan du si at det er gjennomgangsmelodien for alle uavgjortkampene? I to av dem så har vi jo blitt fratatt ledelsen på overtid.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Bla bla bla, var det ikke det du sa?

Ja, til at du insinuerte at Rooney jobbet like mye defensivt sist sesong som han har hatt for vane å gjøre tidligere.

For å få en slik bestemthet i spillet så krever det en veldig tro på hva man gjør. Vi har for lite selvtillit til å ha den troen for øyeblikket. Sånne ting kommer ikke av seg selv vet du.

Nei, det gjør ikke det. Men fakta er at vi eide Chelsea i CS, vi kjørte over Newcastle i seriepremieren. Gikk på en kjip uavgjort mot Fulham og moste West Ham hjemme. Skulle tro det var i hvert fall litt selvtillit i laget etter kampene mot Chelsea og Newcastle i hvert fall.

Og hvordan kan du si at det er gjennomgangsmelodien for alle uavgjortkampene? I to av dem så har vi jo blitt fratatt ledelsen på overtid.

Vi mister initiativet mot slutten av kampene, det oser ikke spesielt vinnervilje av det. Mot Everton slapp vi inn to mål på overtid, var ikke langt unna å slippe inn tre faktisk. Vi gjorde jo ikke en dritt, kjørte ikke på i det hele tatt.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Vel. For å se litt annerledes på det. De siste tre kampene har vi sluppet inn to mål. Et selvmål og et ekstremt sjeldent tabbemål av Sar.

At det kommer to baklengs av det slaget som det gjorde i går i samme kamp skjer hvert skuddår. Jeg ser store forbedringer i forsvaret de siste kampene, men som sagt. Spillerne tar ikke skikkelig tak i kampen, kanskje spesielt sentralmidtbanen.

Du nevner i åpningsinnlegget at du synes midtbanen er for offensiv, jeg synes ikke det, den er egentlig rimelig balansert med tanke på offensive og defensive oppgaver. Problemet er at Scholes aldri har vært spesielt god bakover, noe som kommer klarere frem nå når han begynner å bli klar for museumet, samt at Fletcher er ute av form. Carrick og Ando har ikke spilt særlig på lenge, og det er enda lenger siden de var i form. Klart det merkes.

Jeg vil se mer tenning i spillerne, mer lidenskap, mer vilje og at midtbanen faktisk jobber skikkelig tilbake når motstanderen kommer på overganger. Carrick og Fletcher må finne formen fort som faen.

Lenke til kommentar

Carrick har dessverre vært skuffende over tid, per dags dato så er det nok en Fletcher i form vi trenger. Svaret defensivt er så absolutt ikke Rooney, vi trenger han framme, og det er fakta at han ikke tok de lange løpene bakover like ofte som han gjorde under Ronaldo perioden.

Og få tilbake en Rio i form er ikke bare en god spiller tilbake, men også en ledertype som er veldig vanskelig å erstatte.

For meg så føler jeg at vi må få United toget i sin helhet til å rulle bedre, det har skurra litt nå i seriestarten, og det jo ikke akkurat første gang United har surra i starten

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...