Gå til innhold

[Løst] Problemer med Riks TV Sagem dekoder, alle lysene blinker + ingen signal noen løsning?

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Hallo

Jeg har en Sagem RiksTV dekoder, jeg skulle starte den opp igjen med nytt kanalkort etter at den har vært inaktiv i minst 8måneder. Men nå blinker alle lysene på fremsiden på dekoderen.

Beskrivelse:

Det røde lyset blinker samtidig de to oransje strekene til høyre for tallet. Det tallet begynte på 01 men nå er den oppe i 03 noe som viser en salgs "opptelling". Det er heller ingen TV signal til TV'en min, så jeg har svart skjerm. Fjernkontrollen svarer heller ikke ser det ut som.

Noen som vet hva som feiler dekoderen min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne kanskje være så vennlig å forklare hvordan problemet ble løst, sånn at folk som har samme problem vet hvordan de fikser det?

Jeg har forresten Sagem selv. Den er kjent for å være elendig, og har alltid oppført seg dårlig.

Men på Elkjøp fikk jeg uoppfordret en ny strømforsyning da jeg nevnte for servicemannen hva slags dekoder jeg hadde.

Dekoderen trekker 1500mA, og den originale strømforsyningen er merket for dette. Men i praksis er den for svak. Den nye strømforsyningen gjorde dekoderen 10 ganger bedre.

Problemet hos meg var hakkende bilde og svakt signal.

Men alt dette var tullefeil som skyldtes strømforsyningen.

Du får ny gratis, betalt for av produsenten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det jeg gjorde for å løse problemet var å slå av og på strømmen til dekoderen. Etter det plasserte jeg kanalkortet inn i kortholderen på dekoderen. Alle lysene begynte å blinke igjen og tallet begynte på 01 og talte opp over langsomt.

Så jeg bestemte meg for å la dekoderen få stå i fred. Etter en time når tallet hadde nådd 06-07, så plutselig ut av det blå ble alle lysene normale igjen.

Jeg hadde ikke skjermbilde, men det kom etter at det var borti HDMI kabelen fordi den er så følsom at bildet kan forsvinne selv om den er tilkoblet.

Da sto det at oppdateringen var vellykket nedlastet og installert helt ut av det blå. Så kom skjermbilde fra NRK1.

Løsningen er å slå av og på strømmen, ta kanalkortet ut og inn igjen, og så la den får stå i fred i en time eller mer. Men legg merke til om det er en slags "opptelling" for det viser en slags "fremgang".

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...