Gå til innhold

iPhone 4 og antennagate i ettertid.. Hva skjedde?

Anbefalte innlegg

Haha, problem eller ikke problem, skulle likt å sett at Apple hadde nektet for at det var problem med antenna:P

De er som produsenter flest, nødt til å følge den klassiske "forbrukeren har alltid rett", hverfall hva gjelder pressemeldinger som kan påvirke "word of mouth" og dermed verdien til merkevaren forøvrig. Dette uavhengig av om det er et faktisk problem eller ikke.

Sett at 100personer av 1000000000000 klagde høyt over at det var problem med antenna, som tross alt er en ganske kritisk komponent i produktet mobil.

Hadde Apple blånektet hadde det blitt kjempe ståhei, selv på tross av proposjonene.

Endret av JLord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk kan påpeke generelle problemer med en iPhone. Du vil da alltid oppleve at en fan beskytter produktet til de grader, selv om han vet at kritikken stemmer.

Se på første kommentar etter det første innlegget her:

http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=16922

Jeg vet ikke om jeg skal le eller riste på hodet:) Isteden for å se det positive i konstruktiv kritikk, nytteverdi, bruksbehov osv. så går de inn i en forsvarsposisjon. Det går ikke ann å ta sånne seriøst.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg skal le eller riste på hodet:) Isteden for å se det positive i konstruktiv kritikk, nytteverdi, bruksbehov osv. så går de inn i en forsvarsposisjon. Det går ikke ann å ta sånne seriøst.

Den type "fans" som du kaller det vil du nok finne i absolutt alle leire.

Forskjellen som gjør at dette blir mer synlig når man snakker om iPhone er nok det at det har blitt veldig populært å slakte Apple sine produkter. Dermed får man et misforhold mellom dem som gir pryl for faktiske feil og hylekoret som bare henger seg på. Dette finner du ikke mot produkter fra HTC / Nokia / SonyEricsson. Ikke fordi de har mindre feil eller mangler, men fordi det ikke er på moten å være anti deres produkter.

Hvis du mener det jeg gjør i denne tråden er å forsvare iPhone så sier det litt om hvor upopulært det har blitt å i det hele tatt uttale seg i positiv retning.

Poenget mitt i denne sammenhengen er at iPhone 4 sikkert er en telefon som mangler mye og som ikke passer til alle, men for dem som bruker den og som føler at den dekker deres behov så er den en bra telefon, og antenneproblemer / sensorproblemer er ikke noe som hindrer vesentlig i daglig bruk. Ut fra de beskrivelser enkelte kommer med så skulle en tro at telefonen mistet signal og la på / satte folk på vent i hver eneste samtale.

-KJ

• Liker 3
Lenke til kommentar
Den type "fans" som du kaller det vil du nok finne i absolutt alle leire.

Helt rett jevel. Men for min del så blir det litt merkelig når folk skal forsvare manglene på en iphone eller andre mobiler på liv og død. Ta for eksempel de tidligere mangeler på iphone som:

mms, videokamera, copy and paste, 3g, videresende sms, manglende støtte for multitasking osv. Jeg husker veldig godt når alle trofaste fans sa ting som dette "dette er ting jeg aldri bruker", "har ikke noe behov for" og "dette savner jeg ikke".

Se #2 på denne tråden. Dette er er prakteksempel på å forsvare eget produkt, som jeg må si å finne helt latterlig. Han kan jammen ikke ha kjennskap til andre plattformer med et slikt utsagn. Og det at folk fremdeles kommer med sånne forsvarskommentarer skremmer meg litt. Dette gjelder ikke bare folk som har iPhone, men alle.

Hva med å heller si ting som dette "Ja dette er faktisk mobilegenskaper som jeg kunne tenkt å hatt på min smartmobil"? Vær litt ærlig, og ikke minst kunne innrømme feil med sitt eget produkt. Da vil de og få mer troverdighet i en diskusjon, i stedenfor å bare sette seg i en gedigen forsvarsposisjon og feie bort all kritikk.

Ta for for eksempel en som sier at han håper at sosiale tjenester aldri vil bli integrert i en iPhone. Da kan han ikke tenker lenger en seg selv, når sosiale tjenester er en av de mest populære måten å kommunisere på idag. Han bør klare å tenke såpass langt at andre brukere kanskje ville satt stor pris på en sånn funksjon. Idag kan du velge å ha sosiale tjenester aktivert eller deaktivert på en smartmobil. Enkle valgmuligheter gir jeg tommel opp for og tommel ned til de som setter seg i forsvarsposisjon uansett hvor stor en mangel er.

Det skulle jammen meg ikke forundre om en fan kommer å kommenterer dette inlegget å spør hva det er med iphonehaten nå til dags. Det er godt det er lov å uttale seg på en skikkelig å voksen måte. Jeg får vel frem poengene ganske godt her.

Ut fra de beskrivelser enkelte kommer med så skulle en tro at telefonen mistet signal og la på / satte folk på vent i hver eneste samtale.

En dum ting er å si at det påvirker alle. Men om du leser #46 så er det ikke tvil om at problemene er utbredt og påvirker en hel del mennesker. Ikke alle, men en del.

Endret av exptr
Lenke til kommentar

Folk kan påpeke generelle problemer med en iPhone. Du vil da alltid oppleve at en fan beskytter produktet til de grader, selv om han vet at kritikken stemmer.

Se på første kommentar etter det første innlegget her:

http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=16922

Vel, om artikkelen er "15 grunner til at faren min er sterkere enn faren din" og er fylt med hyperbol og subjektivitet trenger du ikke regne med kommentarer av typen "Oj, så smart jeg ble av å lese dette her"

Forøvrig er det ganske interessant at androidbrukere nekter konsekvent på at de er fanboys, men hevder autoritet til å kalle iOS-brukere dette. Etter å ha prøvd samt eid en androidtelefon, kan jeg absolutt ikke se hva ola nordmann, som ikke behøver sortere kontaktlisten etter øyefarge, skal med en HTC.

Ta for for eksempel en som sier at han håper at sosiale tjenester aldri vil bli integrert i en iPhone. Da kan han ikke tenker lenger en seg selv, når sosiale tjenester er en av de mest populære måten å kommunisere på idag. Han bør klare å tenke såpass langt at andre brukere kanskje ville satt stor pris på en sånn funksjon. Idag kan du velge å ha sosiale tjenester aktivert eller deaktivert på en smartmobil. Enkle valgmuligheter gir jeg tommel opp for og tommel ned til de som setter seg i forsvarsposisjon uansett hvor stor en mangel er.

Facebook med pushintegrasjon holder for min del. Og muligheten til å skru av denne for å spare datatrafikk. Men det er selvfølgelig andre apps med funksjonaliteten til andre sosiale tjenester.

Hvorvidt dette er "integrert NOK" i en telefon for din del gidder jeg strengt tatt ikke sette meg inn i.

Endret av Lilac1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Artikkelen var vel bra skrevet den Lilac1? Selv om den er subjektiv, så fremstår poengene som klinkene klare og konkrete. Hvis du skulle vært uenig, så hadde det vært morsomt om du kunne svart øverst om hvordan iphonen skulle vært bedre på noen av de spørsmålene. Ble ikke den artikkelen postet på forsiden av mobilen.no og?

Fanboys vil du finne i alle leire. Ikke noe å sette spørsmål ved en gang.

Hvis facebook men push holder for deg så er jo det veldig greit for din del. Jeg ønsker mer. Men jeg kan jo ta et annet eksempel som jeg har hørt. Det var en som sa at han ikke kunne tenkt seg mer muligheter til å endre på startskjermen på sin smartmobil. Er det ikke en fordel å personliggjøre sin egen smartmobil ved å sette den opp etter fritid, jobb, venner, bruksbehov og øvrige ønske? Det er jo ikke akkuratt vanskelig heller. Som tidligere nevnt, så kan du men iphone kun flytte applikasjoner på startskjermen. De med androidenheter har og muligheten til å kun ha snarveier til applikasjoner på startskjermene, men jeg undrer meg over hvorfor dette ikke praktiseres.

Vent å se hvis/når Apple lanserer:

* Muligheter for å gjøre mer endringer på startskjermen, ala android

* Et bedre beskjedsystem

* Sosiale tjenester integrert i operativsystemet.

* Strålende kontaktløsning for personer

* Trådløs synkronisering

* wifi-router

Ikke kom her å si at det ikke ville blitt stor jubel for dette. Flertallet ville definitivt satt pris på det. Jeg kan jo minne deg på hvor stor nyhet det ble da folk kunne legge snarveier til applikasjoner i mapper på startskjermen. Klarer du å innrømme at samtlige av de punktene ville tjent forbrukere godt? Hvis du er uenig så kunne jeg godt tenkt meg at du hadde gjort rede på hvorfor. Og tar du generell produktivitet og med i betraktiningen, så er faktisk artikkelen veldig bra.

Endret av exptr
Lenke til kommentar

Den nevnte tråden er startet av en forhandler for å fremheve android.

Kanskje han ikke tjener like mye på å selge iPhone. eller slett ikke selger iPhone? Hvem vet?

En egen agenda ligger nok bak den tråden da han liker å linke til den på f.eks iTAVISEN gjerne i tråder om iPhone/iOS ;)

Når det gjelder antennen, kan man selv se hvor mye signal man mister ved å skrive inn *3001#12345#* i telefondelen og ringe det.

Da får man opp faktisk signal i dB der signalindikatoren normalt er.

Nå som "antennagate" ser ut til å ha ebbet ut, prøvde noen å sette igang "glassgate". Hva blir det neste? "sensorgate"? "microsimgate"?

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alle telefoner har ett eller annet cons eller pros. HTC Desire som alle sier er verdens beste telefon, er full av feil og mangler. Men likevel er den verdens beste.

Dette er nok veldig "POV-Point Of View".. altså utifra ståsted..

Hvilke feil og mangler er den full av?

Lenke til kommentar

Alle telefoner har ett eller annet cons eller pros. HTC Desire som alle sier er verdens beste telefon, er full av feil og mangler. Men likevel er den verdens beste.

Dette er nok veldig "POV-Point Of View".. altså utifra ståsted..

Hvilke feil og mangler er den full av?

Den fryser, og da er det ut med batteriet. Programmer som er laget til android inneholder tonnevis av bugs fordi de er laget til andre telefonmodeller, musikk forsvinner fra minnekortet (spotify), kameraet fryser, sender duplikat-sms'er 2-3 ganger osv. Men dette var på Android 2.1. Froyo er nok blitt bedre her ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...