Patience Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Jeg har hatt Iphone 4 siden den kom til Norge. Ja den har nesten hele tiden vist dårlig signal, men jeg har ALDRI hatt noe problem med det dårlige signalet, og har aldri detti ut av samtaler eller liknende. Ta feks garasjen hjemme i oslo. Der inne kunne jeg hverken snakke i tlf eller sende sms med noen av de forrige tlf: Nokia n95 og HTC Touch Pro. Iphone 4'en viser inne i garasjen, som nesten alle andre steder: dårlig signal. Men likevell kan jeg med den både ringe og sende sms der inne fra, med null problem! Snålt? Min konklusjon er ihvertfall at antennagate er tull og ball. Fine greier. For nå bekrefter du det jeg har gått å tenkt på i lang tid; Apple la jo ut antenna for å få ekstra god dekning. Og det sier du nå faktisk at de har. De strekene som telefonen viser er altså relativ i forhold til andre telefoner. iPhone viser den dekningen den har i sin egenskap, ikke i sammenligning med andre telefoner.. Altså er iPhone 4 bedre på mottak enn andre telefoner som har innebygget antenne. Og med andre ord, kanskje de som har innebygget antenne i realiteten "holder over antennen hele tiden" og signalutmålingen som vises i brukergrensesnittet viser den dekningen den da har som full dekning. Mens den egentlig er der iPhone viser bare 1 eller kanskje 2 streker?!! Noen som følger tankegangen min her??? Andre telefoner med innebygget antenne har permanent antennagate, og det er normalt. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 JEg snakket ikke om hvor mye den viste, men at den brøyt samtaler når man svarte i telefonen, fordi den mister dekning når man holder på siden, det gjelder spesielt i områder med dårlig dekning fra før. Hvor mye den viser er i grunn uinteresant så lenge det finnes dekning for min del. Men når den bryter en samtale 4 ganger, men klarer å holde samtalen gående med perfekt kvalitet fordi jeg bare holder på baksiden av telefonen og lener hodet ned over den, så mener jeg at det er en kraftig feildesign av telefonen, og jeg har ikke opplevd lignende på n95, e71, n70, k700i, t610, SE xperia x10, x10 mini pro, se vivaz, og diverse andre telefoner jeg har brukt oppigjenom. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Andre telefoner med innebygget antenne har permanent antennagate, og det er normalt. Foreslår at du googler litt og finner ut hva antennagate faktisk er og hva som egentlig skjer med telefonen når du holder på siden. Det er ikke snakk om skjerming av antennen som kan forekomme på andre telefoner. Det er snakk om å endre antennens impedans pga kontakt med hud. Uansett; Det har blitt "bevist" at iPhone 4 mister 20 dB når du holder den feil. Dette kan føre til at samtaler brytes om du har dårlig dekning fra før. Har du god dekning vil det naturligvis ikke ha noe å si. Stort mer enn det er det ikke å si om den saken. Endret 17. oktober 2010 av Symbian_Pro Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Satt og tafsa på ein ifon 4 i går. Tenkte ikkje spessielt over problemet heilt til den ikkje ville la meg surfe på 3g nettet meir, stod bare ingen tjeneste. Holdt telefonen vanlig, slik eg pleier å holde min Desire, men da var det stopp på 3g morroa gitt" Lenke til kommentar
Patience Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 humhum.. blir litt skremt fra å bestille gitt :S Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 humhum.. blir litt skremt fra å bestille gitt :S Bestill den og prøv den i en ukes tid, og hvis du opplever problemet så stort at du ikke klarer å bruke den, selger du den. Legg dessuten merke til at de fleste som sier de opplever telefonen som ubrukelig, er de som ikke selv eier en. 2 Lenke til kommentar
exptr Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Antenna gate er fortsatt reelt, men media kan jo ikke skrive om det samme 365 dager i året. For meg så er det helt latterlig at apple kun sendte ut bumpere frem til 30 september. Hva med de landene som ikke fikk iPhonen før etter denne datoen? Problemet er fortsatt på plass. Selv om det bare er 1,65% av brukerene som har rapportert inn problemet. I realiteten så er kanskje denne prosenten minst tredoblet med tanke på de som ikke har rapportert det inn. La oss si at tallet kanskje er oppmot 5% og ta det med i betraktning av alle de millioner iPhoner som blir solgt. Apple burde etter min mening hold tilbake produkt som de selv har innrømmet feil med. De burde i hvertfall ha tilbydt alle bumpere, samt de landene som har fått iphonen etter 30 sept. De må og få se til å ordne sensoren som skrur av skjermen automatisk. Er lei av å dette ut av samtaler når jeg snakker med folk som har iPhone 4, eller bli satt på vent helt uten videre. Lenke til kommentar
JLord Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Når man er i samtale så slår skjermen seg av, og da kan man trykke lett på den for at den skal slå seg på igjen. Da kommer også knappene for "slå av mic" og "høytaler" opp. Siden dette var min første Iphone, var jeg ikke kjent med dette og ble i starten forundret da personen i andre enden plutselig ikke hørte hva jeg sa. Da hadde kinnet mitt vært borti skjermen og slått av mic, og dette skjedde flere ganger i starten til jeg ble vant med å ikke "kose" tlf. (Løsningen var selvf å slå på igjen mic) Sier ikke at dette gjelder alle som mener at samtalene bryter ol. men kunne kanskje forklare noen av tilfellene. Selv synes jeg garasjetesten min sier alt, hva gjelder mitt eget eksemplar av Iphone 4. Kan faktisk føye SE W800i til listen av mobiler som ikke har funket der inne, hvor Iphone funker hver gang på tross av dårlig signal. Endret 17. oktober 2010 av JLord Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Ja den har nesten hele tiden vist dårlig signal, men jeg har ALDRI hatt noe problem med det dårlige signalet, og har aldri detti ut av samtaler eller liknende. Ta feks garasjen hjemme i oslo. Der inne kunne jeg hverken snakke i tlf eller sende sms med noen av de forrige tlf: Nokia n95 og HTC Touch Pro. Her må man skjønne at dårlig signal og dårlig signal kan være to helt forskjellige ting. Som det har blitt forklart tidligere her på forumet så er Apple sin signalskala nå mer lineær enn den de hadde tidligere. Iphone 4'en viser inne i garasjen, som nesten alle andre steder: dårlig signal. Men likevell kan jeg med den både ringe og sende sms der inne fra, med null problem! Snålt? Nei. I iPhone 4 har Apple gjort radiodelen mer følsom slik at den klarer å kommunisere ved vesentlig lavere signal enn det tidligere iPhones (og konkurrenter) klarer. Min konklusjon er ihvertfall at antennagate er tull og ball. Evig enig. Vi har kjøpt flere titalls iPhone 4 på jobb og jeg har ikke hørt noe om problemer fra noen av brukerne. Selv har jeg ikke merket noen forskjell i negativ retning fra tidligere telefoner (kom fra HTC Desire og tidligere iPhone 3GS... Jobber mye i grisgrendte strøk uten dekning og med dårlig dekning.) -KJ Lenke til kommentar
Patience Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 Ja den har nesten hele tiden vist dårlig signal, men jeg har ALDRI hatt noe problem med det dårlige signalet, og har aldri detti ut av samtaler eller liknende. Ta feks garasjen hjemme i oslo. Der inne kunne jeg hverken snakke i tlf eller sende sms med noen av de forrige tlf: Nokia n95 og HTC Touch Pro. Her må man skjønne at dårlig signal og dårlig signal kan være to helt forskjellige ting. Som det har blitt forklart tidligere her på forumet så er Apple sin signalskala nå mer lineær enn den de hadde tidligere. Iphone 4'en viser inne i garasjen, som nesten alle andre steder: dårlig signal. Men likevell kan jeg med den både ringe og sende sms der inne fra, med null problem! Snålt? Nei. I iPhone 4 har Apple gjort radiodelen mer følsom slik at den klarer å kommunisere ved vesentlig lavere signal enn det tidligere iPhones (og konkurrenter) klarer. Min konklusjon er ihvertfall at antennagate er tull og ball. Evig enig. Vi har kjøpt flere titalls iPhone 4 på jobb og jeg har ikke hørt noe om problemer fra noen av brukerne. Selv har jeg ikke merket noen forskjell i negativ retning fra tidligere telefoner (kom fra HTC Desire og tidligere iPhone 3GS... Jobber mye i grisgrendte strøk uten dekning og med dårlig dekning.) -KJ Hvis du prøver å berolige meg, så har du gjort en god jobb. Vurderer å bestille en.. Lenke til kommentar
exptr Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Antenna gate er bare småtterier i forhold til sensorproblemene som legger på midt i samtalen, skrur på høytaler eller setter folk på vent. Dette har apple fremdeles ikke ordnet opp i. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Jeg har hatt min siden 20.Aug, og jeg har aldri vært mer fornøyd med en telefon. De eneste gangene jeg har mistet signal, var da jeg krysset landegrensene mellom Norge - Sverige og Sverige - Danmark. Vet ikke om den enten har vært treig med å finne nytt nett automatisk, men det var bare å gå inn og søke manuelt, så fant den nett. Kan heller ikke si at jeg opplever dårlig signal, kanskje hvis jeg går i en kjeller under en høy bygning. Har ikke mistet noen anrop pga dårlig signaler heller. Kjøp på Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Og når sensorproblemet i seg selv er marginalt, så sier det litt om hvor lite antenneproblemet er... Har vel fått til å mute et par samtaler selv, men med 30 - 50 samtaler per dag på en normal arbeidsdag, så er ikke dette så mye i %. Tror Desiren hang seg oftere enn iPhonen har laget krøll med sensoren for å si det sånn. Hva er det med iPhonehaterne? Hvorfor kan man ikke forholde seg til faktiske ting i stedet for å prøve å blåse opp småpiss? -KJ Lenke til kommentar
exptr Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Sensorprobleme er ikke å blåse opp noe. Apple har selv gått ut å sagt at de jobber med dette. Kommer det en fix i 4.2? Jeg er langt ifra noen iphonehater, men jeg forventer at elementære mobilegenskaper skal være på plass. Jeg har forøvrig ikke hørt at en desire skal slite med sensoren. Men for iphonen`s del så er dette veldig utbredt. Det at antennagate ble blåst opp mye mer, er pga designfeil. Et sensorproblem kan de antageligvis ordne opp i med en firmware update. Men det blir værre med et antenneproblem. Jeg kjenner få med antenneproblemet, men nesten samtlige jeg kjenner har store problemer med sensoren. Endret 17. oktober 2010 av exptr Lenke til kommentar
jevel Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hvor mange kjenner du med iPhone 4, og definer store problemer. Jeg har selv aldri lagt på eller satt folk på vent, men har som sagt fått til å mute meg selv et par ganger. I forhold til hvor ofte jeg knotet det til med Touch HD, så er dette knapt en mindre hendelse. Derfor lurer jeg veldig på hvorfor folk bråker så mye over det. Jeg mistenker at det er det samme som antenneproblemet; folk som misliker produktet og som ønsker å rakke ned på det. Uansett så er dette en ikketing med tanke på brukeropplevelsen når det er så lite. Fokuser heller på større ting som f.eks. Apple sin noe lemfeldige holdning med tanke på norsk forbrukerlov. Se det er virkelig noe som man kan kritisere dem for! -KJ Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hvor mange kjenner du med iPhone 4 4 stykker, tre av dem har problemer med at den kobler fra i det de tar i den pga antennen når de er i et område med dårlig dekning, den siste bor midt i oslo, og der er dekning en ikke-sak. Jeg har ingen interesse av å rakke ned på iphone, jeg har en iphone 3g, jeg hadde aldri kjøpt den, men jeg fikk den, så den var en grei erstatter for en n95 jeg har skiftet knapper på 3 ganger, og som igjen er utslitt. Dårligere kamera, tregere cpu, tregere grafikkort, og et dårligere sdk for programmer. Men en stor og bedre skjerm med touch, og den er dessuten mye tynnere, som er alfa omega når man har to telefoner. Jeg ser på iphone 4 som mye av det samme: Jeg kommer ikke til å kjøpe en, men om jeg får en er den sikkert en fin erstatter til 3G. Men det endrer fortsatt ikke det faktum at den kobler fra samtaler, og at den gjorde det 4 av 5 ganger jeg prøvde å ringe med dem, hvorav den femte var den siste gangen når jeg holdt den på en annen og mer ubehagelig måte. Det er tross alt en telefon, da burde ringefunksjonen fungere utmerket. Så du kan ta med fanboyismen din og gå et annet sted. 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Kanskje det har noe med ansiktsformen? Jeg har _aldri_ blitt koblet ut av en samtale, mutet eller satt noen på vent med min. Og jeg har ringt en del. 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Kanskje det har noe med ansiktsformen? Jeg har _aldri_ blitt koblet ut av en samtale, mutet eller satt noen på vent med min. Og jeg har ringt en del. Ganske sikker på at det har med holdemåten, da den disconnectet uavhengig om den varr intil hodet eller ikke. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) Okei.. Lurer på hvordan folk holder telefonen når de klarer å avbryte eller mute, holder min som jeg ville gjort med enhver telefon Endret 17. oktober 2010 av EvenruD Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Jeg har ganske lange fingre, og bruker tuppen på tre fingre for å holde på mine telefoner, og tydeligvis er det utløsende på noen måte. Min mor har derimot korte fingre, og holder den i håndflaten, og hun har samme problemer, ikke like mye som jeg hadde, men det er sjeldent vi snakker over 10 min i tlf uten at hun kobles fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå