Unikeko Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Hei Jeg har to script som kopierer filer fra mappe x til mappe y. Et er laget i Python og det andre i Autohotkey. Tingen er den at Python bruker mye lengre tid på samme oppgave, så jeg lurer på om det er noen alternative måter å gjøre det på som er hurtigere eller om det kan stemme at AHK bare er hurtigere. koden som er brukt: Python: shutil.copytree('C:\test', backup) AHK: FileCopyDir, C:\test, backup Grunnen til at jeg lurer er jeg har lest det er en del som mener shutil er treg, men ingen har noen fancy løsning (med mindre jeg har oversett noe) Edit: Python 2.6 om det skulle ha noe å si Endret 16. oktober 2010 av Unikeko Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Shutil er ikke treg like rask som vanlig flytting/kopiering gjort av av OS. Når jeg måler tid på dette. Husk ikke bruk c:\ alltid c:\\ eller c:/ i windows. Enkel \ kan bli bruke som escape character. import shutil import time start = time.clock() shutil.copytree('f:\\test', 'f:\\test1') end = time.clock() print '1.33gb moved in %.3f seconds' % (end - start) #--> 1.33gb moved in 10.266 seconds Lenke til kommentar
Unikeko Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Husk ikke bruk c:\ alltid c:\\ eller c:/ i windows. Enkel \ kan bli bruke som escape character. Godt poeng Mulig det bare går hurtigere med AHK en Python så.. men takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå