Gå til innhold

Ikke orginal kjøler? Ingen garanti fra AMD

Kirchhoff

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig mange med brutt garanti i Norge og verden da.

Det er ikke noe som heter norsk garanti om det ikke er spesifisert ulik garanti for Norge.

Om det står at den brytes så brytes den.

Vi har derimot ordninger for reklamasjon og det vil være urimelig at du ikke skal kunne bruke en tredjepartskjøler som du kjøper sammen med prosessor.

Lenke til kommentar

Kommer sjeldent spørsmål om hvilken kjøler du har brukt, med mindre du fysisk skader CPU'en. Hvordan en skal få til det med normalt bruk kan jeg ikke skjønne :p

Og om det blir trøbbel med det, er det ingen måte å kontrollere hvilken kjøler du har brukt.

Lenke til kommentar

Om man kan sjekke det er en annen sak. Men hva om du kjøper pc fra en useriøs nettside som har uorginal kjøler, og den slutter å virke. Da kan de vel bare fortelle deg at det er cpuen som er ødelagt, og at du har ingen garnti pga kjøler.

Menmen, nå vet i hvert fall litt flere om dette. Jeg bruker selv uorginal kjøling i min egen stasjonære pc og de jeg bygger til andre.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at det er noe problem. Det er vel mer en advarsel om at dersom du skader CPU'en under bytte av kjøler eller sånt, så har du ingen garantirett. Jeg tviler på at AMD ikke hjelper deg dersom det er noe prosessor-teknisk feil, men du har brukt uorginal kjøler.

Jeg har hvertfall aldri hørt om noen som har hatt trøbbel med det, og dette er neppe en regel de har innført nylig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...