Glassflasken Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hvilken iso, blender osv burde jeg ha? Og hvilket format bør jeg konvertere raw-klippa til? Og hva bør jeg rendre sluttfilmen i? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hvilken iso, blender osv burde jeg ha? Og hvilket format bør jeg konvertere raw-klippa til? Og hva bør jeg rendre sluttfilmen i? Takker for alle svar! Umulig å si.......... Det avhenger jo av situasjon, motiv, tid på døgnet ++++++ Anbafaler å kjøpe en bok om fotografering og en bok om video, og starte der. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) En tommelfingerregel er å ha lukkertid 2x framerate - skyter du 30 bilder pr sekund - 1/60s lukkertid. Skyter du 24 eller 25 bilder pr sekund - 1/50s lukkertid. Men - bare en tommelfingerregel - ikke alltid man kan gjøre det. ISO og blender velger du ut fra lyset der og da og hva du vil oppnå - anbefaler å lese de fine guidene og artiklene for å finne ut hva lukker, blender og ISO er for noe. Endret 16. oktober 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå