Gå til innhold

Combitel fasttelefon. Overdratt til annet selskap? Hvilket?


Anbefalte innlegg

Telefonlinja døde og for å feilmelde må jeg ringe kundeservice. Problemet er at selskapet abbonnementet først ble bestilt hos er Combitel men får ikke tak i noe telefonnummer man kan ringe. Ser også på internettsidene at det ikke ser ut som de har fasttelefoni Linja er registrert på min far som ikke husker navnet på det nye selskapet. Regningene går automatisk i banken så han har heller ingen regninger eller noe å se til.

 

Vet noen hvilket selskap som har overtatt?

 

(Vet det ikke er mobil men var den nærmeste kategorien jeg fant).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville først forsøkt å ringe Dataguard (dataguard.no), da det visstnok var de som overtok tidligere Combitel-kunder.

 

Hva mener du når du sier at "regningene går automatisk i banken"? Har han avtalegiro, eller er det satt opp fast trekk? Dersom han har avtalegiro så kommer det ofte papirfaktura per post. Dersom det ikke gjør det så kanskje han har eFaktura? Da kan du i så fall sjekke eFakturaarkivet i nettbanken hans. Dersom han ikke har det heller, så kan det være mulig å sjekke kontooversikten, for å se om det står der hvem pengene blir betalt til.

 

Har han nettbank så skal det alikevel være mulig å få opp alle aktive avtalegiroavtaler i nettbanken. Dersom du ikke får det opp der heller kan du forsøke å ringe BBS, så kan de sjekke hvem han har avtalegiroavtaler med.

 

Alternativt så kan du forsøke å ringe NRDB (nrdb.no), men jeg er usikker på om de besvarer slike henvendelser.

Lenke til kommentar

Takker. Han har ikke nettbank men skal ned i banken på mandag og finne det ut. Snakka så vidt med kundeservice hos Nextgentel (internet) også. Etter det vanlige våset med resetting av router etc. så sa fyren at han skulle opprette en sak. Om det bare var noe han sa for å slippe å hjelpe mere aner jeg ikke men. :p

Lenke til kommentar

Telefonlinja døde og for å feilmelde må jeg ringe kundeservice. Problemet er at selskapet abbonnementet først ble bestilt hos er Combitel men får ikke tak i noe telefonnummer man kan ringe. Ser også på internettsidene at det ikke ser ut som de har fasttelefoni Linja er registrert på min far som ikke husker navnet på det nye selskapet. Regningene går automatisk i banken så han har heller ingen regninger eller noe å se til.

 

Vet noen hvilket selskap som har overtatt?

 

(Vet det ikke er mobil men var den nærmeste kategorien jeg fant).

Det var Ventelo som overtok fasttelefoni og mobil etter Combitel - senere MTU. Jeg ville prøvd der.

Lenke til kommentar

Skal tydeligvis ikke være lett. :p

Kontaktet banken men regningene gikk igjennom et betalingsselskap. Ringte opp selskapet og prata med ei hyggelig, svensk kundebehandler. Etter mye språkconfusion fant jeg ut at selskapet var Ventelo. Ringte de opp mandag og fikk tilbake linja nå tirsdags kveld.

Kan for gøy nevne hvordan jeg opplevde servicen til alle jeg ringte opp. :p

Nextgentel: Hyggelig fyr men ræva service.

Telenor: Værre enn ræva.

Dataguard: Veldig hyggeig og behjelpelig selv om jeg ikke var kunde engang.

Payex: Helt topp.

Ventelo: Helt topp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...