Gå til innhold

Trenger hjelp til å plukke ut et skjermkort

Bassmus

Anbefalte innlegg

Hei.

Holder på med å hjelpe et familiemedlem med å shine opp PCen litt. Foreløpig er det ikke aktuelt å bytte ut hovedkort og CPU, så jeg er egentlig prisgitt det hovedkortet hun allerede har. Hovedkortet er et ASUS A8N-E (http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=DzbA8hgqchMBOVRz), som har PCIe x1-, PCIe x4- og PCIe x16-slots. Men jeg er usikker på hvilken som egner seg best til å bruke til grafikkort. Fra før står det et gammelt og slitent grafikkort i hva jeg tror er PCIe x16-slot'en (den største av de, som også er nærmest CPUen.

Prisområdet er 500-1000 kroner, og hun ønsker mest mulig "bang for the buck" (selvsagt). Hun spiller en del WoW, men ikke så mye andre spill enn det. Ellers brukes PCen primært til vanlig surfing, kontorbruk etc.

Kan noen hjelpe meg med å komme med et/noen forslag til grafikkort som fungerer til denne bruken?

På forhånd, takker og bukker for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XFX Radeon HD 5750 1GB GDDR5

burde vel holde? noen som kan korrigere meg her?

Heihei.

Takk for svar. Det så interessant ut, det kortet der. Men hvordan vil det fungere på en PC med bare 350 Watt strømforsyning (sorry, burde skrevet det i første postingen)? Så en test på et annet Radeon HD 5750-kort, og de snakket om et effektforbruk på 150 Watt (idle) og 190 Watt (last). Kan vel kanskje bli litt tøft for den strømforsyningen...?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...