Martin R.L Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Hei! Jeg har tenkt til å bygge en gaming pc for rundt 16-20k+. Dette er også den første pcen jeg bygger helt selv. Jeg skal hovedsaklig bruke pcen til gaming men også litt multitasking (msn, skype, itunes osv) Jeg skal overklokke i7'en fra stock 3,06ghz til rundt 4ghz. Jeg vil også at pcen skal vare en lang stund. Noe jeg bør/kan endre evt legge til her? Her er setupen. i7 950 setup HK: Asus Rampage III Extreme 2679,- Komplett Prosessor: Intel Core i7 950 Quad 3,06Ghz 2225,- Netshop Ram: Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12Gb 2999,- Komplett Kabinett: Cooler Master HAF X, Fulltower Sort 1495,- Komplett Skjermkort: XFX Radeon HD 5870(evt 6870/6970) 2895,- Komplett Strømforsyning: Corsair HX1000 1790,- Netshop Vannkjøling: Corsair H70 Hydro Series CPU Kjøling 939,- Netshop DVDROM: Samsung DVD±RW burner, SH-S223C 199,- Komplett HardDisk: Samsung SpinPoint F3 1TB 499,- Komplett SSD: OCZ 120 GB SSD PCI-E 4x MLC(valgfritt) 2595,- Netshop Nettverkskort: D-Link Xtreme N PCI Express Desktop 695,- Komplett Antistatisk: Antistatisk Armchain 6 feet 99,- Komplett Termisk Pasta: Arctic Silver Alumina Kjølepasta 85,- Komplett Totalt: 16599kr,- (Uten SSD'en) Med SSD: 19194kr,- :O Hvordan ser denne setupen ut? Kjøper kun SSD'en hvis jeg får nok penger. Noen andre SSD'er dere kan anbefale? Venter forsovet på AMD 6970 før jeg bestiller delene. Takk på forhånd Mvh Martin 16år. Endret 17. oktober 2010 av Tusen0 Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 hva skal du med nettverkskort? ellers ser det bra ut...... anbefaler å kjøpe et 5870 til istedenfor ssd og vente litt med ssd til de blir billigere/bedre haf X er et veldig bra kabinett greenpower harddisker går tregere en for eksempel WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s Lenke til kommentar
groov Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Kan i høyeste grad anbefale SSD som systemdisk. Har selv en Intel X-25, forskjellen er som natt og dag. Lenke til kommentar
Martin R.L Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Takk for alle inspill, ang. Harddisker så tror jeg at jeg går får en Samsung Spinpoint F3. Bah tror heller jeg går får SSDen (Revo Driv'en er 2 SSDer satt i raid får prisen av nesten 1) 5870 i cf er vel ikke nødvendig? Ellers, takk Lenke til kommentar
utvikling Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) HAHA sjekk denne her fra dustin den slår allt å alle i buksene ssd gtx460 x2 i7 950 6gb ddr3 ram 11,000 http://www.dustinhome.no/pd_5010470154.aspx og foresten jeg prøvde å samenligne med et oppsett fra komplett ... resultatet ble at du sparte godt over 3000! Endret 16. oktober 2010 av WounderMan Lenke til kommentar
branick Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Kan i høyeste grad anbefale SSD som systemdisk. Har selv en Intel X-25, forskjellen er som natt og dag. Har en slik selv. Det er blitt direkte kjipt å bruke en datamaskin uten SSD etter at jeg ble vant til ytelsen. Vil uansett aldri nedgradere meg selv noen gang nå som jeg har erfart det. De to mest anerkjente pdd er vel: Intel X-25 G2 (G3 på lur rundt hjørnet) Corsair C300 -12GB ram har du veldig lite behov for, når du har den hastigheten på de som du har valgt. 6GB vil gi deg lik ytelse i absolutt alle operasjoner (noen få unntak finnes dog, men dette er gjerne spesifikke programmer som kan benytte så mye ram). -bytt ut green power disken som foreslått over. God anbefaling er allerede linket i tidligere post. -Hvis målet ditt er å overklokke til 4GHz ca, så kan du spare ca 1000 kroner på hovedkortet ved å nedgradere deg. Da vil du automatisk spare noen kroner på ram med litt lavere hastighet også. -Et så kraftig oppsett fortjener en god skjerm. Hvilken skjerm har du i dag? skal du ha ny? Lenke til kommentar
Martin R.L Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Kan i høyeste grad anbefale SSD som systemdisk. Har selv en Intel X-25, forskjellen er som natt og dag. Har en slik selv. Det er blitt direkte kjipt å bruke en datamaskin uten SSD etter at jeg ble vant til ytelsen. Vil uansett aldri nedgradere meg selv noen gang nå som jeg har erfart det. De to mest anerkjente pdd er vel: Intel X-25 G2 (G3 på lur rundt hjørnet) Corsair C300 -12GB ram har du veldig lite behov for, når du har den hastigheten på de som du har valgt. 6GB vil gi deg lik ytelse i absolutt alle operasjoner (noen få unntak finnes dog, men dette er gjerne spesifikke programmer som kan benytte så mye ram). -bytt ut green power disken som foreslått over. God anbefaling er allerede linket i tidligere post. -Hvis målet ditt er å overklokke til 4GHz ca, så kan du spare ca 1000 kroner på hovedkortet ved å nedgradere deg. Da vil du automatisk spare noen kroner på ram med litt lavere hastighet også. -Et så kraftig oppsett fortjener en god skjerm. Hvilken skjerm har du i dag? skal du ha ny? Jeg tenkte egentlig bare på en simpel Benq "24 med mindre du har noen bedre forslag? Eller kanskje en 27" Lenke til kommentar
Martin R.L Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 hva skal du med nettverkskort? ellers ser det bra ut...... anbefaler å kjøpe et 5870 til istedenfor ssd og vente litt med ssd til de blir billigere/bedre haf X er et veldig bra kabinett greenpower harddisker går tregere en for eksempel WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s Modemet er på et annet rom så jeg trenger nettverkskortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå