Gå til innhold

Hvordan kle seg for å få dame?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lokeland: Jeg vil ikke påstå at stilen din går under soss (slik jeg bruker betegnelsen soss). Etter mitt syn faller du under kategorien klassisk. Ser for meg at de som kaller stilen din for soss er de som fortsatt bruker begrepet i positiv forstand, heller enn den negative formen som mange av oss gjør.

Håret ditt var forøvrig veldig flott om jeg får si det.

 

Ja, du kan vel kalle stilen fjortis, men jeg personlig synes at fjortis er et såpass vidt begrep som omfatter for mange "stiler" at jeg heller velger å bruke litt andre begrep. Ta f.eks. jenter i bootcut bukser som er hvite på lår og rumpe (helst med print), tacky halter-topper av dårlig kvalitet, bar mage og farget underhår. Denne " stilen" vil jeg betegne som fjortis, men som en underkategori også "råner-babe".

 

Jeg er i diskusjons-modus merker jeg, dog på en vennlig måte. :)

 

 

Edit: leif

Endret av Dioxide
Lenke til kommentar

Der har vi nettopp greia - den finnes ingen konstant i hvordan man kategoriserer folk, noe som kan være forvirrende.

Takker og bukker for kommentaren om håret, den satt jeg stor pris på!

Angående det du skriver som fjortisstil på jenter kan jeg ikke si jeg har sett veldig mange av de, men nå legger jeg mer merke til stilen hos gutter enn hos jenter. Når jeg tenker på fjortisstil hos jenter tenker jeg gjerne platinablondt hår, 3 nyanser for mørk brunkrem + flere lag, uggs og gjerne en oversized canada goose-jakke eller serilerjakke. Og kanskje en Ed Hardy caps for å gjøre alt verre!

Diskusjonsmodus er bra, og vennlig er også bra, og et kvinnelig fjes på denne siden av forumet er også velkomment! :) Er ikke dumt å få en kvinnes synspunkt, og jeg håper ikke jeg fremstår som om jeg vet hva jenter tenker og synes om gutter, men snakker heller av erfaring og observeringer.

 

Uansett, jenter med Ed Hardy-caps tiltrekker gjerne av gutter med Ed Hardy-caps og omvendt. Jenter med trenchcoat, pumps og en fin veske tiltrekkes gjerne av tilsvarende gutter som kjører en mer klassisk stil. Det må vi jo kunne konstantere?

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Jepp, de jentene du beskriver vil jeg også plassere under kategorien fjortis, da i underkategorien "fjortis-berter".

 

De sier jo at 'like barn leker best', så jeg synes den konklusjonen lyder bra.

Men selv erfarer jeg til stadighet at jeg med såkalt rocka (jeg hater det uttrykket) stil trekkes mot gutter av andre stiler, samt. at de trekkes mot meg. Det tror jeg kanskje kunne vært eksempel på det veldig mange føler seg nødt til å poengetere her "klær er ikke alt". Jeg vil derimot tolke det litt annerledes ved å si at det faktisk sier at klær og stil betyr en god del. Lærer man å finne en stilmessig balanse, der klærene kler deg, samt. ikke er overbærende, vil en lykkes bedre i sosiale sammenhenger, man vil skape flere bekjentskaper osv.

Lenke til kommentar

Rocka stil sier du ... det ville Jan Thomas likt! Føler han kaller alt rocka.

Morsomt det du sier, for min forrige og første kjæreste (som for øvrig var utro etter 2 år - herlig dame!) var av den mer rocka typen, bokstavelig talt. Kunne gjerne finne på å slenge på en band t-skjorte, og farget etterhvert også håret sitt sort for å stå i stil til sine sorte klær og naglebelter, og sotet øynene sine mer og mer. Og hørte på tilsvarende musikk. Jeg var og er en helt annen type person, og lam best beskrives ved å si at jeg lever og puster for å lytte til, danse til og produsere EDM (Electronic Dance Music, en fellesnevner). Så jeg har også erfart at det ikke alltid er tilfelle at, som du sier, like barne leker best.

 

James Whistler:

Akkurat den type sveis er jeg selv ikke stor fan av, men nå har jeg uansett så tykt og stritt hår at jeg aldri hadde greid å klint det såpass hardt inn mot skallen. Og har heller ikke et behov for det.

Men når jeg nylig begynte å ta håret bak øra (har alltid dekt til ørene fordi jeg har hatt komplekser mot de) fikk jeg kommentarer om at jeg så ut som en soss av samboern, så ... ja.. takk for den liksom!

Og for å gjøre alt verre ble jeg bedt opp til dans av ei jente for en god stund tilbake som senere den kvelden kommenterte at hun likte "sossestilen" min, og ikke faen vet jeg hva hun snakket om.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

James Whistler: Den frisyren er lite kledelig med mindre man er Draco Malfoy i Harry Potter. Et tips til alle gutter; Skal dere bruke hårprodukter så er måtehold alfa omega.

Jeg personlig synes det er få ting mindre attraktivt enn synlig stylet hår. Det ser skittent ut, og som sagt så er renslighet viktig. Du kan bade og dusje og skrubbe så mye du vil, men ser du skitten ut så blir du oppfattet som skitten.

Endret av Dioxide
Lenke til kommentar

Ble misforstaatt her... Sa ikke at hu sa jeg var soet.. hu sa det var soett at vi hadde samme stil.. Og HU er den soeteste paa skolen i foelge meg. Bare nevnte et eksempel, jeg, siden jeg fikk kommentar paa stilen en time foer jeg posta...

 

Saaklart det betyr mer naar noen man liker kommenterer. Sa ikke noe om at jeg var soet eller noe... Og er enig, er ikke kult aa bli kalt soet. Hater det ordet, siden det betyr saa mye forskjellig.

Lenke til kommentar

Smykker er viktig harry.

 

En klokke er det eneste man trenger. Ringen kan du ta på deg når du har fått "ja" fra dama.

 

Synes det kommer helt an paa hvilke smykker det er.. Et kjede er alltid kult synes naa jeg. Alle synes det bare er kult (for min del). Men men.. Hver sin mening..

 

"Alle syns det er kult"? Lol... Er glad for at jeg ikke menger meg med samme type mennesker som du gjør.

Lenke til kommentar

Mye meninger, ja... Synes det helt kommer an paa type, jeg da men. Og jeg er bare 18 aar.. Har ikke "vokst fra" ting som kanskje du fkm har gjort. Kanskje om noen aar synes jeg det er harry, men naa tildags synes jeg det bare er fint.

 

Maa bare spoerre hvorfor man mister maskuliniteten.. Hvorfor DU synes det. ikke noe galt, bare lurer siden du tar det opp. Saa uansett halskjede, klokke og ring saa blir man like "femi" ?

 

Jeg startet med kjede/ring fordi JEG likte det, ikke fordi at andre skal synes noe.. Har hatt samme kjede i aarevis naa. For meg gaar det ikke av moten.

Lenke til kommentar

Maa bare spoerre hvorfor man mister maskuliniteten.. Hvorfor DU synes det. ikke noe galt, bare lurer siden du tar det opp. Saa uansett halskjede, klokke og ring saa blir man like "femi" ?

Hvorfor du mister maskuliniteten?

 

- Halskjeder er ment for å tiltrekke oppmerksomhet mot halsen. Halsen er en erogen sone hos kvinner. Det er altså for å tiltrekke en manns oppmerksomhet mot et av kvinnens hot-spots. Slips er et bedre alternativ, da slipset vil peke mot mannens sone.

 

- Armbånd skal tiltrekke oppmerksomhet mot håndleddet. Håndleddet er en erogen sone hos kvinner. Copy+paste det samme som over. En klokke er bedre da denne har en funksjon, noe som er mer maskulint.

 

- Ringer; Menn skal ha barske hender som ser ut som om de kan ta i et tak. Ringer signaliserer forfengelighet, som igjen indikerer mangel på nevenyttig arbeid. Dette er da sett ut ifra et evolusjonistisk perspektiv. Jeg personlig synes det i tillegg ser uhygienisk og tacky ut.

 

Det er ikke snakk om at en ser "femi" ut, men at en heller frarøver seg selv maskulinitet.

Endret av Dioxide
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om piquè i dagliglivet gjør deg til en soss er nok jeg en wannabesoss jeg da. Østkantgutt som går i piquè når jeg vil. Jeg liker hvertfall å se bra ut. Piquè er ikke forbehold sosser, så det å gå med halvstramme chinos og piquè vil jeg bare si er fint. ELsker chinos hvertfall :love: :love:

 

Men mokkasiner/seilsko, der går grensa for min del. Og slike strikkejakker, uff å gruff. :S

 

Nei, det er ikke en stilt forbeholdt sosser, og kjæresten min kler piquét veldig godt, er vel heller helheten jeg tenker på. Det kan bli for mye av det gode.

 

Uansett, smykker på gutter ikke spesielt pent. Giftering er greit, men ikke så mye utover det. Kommer veldig an på stilen også da, hvordan smykkene ser ut osv, men generelt sett så er ikke smykker på gutter særlig pent. Spesielt ikke slik bling-bling i ørene som jeg ser flere og flere gutter får.

 

Derimot, jeg hadde ikke brydd meg om dette om drømmemannen brukte dette. Det er ikke slik at jeg hadde dumpet fyren for noe slikt, det er overhodet ikke avgjørende. ;)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

@Dioxide: er alt erogene soner på dere jenter? :whistle:

 

Tipper dette er avstedkommet av et sosialt press på dere kvinner om å oppfylle fantasiene til menn med komplekser (les: alle menn) hvor de ved sitt blotte nærvær i et rom får kvinner til å dirre av vellyst kun i kraft av sin virilitet og maskulinitet.

 

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...