Gå til innhold

Hvordan kle seg for å få dame?


Anbefalte innlegg

Greit nok det, men det skader ikke å gjøre et godt inntrykk!

Selv brukte jeg 3 timer på å fikse meg før jeg skulle møte samboeren min for første gang, og det hjelper jo også litt på selvtilliten å føle at man ser bra ut.

Edit: Men hvis jenta ikke aksepterer at man kan gå kledd som trashbag hjemme, da er jo løpet kjørt.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes klesstil henger litt sammen med ansikt og haar..

Jeg liker aa bruke cap naar jeg har halvlangt haar naa, fordi alle maser paa at jeg maa bruke det fordi jeg kler det saa bra. Dessuten slipper jeg aa stresse med haaret..

Jeg faar masse feedback paa stilen min.. Hele tiden er det jenter som sier de liker stilen. jeg bruker fargerike bukser (f.eks. lilla, roed, blaa, hvit), og ofte en matchende flanellskjorte. Det er hvordan jeg liker aa gaa.. Bruker det hverdagslig, men det passer jo paa fest ogsaa. Det slaar an hos enkelte jenter ogsaa, siden det er mange fargerike jenter. (Ooh, saann stil har jeg ogsaa! Liker stilen din! :D). Lett samtaleevne der...

 

(Dette funker for meg). Sier ikke at det er saann for alle... Man maa liksom kle det ogsaa. Jeg jibber og skater, saa det er bare saann jeg er.

 

Synes ikke pris er noe aa tenke masse paa.. Bare unngaa cubus og saant der det staar IDENTITY paa forsiden. jeg handler ALDRI paa cubus, og svaeeeeert sjelden paa HM.. Er bare sokker og undertoy i saafall.

 

Og ligg unna logoflashing.. Jeg HATER naar folk skal ha de dyre genserene med stoooooort merke paa forsiden. Det er bare stygt.

Endret av robbern9292
Lenke til kommentar

Ja, det finnes jo jenter som liker street/skate/snowboard-stilen, og jeg synes den kan være fin om den gjøres bra (slik som jeg oppfatter av du gjør). Problemet er at jeg da ofte tenker på folk med 2 tonn gelé i håret som står rett ned under capsen (som gjerne er en Ed Hardy eller New Era), alt for stor hettegenser men et gigantisk DC-logo, fillete og baggy bukser og skatesko som så vidt henger sammen.

Men har du den type stil vil det jo så klart tiltrekke damer med tilsvarende stil.

Derfor jeg hater å gå "pent"/klassisk kledd (selv om jeg vil betegne stilen min som delvis klassisk), for damene som ofte viser interesse da er snerpete, selvgode jenter som aldri har jobba i hele sitt liv, altså søppel imo.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Hehe, akkurat det jeg tenker paa.. Henger litt sammen med haar. jeg bare har bittelitt paa siden for aa faa litt fasong. Stygt med for mye.. Og ja.. Logoflashing. Det oedelegger alt i min mening.. Synes converse-ish sko passer bra. Gaar forresten aldri med hettegensere med mindre jeg er inne.. Alltid zip-hoodies eller flanell-skjorter.

 

Men man maa ikke overdrive heller..

 

Har et eksempel fra i dag. Jenta som jeg synes er soetest paa hele skolen sa hu liker stilen og at hu har samme stil selv, saa det var soett, sa hu. Bor i USA btw.. Derfor jeg ikke har norsk tastatur her naa.. Er paa skolen.

Endret av robbern9292
Lenke til kommentar

Greit nok det, men det skader ikke å gjøre et godt inntrykk!

Selv brukte jeg 3 timer på å fikse meg før jeg skulle møte samboeren min for første gang, og det hjelper jo også litt på selvtilliten å føle at man ser bra ut.

Edit: Men hvis jenta ikke aksepterer at man kan gå kledd som trashbag hjemme, da er jo løpet kjørt.

 

 

TRE TIMER??? Haha, girly ass :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Imo, dropp å kjøp genser Lyle & Scott og gå heller for noe som ikke har en påtrengende logo plassert på brystet.

 

Enig, logoen er så fordømt stygg. De kunne iallefall gjort den litt mer diskré.

 

Wat? Synes du faktisk L & S logoen er stygg? Nå var jo logoen på den genseren veldig stor, men jeg liker den logoen. Jeg har derimot ikke sansen for noen andre logoer, på noen andre klesmerker. Men smaken er som ba.. nei. La oss kalle en spade for en spade.

 

 

Da kommer de løpende. Nå synes jeg ikke dette er spesielt fint egentlig, men det funker sikkert. FAIR TRADE!

 

 

EDIT: Herregud humor for øyeblikket.

 

Endret av DandyVers
Lenke til kommentar

Har et eksempel fra i dag. Jenta som jeg synes er soetest paa hele skolen sa hu liker stilen og at hu har samme stil selv, saa det var soett, sa hu. Bor i USA btw.. Derfor jeg ikke har norsk tastatur her naa.. Er paa skolen.

Lol. Ei jente synes du er søt fordi du kler deg likt som henne. Ikke et godt eksempel om jeg får si det selv.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Jeg, som jente, bryr meg faktisk om hva guttene går i. Det skal dog sies at det er helhetsinntrykket som teller. Veldig utpreget stil er aldri win for min del, det være seg soss, goth, gangsta, hippie, osv. Det gjelder å finne en balanse i antrekket slik at det er du som bærer klærene og ikke omvendt. Hvis det første en legger merke til er klærene har du failet. I mine øyne.

 

Kan for kjedsommelighetens skyld legge ved noen ekspempler på hva jeg kan synes se bra ut. Alle er hentet fra Lookbook. Mye grei inspirasjon for dere gutter der.

Ja:

873910_LB1.jpg?1287764996

 

872531_The_constant.jpg?1287692017

 

874263_look30_v1.jpg?1287777783

 

873523_Bilder12.jpg?1287749220

 

869697_IMG_3177_copiecv.jpg?1287569531

 

861433_candy-.jpg?1287242021

 

868180_lookbook.jpg?1287501056

Lenke til kommentar

Kloke ord Dioxide! Er dog ikke helt med på de stilene du postet.

Han siste med hatten så jo bare utrolig dum ut.

Edit: For øvrig er jo mye av det du postet utpregede stiler. Mye hipster.

Og for moro skyld: Hva legger du i f.eks. soss? Jeg har håret bak øra, prøver generelt å gå pent kledd, er fan av klassisk stil og blir av en eller annen merkelig grunn oppfattet som en soss, men er alt annet det.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Du har kanskje rett i at det kan kalles utpreget stil, tror kanskje jeg ordla meg feil. Først og fremst med utpreget mente jeg ekstrem (ala logoflash, nagler, batikk all over) og med stil mente jeg ikke stil som i "hei jeg vet å kle meg" men en 'bås' av de forskjellige klesstilene. Catcher du det jeg drifter?

 

Ang hatt; Er ikke noe spesielt fan av hatt generelt, men (det er alltid et men) gjort riktig, der det framhever antrekket i sin helhet kan det funke.

Fail-hatt;

fedora.jpg?w=238&h=300

 

Med soss mener jeg den tacky klesstilen man ofte ser på gutter i 20-årene. Logoflash, mye hårprodukter, mye solarium, hårbånd. Begrepet soss har vel egentlig gått fra å være en betegnelse på klesstilen til sosieteten til å betegne en tilsynelatende dyrere verson av tacky.

 

Hva mener du egentlig med klassisk stil? Jeg tenker Duffelcoat, Funnel coat, enfargede skjorter, cardigan, velstelt hår (ikke hårvoks-krater), chinos osv.

Lenke til kommentar

Det du omtalter som sossestil omtaler jeg som regel som fjortisstil.

Når jeg sier klassisk stil (og da mener jeg vel mer min tolkning av moderne klassisk) tenker jeg ensfargede skjorter, skjorter med chambray-mønster, striper, check osv., chinos, bomullsbukser, chinos, rådongeribukser, cardigans, v-hals, shawl collar, cable knit i crew-neck, loafers, wingtips, chelsea boots, chukka/desert boots, piqué, blazer, frakk, trench og et hår med myke linjer hvor voksen faktisk er påført når håret er tørket nok til at det faktisk ser tørt ut etter at voksen har blitt påført.

Slik hadde jeg f.eks. det idag:

 

post-45729-1287796977,6288_thumb.jpg

Trenger dog sårt en time hos frisøren .... Men du skjønner hva jeg sikter etter.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...