Roxnet Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Oppgraderte til 100mbit for noen uker siden og var fornøyd helt til at de oppgraderte/endret routingen til NL tildligere denne uken. Får bedre hasstighet med trådløs mobil en med 100mbit linja fra Lyse. 120kbps når jeg uploader til mitt domene fra Lyse og 300 + med mobilt bredbånd. er vist ikke alene om dette problemet, har snakket med flere altibox kunder og de opplever det samme Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 har du snakket med ISP'n din? om du ikke er alene om problemet er det nok ikke en sjel på dette forumet som faktisk kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Roxnet Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 har du snakket med ISP'n din? om du ikke er alene om problemet er det nok ikke en sjel på dette forumet som faktisk kan hjelpe deg. Sant nok, men begynner bare å irritere meg Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 greit å ha et sted å lufte det ja =) Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Vel, jeg har ikke problemer med hastigheten på min lyse/altibox linje, men routingen som går gjennom Globalcrossing har fått seg en skikkelig runde juling de siste ukene. Og jeg som hadde tilnærmet lik reponstiden med Lyse/Altibox som jeg hadde med gode gamle Catch dsl Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Har vært endel trøbbel med routing mot utenlandstrafikken i de siste ukene, men disse skal være løst nå. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Vel, løst og løst - det er bedre enn hva det har vært på kveldstid de siste ukene - mao. slik som det er nå er dårligere enn hvordan det var den 26e oktober, men fra og med tirsdag forrige uke så gikk det utfor på dagtid og. Har vært i kontakt med min lokale reseller, men det er som å snakke med en stein Så jeg sitter å krysser det jeg har av fingre og tær for at Globalcrossing skal få det "fikset" Endret 18. oktober 2010 av trollhatt Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Men har dere ringt inn til kundesenteret for å feilsøke? Teknisk avdeling liker slike saker Kan jo også prøve å få kontakt med noen via facebooksiden til Lyse: http://www.facebook.com/LyseAS Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Feilsøke? I mitt tilfelle er det ingen grunn til å feilsøke da det det er Globalcrossing som har lagt om trafikken sin og ikke en feil på linja eller noe Lyse kan gjøre noe med Trådstarter derimot burde helt klart ta kontakt med kundeservice for å få fikset problemet da det jo er hastigheten man betaler for, ikke responstiden. Besides, jeg er usikker på hvordan Lyse stiller seg ang. kunder hos reseller's mtp. kundeservice. Altså, om jeg som kunde via en reseller tar direkte kontakt med Lyse Endret 18. oktober 2010 av trollhatt Lenke til kommentar
Roxnet Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Routing til utlandet har vært dritt dårlig etter den "oppgraderingen" som ble gjort tidligere denne mnd. Det er ikke bare trafikken til utlandet som har blitt værre, har elendig resultat når jeg tester med speedtest.net i norge også. Men gir F og nedgraderer linja til 10/10 eller skifter leverandør. Hvorfor betale kr.1950 /mnd når man får bedre hasstighet med mobilt bredbånd Tror problemet ligger i at Lyse prøver å begrense hasstighten til de 6 største isp i NL pga av all trafikken som kommer derfra. Så da var vel "oppgraderingen" velykket...... Endret 23. oktober 2010 av Roxnet Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Ja, jeg er om ikke fullstendig så hvertfall delvis enig hva routingen angår. Delvis grunnet noe av routingen er etter hva jeg har sett uendret, mens resten har gått i dass. Dog, jeg har ikke opplevd noe tap av ned- eller opphastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå