Delvis Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Husker dem sa det før i tiden. Men er det riktig, kan jeg røyke litt med pipe uten at det gjør noe særlig? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Det har vel mer med mengden man røyket enn at det var mindre farlig, samme med sigar, det er mengden, røyker man mye sigar får man kreft jeg vil tro det samme gjelder pipe Graham Chapman fra Monty python fikk halskreft noe jeg vil tro er fordi han røyket pipe Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Nå er ikke jeg noen ekspert, men tobakk er vel tobakk uansett. Jeg opplevde at pipe var mye sterkere enn en sigarett, fordi det ikke er noe filter. Så jeg vil ikke tro det er noe godt alternativ, heller tvert imot. Jeg ville ikke stolt mye på hva dem sa "før i tiden" uansett : P Men hva du mener med "litt", vet jeg ikke. Jeg vil påstå at det er relativt ufarlig å røyke 4-5 sigaretter hver helg, så du kan vel ta fram pipa et par ganger i helga også. Men altså, dette er bare mine antagelser.. Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Jeg vil også tro sigaretter er bedre en pipe. Og såklart røyk er jo skadelig uansett hvor mye du røyker, men som sagt overh er 4 - 5 hver helg gir deg ikke kols. Eneste er at det fort kan bli en avhengighets greie. Tror jeg heller greit ville gitt faen. Selv om jeg ikke er rett person til å si det Lenke til kommentar
bonkytonk Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Iflg. min kule onkel som røyker pipe skal man ikke inhalere røyken, bare smake på den. I såfall gir den neppe lungeskader. Jeg skal begynne med pipe når jeg blir gammel. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Iflg. min kule onkel som røyker pipe skal man ikke inhalere røyken, bare smake på den. I såfall gir den neppe lungeskader. Jeg skal begynne med pipe når jeg blir gammel. Hva er vitsen om man ikke innhalerer..? Nei den kjøper jeg ikke. Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Du kjøper den ikke? Det er heller ikke meningen å innhalere om man røyker sigar. Kall det dumt og meningsløst. Røyking generelt er vel egentlig det. Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Iflg. min kule onkel som røyker pipe skal man ikke inhalere røyken, bare smake på den. I såfall gir den neppe lungeskader. Jeg skal begynne med pipe når jeg blir gammel. Hva er vitsen om man ikke innhalerer..? Nei den kjøper jeg ikke. Nei men da burde du gi F i å kjøpe pipe også Fordi cigar skal ikke innaheleres heller. Røyken skal kun smakes i kjeften. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 Synes det høres helt teit ut for å si ærlig. "smake på røyken"? Kan ikke begripe at røyk som sådan er noe attraktivt. Det er kun suget og stimulansen som er noe poeng etter min oppfatning. Har aldri funnet meg komfertabel med røyke"kultur" eller imaget ved å vise andre eller seg selv at man røyker. Så det bryr meg ingenting. Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Cigar har en helt annen blanding en vanlig røyk, og tobakken er litt mer "ekslusiv" i forhold til sigaretter, og det kan faktisk være farlig å innhallere cigar røyk.. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Og det er ikke farlig å inhalere røyk fra sigaretter? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Det er derfor folk som røker pipe og sigar ofte får munn og eller hals kreft, og ikke lunge kreft, men resultatet er det samme, man ender opp død. Jeg tror statistisk kan du røke 3 sigarer i uka uten at kreft faren øker, går du over dette øker den raskt. Jeg vil tror noe av det samme gjelder pipe, så spørsmålet er, tror du virklig at viss du begynner å røyke sigar/pipe kan du holde deg til 3 ganger eller mindre i uka? Eller tror du at du vil bli avhening og røyke mye mye mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå