Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er pipe mindre farlig enn sigarett?

Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg noen ekspert, men tobakk er vel tobakk uansett. Jeg opplevde at pipe var mye sterkere enn en sigarett, fordi det ikke er noe filter. Så jeg vil ikke tro det er noe godt alternativ, heller tvert imot.

Jeg ville ikke stolt mye på hva dem sa "før i tiden" uansett : P

Men hva du mener med "litt", vet jeg ikke. Jeg vil påstå at det er relativt ufarlig å røyke 4-5 sigaretter hver helg, så du kan vel ta fram pipa et par ganger i helga også. Men altså, dette er bare mine antagelser..

Lenke til kommentar

Jeg vil også tro sigaretter er bedre en pipe. Og såklart røyk er jo skadelig uansett hvor mye du røyker, men som sagt overh er 4 - 5 hver helg gir deg ikke kols. Eneste er at det fort kan bli en avhengighets greie. Tror jeg heller greit ville gitt faen. Selv om jeg ikke er rett person til å si det :p

Lenke til kommentar

Iflg. min kule onkel som røyker pipe skal man ikke inhalere røyken, bare smake på den. I såfall gir den neppe lungeskader. Jeg skal begynne med pipe når jeg blir gammel.

Hva er vitsen om man ikke innhalerer..? Nei den kjøper jeg ikke.

Nei men da burde du gi F i å kjøpe pipe også :) Fordi cigar skal ikke innaheleres heller. Røyken skal kun smakes i kjeften.

Lenke til kommentar

Synes det høres helt teit ut for å si ærlig. "smake på røyken"?

Kan ikke begripe at røyk som sådan er noe attraktivt. Det er kun suget og stimulansen som er noe poeng etter min oppfatning.

Har aldri funnet meg komfertabel med røyke"kultur" eller imaget ved å vise andre eller seg selv at man røyker. Så det bryr meg ingenting.

Lenke til kommentar

Det er derfor folk som røker pipe og sigar ofte får munn og eller hals kreft, og ikke lunge kreft, men resultatet er det samme, man ender opp død.

Jeg tror statistisk kan du røke 3 sigarer i uka uten at kreft faren øker, går du over dette øker den raskt. Jeg vil tror noe av det samme gjelder pipe, så spørsmålet er, tror du virklig at viss du begynner å røyke sigar/pipe kan du holde deg til 3 ganger eller mindre i uka? Eller tror du at du vil bli avhening og røyke mye mye mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...