The Norwegian Drone Pilot Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Heisann. Det kan hende at jeg blir til å kjøpe meg en bærbar PC for første gang i neste uke en gang. Det kommer helt ann på om jeg får økt kredittkort beløp grensa . Det jeg vil ha er en bærbar PC som er i fra 13.1 til 13.3 tommer og som ikke koster mere enn 10000 kroner. Så jeg har sett på noen bærbare PC'er som vil være bra til mitt forbruk. Den ene maskinen jeg har sett på og som jeg har mest lyst på er denne: Sony VAIO VPC-S12M9E/B. Grunnen til at jeg har mest lyst på den er fordi det er Sony. Jeg har alltid vært en STOR Sony fan i hvertfall 12-13 år. Og grunnen til at jeg har vært Sony fan så lenge er i hovedsak på grunn av at Sony er kvalitets produkter. Og fordi jeg har alltid likt hvordan Sony sine produkter ser ut. Nå er det slikt at den modellen som jeg linket til bare er en av dem jeg kan få tak i da. Du kan også kjøpe denne her da: Sony VAIO VPC-S12X9E/B. Nå er det flere grunner på hvorfor jeg ikke vil kjøpe den. 1: Den har ikke et dedikert skjermkort som Sony VAIO VPC-S12M9E/B har. 2: Den koster 1000+ kroner mere enn Sony VAIO VPC-S12M9E/B. 3: Den har 3G mulighet med at man bare kan putte inn sim-kortet i maskinen for å kunne bruke internett f.eks. Men dette er noe jeg ikke trenger, siden jeg bare kan sette opp min Sony Ericsson XPERIA X10i som et Wi-Fi hotspot og så koble VAIO maskinen via Wi-Fi til telefonen som da går via 3G nettet. Så dette er grunnene på hvorfor jeg ikke trenger å kjøpe Sony VAIO VPC-S12X9E/B. Det eneste Sony VAIO VPC-S12X9E/B har som jeg kunne ha tenkt meg er denne Fingeravtrykksgjenkjennings greia. Dette har ikke Sony VAIO VPC-S12M9E/B versjonen. Men nå er et dedikert skjermkort viktigere enn 3G og Fingeravtrykksgjenkjenning funksjonene for meg da. Men jeg vil jo høre om dere har noen anbefalninger og noe annet å si meg om det er noe jeg burde vite om disse 2 VAIO modellene. Sony VAIO VPC-S12M9E/B får jeg for 8500 kroner inkludert MVA. Og Sony VAIO VPC-S12X9E/B får jeg for 9500 kroner inkludert MVA. Og disse prisene er i fra Serviceavdelingen AS. Disse prisener er før frakten er kommet i tillegg. Så er det over til denne Samsung QX310 maskinen jeg har sett på, som jeg også synes er bra. Her kan du se spesifikasjons listen til den. Jeg liker hvordan maskinen ser ut og at den har litt bedre CPU enn Sony VAIO maskinen jeg har lyst på. Også ser jeg at Samsung maskinen har Bluetooth 3.0. Men Samsung maskinen har ikke DVD-ROM / DVD-Brenner da. Og det er litt viktig at maskinen har det siden jeg ikke gidder å rippe alle spillene jeg vil ha på en laptop over til ISO formatet for så å installere Deamon Tools for så igjen å bruke No-CD / No-DVD cracks på spillene. Dere skjønner sikkert hva jeg tenker på. Du vil garantert trenge en DVD-ROM / DVD-Brenner i flere tilfeller. EDIT: Fant ut at den har en DVD-Brenner alikavel. Denne Samsung maskinen koster rundt det samme som Sony VAIO VPC-S12M9E/B maskinen. Så hva ville dere ha gått for her. Sony VAIO maskinen som har DVD-ROM / DVD-Brenner som ikke Samsung maskinen har, eller ville dere ha gått for Samsung maskinen som har litt bedre CPU enn Sony VAIO maskinen og Bluetooth 3.0 som Sony VAIO maskinen ikke har? Samsung maskinen her koster rundt 8600-9000 kroner inkludert MVA. Dette er før frakten som kommer i tillegg. Men nå er spilling en ting jeg ikke i hovedsak vil gjøre på en laptop. Så hovedsaken er at jeg kan spille noen få spill av og til som ikke krever så mye og at jeg i hovedsak skal bruke maskinen til internett, musikk, film (MKV i 720p og 1080p), MSN og diverse Adobe programmer som Photoshop og Dreamweaver. Men igjen, husk på at jeg alltid har vært en stor Sony fan og har nesten aldri eid Samsung produkter. Så kom med anbefalninger og tips på hva jeg burde velge. Hilsen Vindicator / Terminator 3. Endret 3. desember 2010 av Vindicator Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Jeg glemte også å si at jeg må ha svar innen Mandags kveld. Men om noen vet hva prisen på Sony VAIO VPC-S13S9E/B er, så vennligs si meg hva den koster og hvor jeg kan kjøpe en. Kan hende at jeg går for den i stedet om den er mulig å få tak i. Får se hva prisen på den er først. Den har jo en bedre CPU og en Fingeravtrykksgjenkjenning + 3G funksjonalitet. Selv om jeg ikke nødvendigvis trenger disse 3 tingene over på hva som er på Sony VAIO VPCS12M9E/B, så hadde det uansett vært kjekt å ha dette. Endret 17. oktober 2010 av Vindicator Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 Noen som har noen meninger / tanker om hva jeg burde velge? Husk på at jeg må ha svar innen Mandags kveld. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Jeg utsetter faktisk dette til i morgen kveld. Så hadde vært kjekt om jeg kunne få høre hva dere mener er den beste laptop'en osv?. Og på at dere har begrunnesle osv på det. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg har 181 views her og ikke en eneste person her som har svart noe her. Er det fordi dere ikke har snøring på disse 2 bærbare maskinene?, eller er det fordi mine spørsmål var for vanskelig? Jeg har forøvrig fått den Sony VAIO S12M maskinen lagt av til meg til Fredag. Det fikk jeg fordi Serviceavdelingen bare hadde en maskin igjen av den. Men jeg vil fortsatt høre hva deres meninger er om den Samsung maskinen da. Lenke til kommentar
se# Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Er det fordi dere ikke har snøring på disse 2 bærbare maskinene?, eller er det fordi mine spørsmål var for vanskelig? Jeg ville i utgangspunktet ikke valgt 13-tommers maskiner for det du vil gjøre, både Photoshop og Dreamweaver fungerer bedre på større skjermer. Jeg forstår jo at en 13-tommer likevel kan være et nødvendig kompromiss hvis du skal ha med maksinen mye (jeg har en 12-tommers selv for bruk på reise/tur), og da ville jeg prøvd å få en best mulig skjerm. Helst et ips-panel, men det så jeg ikke noe om i spesifikasjonene. Jeg ville valgt graffikkort fremfor fingeravtrykkleser. Jeg ville ikke kjøpt noe i dag uten USB3 eller sSATA (men expresscard port kan gi deg det) Jeg ville ikke prioritert innebygd 3g, eksternt (eller telefonen) fungerer utmerket og da er det enkelt å bruke en USB-ledning for å få bedre plasering av antenne. Jeg ville ikke prioritert innebygd optisk drev, men det er selvsagt nyttig hvis det er med og hvis du synes det er for tungvint uten er det selvsagt et viktig argument. Jeg ville valgt Core i5 fremfor i3, men linken til Samsungen hadde alt for lite teknisk info for å sammenligne. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Er det fordi dere ikke har snøring på disse 2 bærbare maskinene?, eller er det fordi mine spørsmål var for vanskelig? Jeg ville i utgangspunktet ikke valgt 13-tommers maskiner for det du vil gjøre, både Photoshop og Dreamweaver fungerer bedre på større skjermer. Jeg forstår jo at en 13-tommer likevel kan være et nødvendig kompromiss hvis du skal ha med maksinen mye (jeg har en 12-tommers selv for bruk på reise/tur), og da ville jeg prøvd å få en best mulig skjerm. Helst et ips-panel, men det så jeg ikke noe om i spesifikasjonene. Jeg ville valgt graffikkort fremfor fingeravtrykkleser. Jeg ville ikke kjøpt noe i dag uten USB3 eller sSATA (men expresscard port kan gi deg det) Jeg ville ikke prioritert innebygd 3g, eksternt (eller telefonen) fungerer utmerket og da er det enkelt å bruke en USB-ledning for å få bedre plasering av antenne. Jeg ville ikke prioritert innebygd optisk drev, men det er selvsagt nyttig hvis det er med og hvis du synes det er for tungvint uten er det selvsagt et viktig argument. Jeg ville valgt Core i5 fremfor i3, men linken til Samsungen hadde alt for lite teknisk info for å sammenligne. Ok, takker for svar. Skal se om jeg klarer å finne en bedre specs liste for Samsung maskinen. Men ja. Jeg tenker på at en laptop skal være enkel å ta med seg på reise. Og da foretrekker jeg nok en 13.1 eller 13.3 tommers skjerm og med innebygget DVD-Brenner. Design har også mye å si, så er derfor jeg har skrevet om Sony VAIO S12 maskinen og Samsung QX310 maskinen. EDIT: Vet ikke om du får noe mere info om Samsung maskinen her kanskje?: Samsung QX310 på Komplett.no. Husk å trykk på 'Utvidet info' der. Jeg finner jo absolutt ingen info om denne maskinen på Samsung sine sider. Endret 19. oktober 2010 av Vindicator Lenke til kommentar
se# Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Det der var ikke lett, begge disse hadde helt klart røket ut av min "ønkseliste". Hvis det er en av disse så heller jeg nok mot Sonyen med grafikkort. Samsungen har bedre CPU, relativt klar fordel. Begge har bare 5400rpm disker, men Sonys er i hvertfall størst. Sony ser ut til å støtte 8GB minne, Samsungen bare 4GB - men specen er ikke helt klar der. Sony har Expresscard, som til en viss grad kompenserer for manglende eSATA og USB3 Samsung har Super Bright Gloss skjerm, specen på Sonys skjerm kjenner jeg ikke, men det kan ikke bli verre. Sony ser ut til å leveres med Win7 Pro Byggekvalitet er ukjent siden jeg ikke har sett noen av modllene i virkeligheten. Sony har en modell VPCS13S9E/B som ser ut til å ha noe bedre spec, for dyr? Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 Det der var ikke lett, begge disse hadde helt klart røket ut av min "ønkseliste". Hvis det er en av disse så heller jeg nok mot Sonyen med grafikkort. Samsungen har bedre CPU, relativt klar fordel. Begge har bare 5400rpm disker, men Sonys er i hvertfall størst. Sony ser ut til å støtte 8GB minne, Samsungen bare 4GB - men specen er ikke helt klar der. Sony har Expresscard, som til en viss grad kompenserer for manglende eSATA og USB3 Samsung har Super Bright Gloss skjerm, specen på Sonys skjerm kjenner jeg ikke, men det kan ikke bli verre. Sony ser ut til å leveres med Win7 Pro Byggekvalitet er ukjent siden jeg ikke har sett noen av modllene i virkeligheten. Sony har en modell VPCS13S9E/B som ser ut til å ha noe bedre spec, for dyr? Serviceavdelingen kunne ikke få tak i VPCS13S9E/B og kunne heller ikke si noe pris på den. Men jeg regner med at den havner på litt over 10000 kroner. Og jeg har som sagt maks 10000 kroner jeg kan bruke, om jeg får økt kreditt kort grensen på torsdag eller fredag. Lenke til kommentar
Burnout99 Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Denne skulle passe dine behov bra: Asus Endret 19. oktober 2010 av Burnout99 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Denne skulle passe dine behov bra: Asus Har sett litt på denne her da: ASUS U35Jc. Men har funnet ut at hele fronten rundt skjermen og selveste skjermen er av glossy sorten. Og jeg hater i bunn og grunn glossy. Så har egentlig nok med at Sony VAIO S maskinene har en glossy skjerm. Men rammen rundt skjermen er ikke glossy da. Og ASUS maskinen der mangler DVD-Brenner / DVD-ROM. Og det er jo for min del et stort minus. Men er en ting jeg lurer på da. Har noen av disse 13 tomms laptop'ene i fra ASUS bakgrunns belysning på tastaturet som VAIO S maskinen har? Men så er ASUS maskinen en del billigere da. Jeg liker fortsatt hvordan Sony VAIO S maskinen ser ut best enda da. Det bare er noe med utsende på den som faller veldig godt i min smak. Du kan se hvordan den ser ut . Endret 19. oktober 2010 av Vindicator Lenke til kommentar
se# Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Har du sjekket priser forskjellige steder? https://prisguiden.no/product.php?productId=133352&cat_id=2 Lenke til kommentar
Burnout99 Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Denne skulle passe dine behov bra: Asus Har sett litt på denne her da: ASUS U35Jc. Men har funnet ut at hele fronten rundt skjermen og selveste skjermen er av glossy sorten. Og jeg hater i bunn og grunn glossy. Så har egentlig nok med at Sony VAIO S maskinene har en glossy skjerm. Men rammen rundt skjermen er ikke glossy da. Og ASUS maskinen der mangler DVD-Brenner / DVD-ROM. Og det er jo for min del et stort minus. Men er en ting jeg lurer på da. Har noen av disse 13 tomms laptop'ene i fra ASUS bakgrunns belysning på tastaturet som VAIO S maskinen har? Men så er ASUS maskinen en del billigere da. Jeg liker fortsatt hvordan Sony VAIO S maskinen ser ut best enda da. Det bare er noe med utsende på den som faller veldig godt i min smak. Du kan se hvordan den ser ut . Hei jeg har selv den maskinen jeg linket til, Asus U45Jc. Stemmer det du sier om glossy skjerm og ramme. Er ikke noe fan av glossy selv, men det har foreløpig ikke vært et problem for meg. Maskinen du linker til - U35Jc - har som du sier ikke DVD-Rom, men det har U45. I tillegg er det en 14", noe som er et stort pluss for meg. Må si meg enig at Sony maskinen ser bra ut, men selv ville jeg ikke latt utseende være avgjørende, men heller spesifikasjoner og forentet levetid etc. Lykke til med valget. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Har du sjekket priser forskjellige steder? http://produkt.akam....133352&cat_id=2 Det har jeg. Og prisene som er ute på nettet er rundt det samme som jeg får i fra Serviceavdelingen. Så jeg kjøper bare i fra dem da. Noen internett butikker her i Norge tar faktisk over 10000 kroner for den maskinen. Så det er om å finne den beste plassen som selger den billigst. Og Burnout99, 13.3 tommers laptop er det største jeg vil ha. Jeg hadde egentlig håpet på å kunne kjøpe en 13.1 tommers laptop da. Men, jeg må bare ta det som er mulig å få tak i av det som er bra innenfor det jeg vil ha. Endret 20. oktober 2010 av Vindicator Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 25. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Heisann igjen. Her er en liten update på hva som skjer. Jeg fikk ikke økt kreditt kort grensen. Så da kom jeg meg ikke langt. Men jeg har fått han pappa til å hjelpe meg. Han skal ordne et kreditt kort i sitt navn. Og han skal da ha en kreditt kort grense på 10000 kr. Det jeg vil gjøre da, er å betale han pappa ca 900 kr i måneden sånn at han kan betale ned på kreditt kortet da. Planen er å betale ned på kreditt kortet i løpet av 1. år. Han må selvfølgelig overføre de pengene i fra kreditt kortet sitt over til min konto. Og dette blir han til å ordne på Onsdag eller Torsdag denne uken. Så jeg har da ikke pengene før på Fredag mest sannsynligvis. Og når jeg har fått pengene, så vil jeg bestille denne VAIO S12M9E/B maskinen i fra Dustin Home faktisk. Her er linken til maskinen. Jeg ringte inn til Serviceavdelingen å sa til dem at dem ikke trengte å holde av maskinen til meg, så den ene dem hadde igjen av maskinen kan være solgt når jeg har fått pengene. Endret 25. oktober 2010 av Vindicator Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Hei igjen. Jeg glemte nesten av og fortelle hva som hr skjedd den siste tiden etter min post før denne posten. Vel, jeg hadde allerede bestemt meg for å kjøpe en Sony VAIO S12M9E/B maskin. Men jeg måtte selvfølgelig gå innom en Apple butikk (Eplehuset i Ålesund) å se på den nye MacBook Air 11.6 tommer maskinen . Og da tør dere vel kanskje ikke å gjette på hva som hadde skjedd når jeg gikk ut av butikken hehe? Vel, jeg sto i bunn å grunn å siklet etter den 11.6 tommers MacBook Air maskinen i butikken. Noe mere sexy enn den maskinen der og med den kraften den har er ikke mulig å oppdrive i dag. Joda, Alienware MX11 er en kraftigere maskin, men fya meg så stygg den er. Også er det jo plastic fantastic over hele maskinen. Så den ville ikke ha vært noe for meg uansett. Som dere også så tidligere på hva jeg hadde skrevet, så sa jeg at DVD-Brenner var noe jeg måtte ha. Men etter å ha tenkt NØYE etter så trenger jeg ikke en DVD-Brenner på en laptop. Joda, den ville ha blitt brukt, men den ville ha blitt brukt veldig lite. Så jeg klarer meg helt fint med USB-Minne og ekstern harddisk. Og etter å ha prøvd MacBook Air maskinen, så fant jeg ut at 11.6 tommer faktisk var nok for meg. Jeg er som sagt mye opptatt av at en laptop må være lett å ha med seg på reise og slikt. Og dette er jo MacBook Air rå bra på. Og ikke nok med at den er liten og lett, men den er faktisk utrolig bra og kraftig til å være så tynn og lett. Joda, MacBook Air'en koster som sagt litt penger, men finn meg en annen 11.6 tommers laptop med samme kvalitet og design som den nye MacBook Air versjonen. Jeg kjøpte ikke MacBook Air'en på grunn av Mac OS X da, jeg kjøpte den fordi jeg kan kjøre Windows 7 på den . Hadde det ikke vært for det, så tviler jeg sterkt på at jeg hadde kjøpt MacBook Air'en. Jeg ga 8490 kr for maskinen som da har en Intel Core 2 Duo CPU på 1.4 GHz. Den har 64 GB SSD flash minne og 2 GB RAM. Jeg har aldri vært noe fan av Apple i bunn og grunn. Men det er i hovedsak på grunn av hvordan iPhone 4 er osv der. Men en ting skal dere vite, Apple kan lage PC'er og laptops. På akkurat dette feltet så vet Apple hva dem driver på med. Så ja, jeg tok en helt omvending på hva jeg ville ha. Men det viktigste er at jeg er fornøyd med maskinen. Så da vet dere hvertfall på hva som skjedde for meg hvertfall. en 28 minutt lang review av MacBook Air 11.6 tommeren om du vil se den. Ellers så kan du se en fin liten 'Unboxing' film av maskinen og . Og ja. Han pappa giddet ikke å ordne et kredittkort slik at jeg kunne kjøpe en laptop av de pengene. For hadde han ordnet et kredittkort på 10000 kr, å ville det ha kostet 14000 kr totelt med det. Så han lot meg låne 10000 kr rett i fra han pappa i stedet. Så da trenger jeg bare å betale 10000 kr tilbake i løpet v 18 måneder. Hilsen Vindicator. Endret 8. november 2010 av Vindicator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå