Glasscola2 Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hei! Jeg er usikker på om dette skal på GNU/Linux eller Windows, men vi kliner til her. Jeg har fått tak i en gammel skole PC som ikke har mer enn 80gb HDD, 2gb ram og ellers kjipe specs å vise til. Den har Windows XP som OS, men jeg har lyst til å prøve ut Ubuntu. Jeg la derfor Ubuntu over på en minnepinne og installerte derfra. Nå kan jeg dualboote, men jeg finner ikke ut hvordan jeg sletter hele Windows. Hjelp? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Er vel ikke lett om du har installert Ubuntu på samme partisjon som XP. Da må du slette Windows mappen og Programfiler mappen, så har du kvittet deg med det som tar mest plass. Om ikke legger du inn Ubuntu igjen, og velger å formatere disken under installasjonen, så er den helt fri for alt som tilhører XP. Husk å ta vare på dokumenter, bilder, musikk etc på en disk, minnepinne eller noe da. 1 Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Greia var at jeg ikke fikk tilbud om å formatere disken under installasjon fordi ingen autrorun-filer funker på XPen. Da prøver jeg meg på det! Takk. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Når du installer Ubuntu får du opp muligheten til å velge disk, og partisjoner etc. Anbefalt er å bruke automatisk, så trykker du bare neste så fikser det den selv, men om du velger "avansert" eller hva det heter, så kan du styre dette helt selv under installasjonen av Ubuntu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå