Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan funker et fylleslagsmål? Hva er den sosiale normen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri vært i et fylleslagsmål, men vil påstå at det kan være lurt å prøve å unngå dem som langt det går, enten ved å rolig komme seg unna eller å snakke til personen og prøve å løse konflikten gjennom samtale. Trolig vil ikke sistnevnte gå pga personen er kraftig beruset, og førstnevnte kan slå feil, og man vil jo helst ikke bli "herset rundt".

Om et slagsmål ikke kan unngås er vel det beste å legge angriperen i bakken. Lære seg noen fine knep for hvordan dette kan gjøres på en fin og helst smertefri måte. Slik kan man uskadeliggjøre angriperen til eventuell vakt/politi har møtt opp og kan ta over.

Lenke til kommentar

Om et slagsmål ikke kan unngås er vel det beste å legge angriperen i bakken. Lære seg noen fine knep for hvordan dette kan gjøres på en fin og helst smertefri måte. Slik kan man uskadeliggjøre angriperen til eventuell vakt/politi har møtt opp og kan ta over.

her høres det ut som det er veldig lett å bare legge en fyr i bakken :p

jeg mener heller at man skal gjøre alt for å unngå en slosskamp, om man da ikke vil ta sjansen på å bli mørbanka sjæl da såklart..

Lenke til kommentar

Det er ikke kult å springe som en jente heller.. Jeg ville heller valgt å være død enn å springe osm en jente, og når den sittuasjonen kommer at jeg må kjempe for livet mitt så vet jeg veldig godt hvor troen på meg selv ligger. Heller død enn pyse.

Så det er pysete å trekke seg unna ifra en med voldelig atferd? og i de fleste scenarioer er det et flertall av "angripere".

Det er ikke akkurat en kamp om noe, bare blind vold, noe jeg mener man kan ta avstand fra uten å føle seg ydmyket.

Endret av Sebbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke kult å springe som en jente heller.. Jeg ville heller valgt å være død enn å springe osm en jente, og når den sittuasjonen kommer at jeg må kjempe for livet mitt så vet jeg veldig godt hvor troen på meg selv ligger. Heller død enn pyse.

Så det er pysete å trekke seg unna ifra en med voldelig atferd? og i de fleste scenarioer er det et flertall av "angripere".

Det er ikke akkurat en kamp om noe, bare blind vold, noe jeg mener man kan ta avstand fra uten å føle seg ydmyket.

Nei, du trenger ikke, men personer rundt deg vil se lavere på deg etterpå tenker eg.

Lenke til kommentar

Hah, så mye sludder og vås i denne tråden da. Folk vil syns mer om deg hvis du klarer å unngå voldelige og unødvendige konfrontasjoner. Dette er ikke liv og død, og ikke er det noe sterkt prinsipielt grunnlag dette slagsmålet kommer til å slåss over heller. Unngå hele slagsmålet, og spar neseblodet til en annen dag.

Lenke til kommentar

Nei, du trenger ikke, men personer rundt deg vil se lavere på deg etterpå tenker eg.

Om du slår tilbake, blir du med i slagsmålet.

Jeg ser ned på en som blir med i slagsmål.

Ikke en som behersket kommer unna situasjonen og avverger mer bråk. Ingenting å se ned på der.

I tillegg, hvis du ypper eller slår tilbake, vil da dine kamerater føle at de burde hjelpe deg, eller avslutte slagsmålet siden dere er venner. Dette kan være veldig plagsomt for dem om de bare så etter en rolig kveld på byen, og du kan risikere å bli sett på som bråkmaker. Også blant jenter. Anbefales ikke.

Personen som starta det kan også vri på historien og få det til å se ut som alt var din skyld... Not good.

Endret av dkny
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel teknisk sett ikke noe kul måte og ungå en fight på.

Det som er viktig er og ikke vise frykt. Bedre og havne i slosskamp og tape en og "løpe som en liten jente "

Men, er det mulig og unngå slosskampen så gjør det. Er ofte veldig lite som skal til for og unngå det.

som dere ser, må dere misforstå meg rett.

Sier jo og at det beste er og ungå det. Velger selv detet alternativet så langt det er mulig. Men det kommer jo til et punkt hvor man føler at man må gjøre noe. Denne grensa varierer jo fra person til person.

For min del så vil jeg heller komme i en sloss kamp og tape en og tenke hele kvelden at jeg kanskje burde gjort noe.

Men stikk hvis det er mulig og gjør det du selv føler er rett! :)

Lenke til kommentar

For min del så vil jeg heller komme i en sloss kamp og tape en og tenke hele kvelden at jeg kanskje burde gjort noe.

Jaså? Selv om det betyr at du kanskje får noe i øyet og blir blind eller får slått ut en fortann og må få en falsk tann eller glise med et hull resten av livet?

Du er sikkert ung og dristig, men du har mye å tape på noe som egentlig er helt unødvendig og heller ikke gøy.

Lenke til kommentar

Ok, helt seriøst. Hvis en fyr angriper deg, og du er helt sikker på at du kan ta han, og at det bare er han, og at han ikke er bevæpnet, så slår du han i bakken, holder han fast og roper på hjelp, og holder han der til politiet kommer.

Er han større enn deg, så løper du.

Lenke til kommentar
Gjest strantr from

Begynte å lure på noe her.. Kan egentlig de som bare er ute etter bråk å slåss, eller slår de bare ukontrollert til den ene er nede? Vil selvforsvar\kampsport være effektivt mot de?

Lenke til kommentar

Begynte å lure på noe her.. Kan egentlig de som bare er ute etter bråk å slåss, eller slår de bare ukontrollert til den ene er nede? Vil selvforsvar\kampsport være effektivt mot de?

Hvis jeg forstår deg riktig så lurer du på om de som er ute etter bråk egentlig kan sloss? Dette er vel like individuelt som alt annet. Jeg jobber blant annet som dørvakt, og noen av dem som har vært ute etter slosskamper har hatt koordinasjon som Boris Jeltsin på fylla, mens andre har vært godt trente kampsportsutøvere eller mc-folk med flere års erfaring i å være fysisk kjip mot andre. Selvsagt vil enkelte former for selvforsvar kunne være effektivt, men husk at grunnleggende kjennskap til psykologi i 99% av tilfellene vil være et mye mer effektivt redskap i forhold til mennesker med altfor høyt testosteronnivå. :)

Lenke til kommentar

Om du slår tilbake, blir du med i slagsmålet.

Jeg ser ned på en som blir med i slagsmål.

Ikke en som behersket kommer unna situasjonen og avverger mer bråk. Ingenting å se ned på der.

I tillegg, hvis du ypper eller slår tilbake, vil da dine kamerater føle at de burde hjelpe deg, eller avslutte slagsmålet siden dere er venner. Dette kan være veldig plagsomt for dem om de bare så etter en rolig kveld på byen, og du kan risikere å bli sett på som bråkmaker. Også blant jenter. Anbefales ikke.

Personen som starta det kan også vri på historien og få det til å se ut som alt var din skyld... Not good.

EG har ikke kompetanse til å svare på spørsmål, aldri noen som ypper, men så har eg aldri vert på fyllefest heller da..

Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår deg riktig så lurer du på om de som er ute etter bråk egentlig kan sloss? Dette er vel like individuelt som alt annet. Jeg jobber blant annet som dørvakt, og noen av dem som har vært ute etter slosskamper har hatt koordinasjon som Boris Jeltsin på fylla, mens andre har vært godt trente kampsportsutøvere eller mc-folk med flere års erfaring i å være fysisk kjip mot andre. Selvsagt vil enkelte former for selvforsvar kunne være effektivt, men husk at grunnleggende kjennskap til psykologi i 99% av tilfellene vil være et mye mer effektivt redskap i forhold til mennesker med altfor høyt testosteronnivå. :)

Korrekt. Jeg har vel et inntrykk av at folk som driver med kampsport ofte har bedre disiplin og selvkontroll, men det er vel individuelt som du sier. Alkohol har jo en tendens til å snu folks oppførsel på hodet og..

Lenke til kommentar

Jaså? Selv om det betyr at du kanskje får noe i øyet og blir blind eller får slått ut en fortann og må få en falsk tann eller glise med et hull resten av livet?

Du er sikkert ung og dristig, men du har mye å tape på noe som egentlig er helt unødvendig og heller ikke gøy.

Poenget mitt er jo at alle har sin måte og takle det på. Og ja, tar heller en utslått tann en og vite at jeg burde gjort noe. Det kommer jo selfølgelig an på situasjon.

Mener ikke at man skal klikke i vinkel hvis noen søler en drink på deg eller noe men. Tror egentlig alle skjønner hva jeg mener :p

Sier selv at jeg bailer hvis jeg har muligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...