Letzbuild Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Har tittet litt rundt etter en pc en liten stund nå. Skal å bygge den selv, noe jeg ikke har gjort før. Mus, tastatur og skjerm har jeg fra før av. Virker som om AMD er det rimeligste valget, siden jeg sikter meg inn på en pris i underkant av 7k. Pcen skal brukes til å game wow og sc2 på og kanskje også civ 5. Min lenke Vil denne pcen klare å kjøre disse spillene uten lagg og fps drops? Prosessoren er tydeligvis "Black Edition" som har forvirret meg litt. Det virker som om man må kjøpe en bedre kjøler enn den som allerede følger med. Jeg skal ikke OC så er dette nødvendig? Er takknemlig for all hjelp, fra alle hold Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Detser helt greit ut synes jeg. BlackEdition betyr i prinsippet bare at det er enklere(bedre) å overklokke prosessoren. Du som ikke skal OK trenger ikke noe egen vifte enn den medfølgende. Litt avhengig av hvor du kjøper oppsettet så bør du ihvertfall vurdere GTX460. Den koster som regel 200,- mer enn HD5770 og det kan være greit å legge ut. Sant nok så klarer du deg sikkert i dag med hd5770. Som sagt så ser det helt ok ut:) Lenke til kommentar
Letzbuild Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Detser helt greit ut synes jeg. BlackEdition betyr i prinsippet bare at det er enklere(bedre) å overklokke prosessoren. Du som ikke skal OK trenger ikke noe egen vifte enn den medfølgende. Litt avhengig av hvor du kjøper oppsettet så bør du ihvertfall vurdere GTX460. Den koster som regel 200,- mer enn HD5770 og det kan være greit å legge ut. Sant nok så klarer du deg sikkert i dag med hd5770. Som sagt så ser det helt ok ut:) Ventet meg ikke noe mer enn noe helt ok, så det er jeg fornøyd med. Skal se på GTX460 nå, og 200,- mer er noe jeg sikkert har råd til Lenke til kommentar
oddi Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 For ca en 50-lapp mer får du et hovedkort med nyere chipset, raskere S-ATA og USB3. Kanskje verdt å ta i betrakning. Eksempel: http://old.prisguide.no/product.php?productId=127193&cat_id=10 Lenke til kommentar
wiak Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 denne er jo bedre http://www.prisjakt.no/mypage.php?a=tommyla&k=1276 ^^ Lenke til kommentar
Letzbuild Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Takk for svarene. Nå har jeg forandret på noen ting: Litt avhengig av hvor du kjøper oppsettet så bør du ihvertfall vurdere GTX460. Den koster som regel 200,- mer enn HD5770 og det kan være greit å legge ut. Sant nok så klarer du deg sikkert i dag med hd5770. Som sagt så ser det helt ok ut:) La inn GTX460 768 MB. GTX460 er jo et vesentlig bedre skjermkort enn hd5770, og tydeligvis også nesten på høyde med 5850! Men jeg antar at du mente 768MB versjonen og ikke 1GB, siden 1GB-versjonen kostet nærmere 600,- mer enn hd5770? Er det stor forskjell på 768MB/1GB? For ca en 50-lapp mer får du et hovedkort med nyere chipset, raskere S-ATA og USB3. Kanskje verdt å ta i betrakning. Eksempel: http://old.prisguide.no/product.php?productId=127193&cat_id=10 La inn Asus M4A88TD-M/EVO/USB3. Dette hovedkortet virket som en god erstatning. Nesten ingen prisforskjell jo Er det forresten noen forskjell på kvaliteten på komponetene fra de forskjellige leverandørene (Asus, Gigabyte, Gainward osv)? Eller er det bare prisen? Og er 650w strømforsyning litt i overkant? Endret 16. oktober 2010 av Letzbuild Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 GTX460 er jo et vesentlig bedre skjermkort enn hd5770, og tydeligvis også nesten på høyde med 5850! Men jeg antar at du mente 768MB versjonen og ikke 1GB, siden 1GB-versjonen kostet nærmere 600,- mer enn hd5770? Er det stor forskjell på 768MB/1GB? Det virker som 768 er en fin grense hvor minne-mengden ikke er noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå